1.7.2021

B2B-kauppa siirtyy verkkoon B2C-kaupan vanavedessä

Helposti voidaan tuudittautua ajatukseen, että B2B-kaupassa suomalaiset toimivat kuten ennenkin. Tosiasia kuitenkin on, että muutos tapahtuu hyvin nopeasti, ja pandemia on jo vaikuttanut siihen, että B2B-asiakkaiden siirtyminen verkkoon on tapahtunut nopeamminkin kuin oletettiin.

Kaupan ala ja palvelut
15.4.2021

Paljonko teillä säästyisi työaikaa ostolaskujen automatisoinnilla?

Laskujen määrästä riippuen automatisoinnin lopputuloksena työaikasäästö vuodessa voi olla muutamista päivistä yli sataan päivään. Miten tämä on mahdollista? Kirjoitimme lyhyen oppaan aiheesta.

Kaupan ala ja palvelut
22.3.2021

Mitä tunnuslukuja sinä seuraat?

Vahvasti myyntiin suuntautuneelle toimitusjohtajalle talouslukujen ja kulujen seuranta voi kuulostaa ikävystyttävältä, mutta niihin liittyvä opettelun vaiva palkitaan yrityksen paremmalla tuloksella. Riittää, kun seuraat valittuja raportteja ja huomioit nämä päätöksenteossasi.

Kaupan ala ja palvelut
24.2.2021

Epäilyttääkö verkkokaupan perustaminen tai kannattavuus?

Monilla yrityksillä on epäilyksiä verkkokaupan kannattavuuteen liittyen perustuen joko huonoihin kokemuksiin tai omiin olettamuksiin. Mitkä ovat verkkokaupan suurimmat katteensyöjät, ja miten ne voidaan taklata?

Kaupan ala ja palvelut
4.2.2021

Miksi Mäkelän Auto ja MetroAuto suosittelevat Maestroa?

Mäkelän Auto Oy:n talouspäällikkö Tellervo Parviainen: Omasta puolestani, kymmenen vuoden kokemuksella, suosittelen varauksetta Maestroa kaikille autoliikkeille.

Kaupan ala ja palvelut
28.1.2021

Kuinka Maestron automaatio tuo helpotusta hoiva-alan palkanlaskentaan?

Maestrossa palkanlaskenta tuottaa suoraan täysin automaattisesti kirjanpidon aineiston. Se on sitä vaivattomuutta ja automaatiota, jota moni hoiva-alan hallinnon ammattilainen Maestrossa arvostaa.

Kaupan ala ja palvelut
19.1.2021

Kuluuko kirjanpidon rutiineihin liikaa aikaa?

Kuinka Maestro tuo säästöä kuljetusyritysten kirjanpitoon niin, että siihen käytetty aika tippuu kolmannekseen entisestä?

Kaupan ala ja palvelut
4.1.2021

Maestron rengasalan ERP palvelee Rengas-Savotan liiketoimintaa erinomaisesti

Rengas-Savotta otti Maestron rengasalan ERP:n käyttöön vuonna 2017 ja nyt se muodostaa yrityksen liiketoiminnan selkärangan.

Kaupan ala ja palvelut
18.12.2020

Rengasalan toiminnanohjaus yhdestä paikasta?

Lapin Kumi Oy: "Ajanvarausehdotusten hoitaminen puhelimitse olisi vienyt lähes kolme työpäivää - pelkästään Rovaniemen toimipisteessä. Nyt siihen meni neljä minuuttia."

Kaupan ala ja palvelut
2.12.2020

Mitä piilee kannattavan verkkokaupan taustalla?

Verkkokaupan merkitys vain kasvaa, mutta kannattavuus mietityttää yhä monia – mitä piilee kannattavan verkkokaupan taustalla? Miten verkkokaupasta tehdään toimiva ja kannattava. Vastaus piilee pinnan alla.

Kaupan ala ja palvelut
30.11.2020

5 syytä valita Maestro autokaupan taloushallinnon järjestelmäksi

Autokauppatoimialalle tyypillisen järjestelmäkokonaisuuden sirpaleisuus aiheuttaa haasteita liiketoiminnan johtamiselle.

