Eheä hoiva-alan taloushallinnon kokonaisuus tuo säästöä ja mielenrauhaa
Yksi kokonaisuus, jossa talous- ja palkkahallinto, vuokranvalvonta, ostolaskujen käsittely, sähköinen laskutus ja kassa integroituvat sujuvasti esimerkiksi Hilkkaan, DomaCareen, TyövuoroVelhoon, Titaniaan ja Tyyneen.
Kaupan ala ja palvelut
Kuinka teet kannattavuuden johtamisesta helpompaa?
Kasvuun tai kannattavuuteen pyrkiminen vaatii tuekseen reaaliaikaista tietoa yrityksen taloudellisesta tilanteesta ja kattavaa raportointia esimerkiksi myynnin kehittymisestä kokonaisuutena, tuoteryhmittäin ja tuotteittain.
Kaupan ala ja palvelut
5 faktaa verkkokaupasta Suomessa – rajua kasvua, sujuvuus ja kotimaisuus arvossaan
Ostaminen on ollut jo hyvän aikaa murroksessa, ja verkkokaupan ostomäärät kivijalkakaupan rinnalla ovat kasvaneet merkittävästi useita vuosia peräkkäin. Korona toi verkkokauppaan huomattavan määrän uusia asiakkaita.
Kaupan ala ja palvelut
Maestro tuntee autokaupan taloushallinnon haasteet
Maestron kokonaisvaltainen taloushallinnon ratkaisu autoalalle korvaa erilliset sovellukset. Ratkaisussa on integraatiot kaikkiin alan toiminnanohjausjärjestelmiin ja 95 % kirjanpidon vienneistä valmistuu automaattisesti.
Kaupan ala ja palvelut
MetroAuton järjestelmähanketta ei oltu vielä edes suunniteltu, kun Maestro vei mennessään.
"Mitään muutoksia emme olleet suunnitelleet siinä vaiheessa, kun tapasimme Maestrolaisia ensimmäisen kerran. Heidän ratkaisunsa kuitenkin vakuutti toimivuudessaan, ja harkinnan jälkeen päätimme vaihtaa Maestroon."
Kaupan ala ja palvelut
Lue raportti: Kannattavuutta etsimässä – johdatko tiedolla vai tunteella
Menestyksekkään liiketoiminnan tulee pohjata oikeaan tietoon ja siitä johdettuihin laadukkaisiin raportteihin. Teetimme kaupanalan päättäjillä kyselyn, jonka avulla selvitimme, miten yrityksen tärkeitä tunnuslukuja luetaan ja käsitellään tällä hetkellä.
Kaupan ala ja palvelut
Pitkäaikainen asiakkaamme Autosalpa Oy:lle Kouvolan kaupungin yrittäjäpalkinto
Maestro onnittelee Autosalpa Oy:tä! Talousjohtaja Anneli Laaksonen: "Maestron ratkaisuista saatu reaaliaikainen tieto on auttanut liiketoiminnan määrätietoisessa kasvattamisessa ja kannattavuuden parantamisessa."
Kaupan ala ja palvelut
Omistamisen puolesta – kaluston omistaminen ja kulujen ennustettavuus
”Tärkein asia onkin valveutunut talousjohto, joka ymmärtää näiden asioiden merkityksen ja omalla osaamisellaan pystyy saavuttamaan halutun ennakoitavuuden kalustokustannuksiin liittyen – sen, jota palveluntarjoajat myyvät kovalla katteella.”
Kaupan ala ja palvelut
Kuljetusalan yritykset suhdanteiden pyörteissä – miten reagoida talouden muutoksiin?
”Esimerkiksi jo pienet muutokset henkilöstön vajaatunneissa sekä kuljetusten täyttöasteissa ovat asioita, joita hienosäätämällä voidaan tehostaa liiketoimintaa huomattavasti. Milloin olisi esimerkiksi aika investoida lisäkalustoon ja rekrytoida lisää kuljettajia tai milloin olisi syytä vähentää ostopalveluiden käyttöä.”
Kaupan ala ja palvelut
Renkaan riekaleet moottoritiellä – merkki talousjohdon epäonnistumisesta?
”Mutta suurin vahinko syntyi kuitenkin kuljetusten viivästymisestä – niin taloudellisesti kuin maineen osalta. Tätä huomiota voidaan myös pitää laajemmin esimerkkinä ennakoinnin merkityksestä kuljetusalan liiketoiminnassa.”