Kaupan ala ja palvelut
24.11.2020

Eheä hoiva-alan taloushallinnon kokonaisuus tuo säästöä ja mielenrauhaa

Yksi kokonaisuus, jossa talous- ja palkkahallinto, vuokranvalvonta, ostolaskujen käsittely, sähköinen laskutus ja kassa integroituvat sujuvasti esimerkiksi Hilkkaan, DomaCareen, TyövuoroVelhoon, Titaniaan ja Tyyneen.

Kaupan ala ja palvelut
19.11.2020

Suomalainen verkkokauppa valtaa markkinoita

Ostaminen on ollut jo hyvän aikaa murroksessa, ja verkkokaupan ostomäärät kivijalkakaupan rinnalla ovat kasvaneet merkittävästi useita vuosia peräkkäin. Korona toi verkkokauppaan huomattavan määrän uusia asiakkaita.

Kaupan ala ja palvelut
18.11.2020

Kuinka teet kannattavuuden johtamisesta helpompaa?

Kasvuun tai kannattavuuteen pyrkiminen vaatii tuekseen reaaliaikaista tietoa yrityksen taloudellisesta tilanteesta ja kattavaa raportointia esimerkiksi myynnin kehittymisestä kokonaisuutena, tuoteryhmittäin ja tuotteittain.

Kaupan ala ja palvelut
3.11.2020

5 faktaa verkkokaupasta Suomessa – rajua kasvua, sujuvuus ja kotimaisuus arvossaan

Ostaminen on ollut jo hyvän aikaa murroksessa, ja verkkokaupan ostomäärät kivijalkakaupan rinnalla ovat kasvaneet merkittävästi useita vuosia peräkkäin. Korona toi verkkokauppaan huomattavan määrän uusia asiakkaita.

Kaupan ala ja palvelut
27.10.2020

3 vinkkiä yrityksen kannattavuuden parantamiseen – lataa opas!

Infopaketissa nostamme esiin muutamia kannattavuuden parantamiseen liittyviä talouden mittareita, kerromme miksi ne ovat tärkeitä ja miten niitä tulisi seurata.

Kaupan ala ja palvelut
14.10.2020

Maestro tuntee autokaupan taloushallinnon haasteet

Maestron kokonaisvaltainen taloushallinnon ratkaisu autoalalle korvaa erilliset sovellukset. Ratkaisussa on integraatiot kaikkiin alan toiminnanohjausjärjestelmiin ja 95 % kirjanpidon vienneistä valmistuu automaattisesti.

Kaupan ala ja palvelut
7.10.2020

10 kysymystä ostolaskujen käsittelystä

Miten teillä sujuu ostolaskujen käsittely? Saatteko ihmiset tarkastamaan laskut, ennen kuin käteisalennukset ovat menneet?

Kaupan ala ja palvelut
22.9.2020

Kuinka hoiva-alan hallinnon työ helpottuu tehokkaalla ostolaskujen käsittelyllä?

Monessa hoiva-alan yrityksessä ollaan harmittavan usein tilanteessa, jossa henkilöstöä ei voisi vähempää kiinnostaa ostolaskut, niiden tarkastaminen tai hyväksyminen.

Kaupan ala ja palvelut
8.9.2020

MetroAuton järjestelmähanketta ei oltu vielä edes suunniteltu, kun Maestro vei mennessään.

"Mitään muutoksia emme olleet suunnitelleet siinä vaiheessa, kun tapasimme Maestrolaisia ensimmäisen kerran. Heidän ratkaisunsa kuitenkin vakuutti toimivuudessaan, ja harkinnan jälkeen päätimme vaihtaa Maestroon."

Kaupan ala ja palvelut
1.9.2020

Miten teillä hoidetaan saatavien ja kulujen seuranta?

Yrityksen taloudellista tilannetta seurataan usein lähinnä myynnin näkökulmasta, vaikka kannattavuuden varmistaminen vaatii yrityksen johdolta laaja-alaista ymmärrystä.