Kaupan ala ja palvelut
Case Auto-Kilta Oy: ”Maestron käyttöönoton jälkeen taloushallinnon rutiineihin käytetty aika on vähentynyt”
Auto-Kilta Oy:n talouspäällikkö Sanna Yli-Ruka kartoitti yritykselle uutta järjestelmää, joka kattaisi kaikki taloushallinnon osa-alueet. Parhaaksi valikoitui Maestro.
Kaupan ala ja palvelut
Maestro mukana Kauppalehden 10 onnistunutta it-projektia listalla
Maestro sai suuren kunnian olla mukana Kauppalehden 10 onnistuneen it-projektin listalla! Kaikki it-hankkeet eivät siis epäonnistu Suomessa, vaan seassa on hienoja onnistumisia. Maestro toimitti Silmäasema-konsernille kokonaisjärjestelmän, jonka käyttöönotto ja projekti meni hienosti maaliin.
Kaupan ala ja palvelut
Maestro tutki suomalaisten päättäjien ostokäyttäytymistä – lähes 600 vastasi
Kysyimme suomalaisilta kaupan alan päättäjiltä, miten he ostavat. Lähes 600 vastaajaamme kertoivat, millaisia ongelmia he ostajina kohtaavat ja millaisia ovat heidän odotuksensa ostajina. Mitkä ovat yrityspäättäjien motivaattorit uusintaostoille ja missä ovat ostamisen esteet? Koostimme vastauksista selkeän graafisen raportin.
Kaupan ala ja palvelut
B2B-verkkokaupasta odotetaan isoa kasvualuetta liiketoiminnassa
Verkkokauppa B2B-liiketoiminnassa ei vielä ole järin suurta, mutta Aalto-yliopiston tutkimusten mukaan se on isoin kasvualue. Yritysten välisestä kaupasta siirtyy jatkossa entistä enemmän digitaalisiin palvelualustoihin ja markkinapaikkoihin.
Kaupan ala ja palvelut
Case: Paintball Sissos – Värikuula-aseita ja elämyksiä eri myyntikanavissa
Värikuulasotimiseen erikoistunut Paintball Sissos päätyi reilu vuosi sitten hankkimaan Maestron Unelmien Kauppapaikan®. Nyt yhtiöllä alkaa olla hyvä pohja ponnistaa kohti kansainvälisiä markkinoita.
Kaupan ala ja palvelut
Mikä nakertaa verkkokaupan katteen?
Maestron teettämän tuoreen kyselytutkimuksen mukaan suomalaisen verkkokaupan suurimmat katteensyöjät ovat logistiikka ja varastonhallinta (50,7 %), tietojärjestelmäkustannukset (27,6 %), tuplatyö ja käsintehtävät työvaiheet (24,1 %) sekä hakukonelöydettävyys (22,4 %).
Kaupan ala ja palvelut
Kaupungistuminen muuttaa elämisen tapoja ja kuluttamisen muotoja
Kaupungistuminen on yleismaailmallinen ilmiö, jonka eteneminen muuttaa varsin nopeasti elämisen tapoja ja kuluttamisen muotoja. On nähtävissä, että väestö pakkautuu Suomessakin entistä tiheämmin kaupunkeihin ja kasvukeskuksiin.
Kaupan ala ja palvelut
Kilpailukykyä taloushallinnon reaaliaikaisuudesta
Kun tavara kiertää nopeasti, varastointikustannukset on painettu minimiin ja hinnat joustavat kysynnän mukaan, viivan alle jää enemmän. Uusissa liiketoimintamalleissa otetaan kaikki hyödyt irti reaaliaikaisesta taloushallinnosta.
Kaupan ala ja palvelut
B2B-myynnin johtaminen on mahdollistamista ja innostamista
B2B-myynti on oma lajinsa, jossa kasvetaan huipuksi vain antamalla osaajille tilaa ja oppimalla sekä asiakkailta että myyjiltä. Myynnin johtaminen ei ole käskyttämistä, pelkän määrän vahtimista, tai peruutuspeiliin katsomista.
Kaupan ala ja palvelut
Kansainvälistyvän vähittäiskaupan ketjukonsepti kannattaa päivittää
Ketjuuntuvassa vähittäiskaupassa kilpailu kiristyy kaiken aikaa, kun monikansalliset toimijat rynnistävät maahamme. Suomalaiset kivijalkamyymäläketjut eivät ole pystyneet kaikilla aloilla vastamaan lisääntyviin haasteisiin, kansainvälistymisestä puhumattakaan.