Kaupan ala ja palvelut
26.8.2020

Estääkö taloushallinnon automaation puute reaaliaikaisen tiedon saamisen yrityksen talouden nykytilasta??

Kun tieto menneestä pystytään tuottamaan liki täysin automaattisesti, saadaan aina reaaliaikainen kuva siitä, mitä yrityksen taloudessa tapahtuu.

Kaupan ala ja palvelut
7.7.2020

Maestrolla iso säästö palkkahallintoon

Millainen teidän palkanlaskennan ohjelmistonne on? Onko se kiinteä osa muuta taloushallinnon järjestelmää, jossa automaatio hoitaa suurimman osan kirjauksista?

Kaupan ala ja palvelut
6.7.2020

Lue raportti: Tehdäänkö B2B-myyntiä teillä myyjän vai ostajan ehdoilla?

Kysyimme suomalaisilta kaupan alan päättäjiltä, miten he ostavat. Millaisia ongelmia he ostajina kohtaavat ja millaisia ovat heidän odotuksensa ostajina. Mitkä ovat yrityspäättäjien motivaattorit uusintaostoille ja missä ovat ostamisen esteet?

Kaupan ala ja palvelut
6.7.2020

Lue raportti: Mihin katoavat verkkokaupan katteet?

Haluatko tietää, mitkä ovat suomalaisten kaupan alan yritysten keskeiset haasteet verkkokaupan kannattavuudessa?

Kaupan ala ja palvelut
6.7.2020

Lue raportti: Kannattavuutta etsimässä – johdatko tiedolla vai tunteella

Menestyksekkään liiketoiminnan tulee pohjata oikeaan tietoon ja siitä johdettuihin laadukkai­siin raportteihin. Miten yrityksen tärkeitä tunnus­lukuja luetaan ja käsitellään tällä hetkellä?

Kaupan ala ja palvelut
6.7.2020

Nyt voisi olla hyvä hetki suunnitella toimiva verkkokauppa

Kunnollisen verkkokaupan avulla yritykselläsi on nyt hyvä mahdollisuus myös laajentaa asiakaskuntaa. Ja sen myötä voit tehdä entistä enemmän kauppaa tulevaisuudessa.

Kaupan ala ja palvelut
6.7.2020

Kuinka vähentää henkilöstökulujen kirjanpitoon kuluvaa aikaa?

Henkilöstökulut muodostavat usein merkittävimmän yksittäisen osan liiketoiminnan kustannuksista usealla henkilöstöpainotteisella toimialalla.

Kaupan ala ja palvelut
3.12.2019

Pitkäaikainen asiakkaamme Autosalpa Oy:lle Kouvolan kaupungin yrittäjäpalkinto

Maestro onnittelee Autosalpa Oy:tä! Talousjohtaja Anneli Laaksonen: "Maestron ratkaisuista saatu reaaliaikainen tieto on auttanut liiketoiminnan määrätietoisessa kasvattamisessa ja kannattavuuden parantamisessa."

Kaupan ala ja palvelut
20.9.2019

Miten muodostetaan toimiva verkkokauppa?

”Meidän tavassamme toimia verkkokauppa, ERP ja taloushallinto ovat yhtä ja samaa järjestelmää ja esimerkiksi tuote- ja asiakastietoja ylläpidetään vain yhdessä paikassa.."

Kaupan ala ja palvelut
18.9.2019

Toiminnanohjausjärjestelmän ja verkkokaupan vaihtaminen toi tehokkuutta ja kannattavuutta Vaunu-aitan liiketoimintaan

”Kokonaisuuden toimivuuden kannalta oli ehdottomasti järkevää vaihtaa molemmat samalla kertaa."

Kaupan ala ja palvelut
17.9.2019
Matti Riivari

Maestron ja OK Perintä yhteistyöhön – lähtökohtana asiakas

”Perintäkumppanin valinta on tärkeä päätös, koska väärä valinta voi pahimmillaan vahingoittaa liiketoimintaa esimerkiksi asiakaspoistuman kautta."

Kaupan ala ja palvelut
4.9.2019

Teräsohutlevyjen maahantuoja ja jalostaja Metehe Oy on kasvanut Maestron järjestelmien tukemana

"Meille tärkeintä on tietää aina ja joka tilanteessa tuloksellisuutemme tila - sekä sisäisen, että ulkoisen laskennan osalta. Tämä on meille tärkein Maestron tuottama hyöty."

Kaupan ala ja palvelut
19.6.2019
Matti Riivari

Talouspäällikkö parahtaa – balladi ostolaskujen käsittelyn kalleudesta

”Ostolaskujen tarkastaminen ja hyväksyminen on puuhaa, jota moni kammoaa. Siihen menee aikaa, ja raha liikkuu väärään suuntaan, joten se siirretään nopeasti asialistan loppuun.”

Kaupan ala ja palvelut
19.6.2019
Matti Riivari

Talouspäällikkö huokaa – balladi ostolaskujen käsittelyn vaikeudesta

”Ostolaskujen käsittely on prosessi, jossa on monta vaihetta ja johon moni ei halua tarttua. Kyseessähän on asia, joka ei tuo taloon rahaa, joten se siirtyy usein prioriteeteissa viimeiseksi.”

Kaupan ala ja palvelut
28.5.2019
Jesse Järvinen

Omistamisen puolesta – kaluston omistaminen ja kulujen ennustettavuus

Tärkein asia on valveutunut talousjohto, joka ymmärtää näiden asioiden merkityksen ja omalla osaamisellaan pystyy saavuttamaan halutun ennakoitavuuden kalustokustannuksiin liittyen.

Kaupan ala ja palvelut
28.5.2019
Jesse Järvinen

Miten kuljetusala voi reagoida talouden muutoksiin?

Jo pienet muutokset henkilöstön vajaatunneissa sekä kuljetusten täyttöasteissa ovat asioita, joita hienosäätämällä voidaan tehostaa liiketoimintaa huomattavasti. Milloin olisi aika investoida lisäkalustoon ja rekrytoida lisää kuljettajia tai milloin olisi syytä vähentää ostopalveluiden käyttöä?

Kaupan ala ja palvelut
6.5.2019
Jesse Järvinen

Renkaan riekaleet moottoritiellä – merkki talousjohdon epäonnistumisesta?

”Mutta suurin vahinko syntyi kuitenkin kuljetusten viivästymisestä – niin taloudellisesti kuin maineen osalta. Tätä huomiota voidaan myös pitää laajemmin esimerkkinä ennakoinnin merkityksestä kuljetusalan liiketoiminnassa.”

Kaupan ala ja palvelut
4.10.2017

Maestro mukana Kauppalehden 10 onnistunutta it-projektia listalla

Kaikki it-hankkeet eivät epäonnistu Suomessa, seassa on hienoja onnistumisia. Maestro toimitti Silmäasema-konsernille kokonaisjärjestelmän, jonka käyttöönotto ja projekti meni hienosti maaliin.

Kaupan ala ja palvelut
27.6.2017
Markku Niiniluoto

B2B-verkkokaupasta odotetaan isoa kasvualuetta

Verkkokauppa B2B-liiketoiminnassa ei vielä ole järin suurta, mutta Aalto-yliopiston tutkimusten mukaan se on isoin kasvualue. Yritysten välisestä kaupasta siirtyy jatkossa entistä enemmän digitaalisiin palvelualustoihin ja markkinapaikkoihin.

Kaupan ala ja palvelut
7.12.2016
Outi Airaksinen

Tulevaisuuden kauppa on hybridi elämyskeidas keskellä kaupunkia

Kaupunkirakenteen tiivistyminen ja väestön ikääntyminen ovat avanneet kaupan alalla uusia bisnesmahdollisuuksia. Millä konsteilla kuluttajan saa avaamaan kukkaron nyörinsä?