Kaupan ala ja palvelut
Voisiko ostolaskujen käsittelyä olla helppoa ja mukavaa?
Muutos on mullistanut myös yrityssovellusten maailman. Käyttäjät ovat vapaa-ajallaan tottuneet käyttämään laajasti eri laitteita sekä teknologioita, joten samaa ketteryyttä vaaditaan syystä myös työelämässä. Älypuhelimien sekä tablettien käyttö on lisääntynyt valtavasti myös yrityskäytössä. Työsovellusten tulee olla helppokäyttöisiä, joustavia sekä käyttäjää ohjaavia.
Kaupan ala ja palvelut
Asiantuntijawebinaari 10.10. klo 14: Kaupan kansainvälistyminen. Miten suomalaisten kilpailukykyä vahvistetaan?
Ratkaiseeko kansainvälisessä kaupassa ainoastaan hinta, toimitusvarmuus ja nopeus? Millaiset mahdollisuudet suomalaisilla yrityksillä on laajentua ulkomaille kivijalan kautta? Entä pelkästään Suomessa toimivat yritykset? Miten voit vahvistaa kilpailukykyäsi kansainvälisen verkkokaupan paineessa?
Kaupan ala ja palvelut
Kaupan kansainvälistymistä ohjaavat asiakkaat ja markkinamahdollisuudet
Menestyvän kansainvälisen kaupankäynnin taustalla tulee olla kolmen kovan K:n tavoitteet: Kasvu, kannattavuus ja kassavirta. Miksi kotimaiset yritykset eivät ole aina menestyneet kansainvälisten kilpailijoiden tapaan?
Kaupan ala ja palvelut
Korukauppias Pekka Keisu: Useat maksutavat helpottavat asiakkaan kynnystä ostaa tuote
Elektroniset maksukortit jatkuvasti kehittyvine ominaisuuksineen ja uudet maksamisen muodot alentavat asiakkaan päätöksentekorimaa hankkia kelloja, koruja ja muita lahjatavaroita. Näin sanoo toisen polven yrittäjä Pekka Keisu Oulun Korusta.
Kaupan ala ja palvelut
Kauppa-asioinnissa maksamisen sujuvuus ja luotettavuus korostuvat
Kaupan toiminnan kehittämisessä on viime aikoina painotettu suuresti myönteistä asiakaskokemusta ja sen kehittämistä asioinnin eri vaiheissa. Myönteisen asiakaskokemuksen luomiseen vaikuttavat monet seikat, mutta erittäin keskeisessä roolissa on etenkin maksaminen. Maksamisen alue onkin pysynyt yllättävän pitkään perinteisissä uomissa käteisen rahan ja erilaisten maksu- ja luottokorttien varassa. Nyt on nähtävissä merkittäviä muutoksia.
Kaupan ala ja palvelut
Vertaisverkkokauppa haastaa perinteisen kaupan
Kuluttajien välinen vertaisverkkokauppa ei ole mitään kirpputoripuuhastelua, vaan sen arvioidaan vuositasoltaan olevan jo 300 miljoonan euron luokkaa. Kaupan liiton selvityksen mukaan noin kaksi miljoonaan suomalaista on ostanut tai myynyt tavaroita.
Kaupan ala ja palvelut
Lundia uudisti brändinsä ja päivitti konseptinsa nykypäivään
Lundia on päivittänyt perinteikkään liikeideansa vastaamaan paremmin tämän päivän kuluttajien tarpeita ja ostokäyttäytymistä. Tuotanto-organisaatiosta on siirrytty enemmän myynti- ja palveluorganisaatioksi kuunnelleen herkällä korvalla asiakkaiden toiveita, joiden perusteella suunnitellaan uusia tuotteita ja ratkaisuja. Myös brändi on uudistettu tämän päivän kielelle, sanoo Lundian toimitusjohtaja Michaela von Wendt.
Kaupan ala ja palvelut
Projektipäällikkö Jesse Järvinen: “Kokonaisuuksien hallintaa ja ratkaisukeinoja”
Projektipäällikölle on tärkeää kokonaisuuksien hallinta. Asiakkaan kuunteleminen ja oikeiden ratkaisujen tarjoaminen onnistuu, kun yhteisymmärrystä lähdetään rakentamaan heti ensitapaamisesta lähtien.