Kaupan ala ja palvelut
28.11.2016
Lasse Mitronen

Kaupungistuminen muuttaa kuluttamisen muotoja

Kaupungistuminen on yleismaailmallinen ilmiö, jonka eteneminen muuttaa varsin nopeasti elämisen tapoja ja kuluttamisen muotoja. On nähtävissä, että väestö pakkautuu Suomessakin entistä tiheämmin kaupunkeihin ja kasvukeskuksiin.

Kaupan ala ja palvelut
17.10.2016
Outi Airaksinen

Kilpailukykyä taloushallinnon reaaliaikaisuudesta

Kun tavara kiertää nopeasti, varastointikustannukset on painettu minimiin ja hinnat joustavat kysynnän mukaan, viivan alle jää enemmän. Uusissa liiketoimintamalleissa otetaan kaikki hyödyt irti reaaliaikaisesta taloushallinnosta.

Kaupan ala ja palvelut
6.10.2016
Mika Savolainen

B2B-myynnin johtaminen on mahdollistamista ja innostamista

B2B-myynti on oma lajinsa, jossa kasvetaan huipuksi vain antamalla osaajille tilaa ja oppimalla sekä asiakkailta että myyjiltä. Myynnin johtaminen ei ole käskyttämistä, pelkän määrän vahtimista, tai peruutuspeiliin katsomista.

Kaupan ala ja palvelut
4.10.2016
Markku Niiniluoto

Kansainvälistyvän vähittäiskaupan ketjukonsepti kannattaa päivittää

Ketjuuntuvassa vähittäiskaupassa kilpailu kiristyy kaiken aikaa, kun monikansalliset toimijat rynnistävät maahamme. Suomalaiset kivijalkamyymäläketjut eivät ole pystyneet kaikilla aloilla vastamaan lisääntyviin haasteisiin.

Kaupan ala ja palvelut
23.9.2016
Kati Hietaranta

Voisiko ostolaskujen käsittelyä olla helppoa ja mukavaa?

Muutos on mullistanut myös yrityssovellusten maailman. Käyttäjät ovat vapaa-ajallaan tottuneet käyttämään laajasti eri laitteita sekä teknologioita, joten samaa ketteryyttä vaaditaan syystä myös työelämässä. Älypuhelimien sekä tablettien käyttö on lisääntynyt valtavasti myös yrityskäytössä.

Kaupan ala ja palvelut
13.9.2016
Lasse Mitronen

Kaupan kansainvälistymistä ohjaavat asiakkaat ja markkinamahdollisuudet

Menestyvän kansainvälisen kaupankäynnin taustalla tulee olla kolmen kovan K:n tavoitteet: Kasvu, kannattavuus ja kassavirta. Miksi kotimaiset yritykset eivät ole aina menestyneet kansainvälisten kilpailijoiden tapaan?

Kaupan ala ja palvelut
11.7.2016
Miki Puittinen

Mobiilimaksaminen – askel kohti digitaalisempaa tulevaisuutta

Tässä artikkelissa esittelemme mobiilimaksamisen perusteita ja terminologiaa, ja kerromme tarkemmin Suomessa hyödynnettävistä palveluntarjoajista sekä sovelluksista.

Kaupan ala ja palvelut
1.7.2016
Lasse Mitronen

Kauppa-asioinnissa maksamisen sujuvuus ja luotettavuus korostuvat

Myönteisen asiakaskokemuksen luomiseen vaikuttavat monet seikat, mutta erittäin keskeisessä roolissa on etenkin maksaminen. Maksamisen alue onkin pysynyt yllättävän pitkään perinteisissä uomissa käteisen rahan ja erilaisten maksu- ja luottokorttien varassa.

Kaupan ala ja palvelut
21.6.2016
Lasse Mitronen

Kuluttamisen ja ostamisen taustalla on luottamus tähän hetkeen ja tulevaisuuteen

Asiakasymmärryksen luomisessa keskeisiä tekijöitä ovat asiakasarvon luominen ja myönteisen asiakaskokemuksen tuottaminen. Miten pitkällä ollaan arvopohjaisen ajattelun hyödyntämisessä?

Kaupan ala ja palvelut
Jaa LinkedInissä
Jätä yhteydenottopyyntö