20.9.2019

Miten muodostetaan toimiva verkkokauppa?

”Meidän tavassamme toimia verkkokauppa, ERP ja taloushallinto ovat yhtä ja samaa järjestelmää ja esimerkiksi tuote- ja asiakastietoja ylläpidetään vain yhdessä paikassa.."

Kaupan ala ja palvelut
18.9.2019

Toiminnanohjausjärjestelmän ja verkkokaupan vaihtaminen toi tehokkuutta ja kannattavuutta Vaunuaitan liiketoimintaan

”Kokonaisuuden toimivuuden kannalta oli ehdottomasti järkevää vaihtaa molemmat samalla kertaa."

Kaupan ala ja palvelut
17.9.2019
Matti Riivari

Maestron ja OK Perintä yhteistyöhön – lähtökohtana asiakas

”Perintäkumppanin valinta on tärkeä päätös, koska väärä valinta voi pahimmillaan vahingoittaa liiketoimintaa esimerkiksi asiakaspoistuman kautta."

Kaupan ala ja palvelut
4.9.2019

Teräsohutlevyjen maahantuoja ja jalostaja Metehe Oy on kasvanut Maestron järjestelmien tukemana

"Meille tärkeintä on tietää aina ja joka tilanteessa tuloksellisuutemme tila - sekä sisäisen, että ulkoisen laskennan osalta. Tämä on meille tärkein Maestron tuottama hyöty."

Kaupan ala ja palvelut
19.6.2019
Matti Riivari

Talouspäällikkö parahtaa – balladi ostolaskujen käsittelyn kalleudesta

”Ostolaskujen tarkastaminen ja hyväksyminen on puuhaa, jota moni kammoaa. Siihen menee aikaa, ja raha liikkuu väärään suuntaan, joten se siirretään nopeasti asialistan loppuun.”

Kaupan ala ja palvelut
19.6.2019
Matti Riivari

Talouspäällikkö huokaa – balladi ostolaskujen käsittelyn vaikeudesta

”Ostolaskujen käsittely on prosessi, jossa on monta vaihetta ja johon moni ei halua tarttua. Kyseessähän on asia, joka ei tuo taloon rahaa, joten se siirtyy usein prioriteeteissa viimeiseksi.”

Kaupan ala ja palvelut
28.5.2019
Jesse Järvinen

Omistamisen puolesta – kaluston omistaminen ja kulujen ennustettavuus

”Tärkein asia onkin valveutunut talousjohto, joka ymmärtää näiden asioiden merkityksen ja omalla osaamisellaan pystyy saavuttamaan halutun ennakoitavuuden kalustokustannuksiin liittyen – sen, jota palveluntarjoajat myyvät kovalla katteella.”

Kaupan ala ja palvelut
28.5.2019
Jesse Järvinen

Kuljetusalan yritykset suhdanteiden pyörteissä – miten reagoida talouden muutoksiin?

”Esimerkiksi jo pienet muutokset henkilöstön vajaatunneissa sekä kuljetusten täyttöasteissa ovat asioita, joita hienosäätämällä voidaan tehostaa liiketoimintaa huomattavasti. Milloin olisi esimerkiksi aika investoida lisäkalustoon ja rekrytoida lisää kuljettajia tai milloin olisi syytä vähentää ostopalveluiden käyttöä.”

Kaupan ala ja palvelut
6.5.2019
Jesse Järvinen

Renkaan riekaleet moottoritiellä – merkki talousjohdon epäonnistumisesta?

”Mutta suurin vahinko syntyi kuitenkin kuljetusten viivästymisestä – niin taloudellisesti kuin maineen osalta. Tätä huomiota voidaan myös pitää laajemmin esimerkkinä ennakoinnin merkityksestä kuljetusalan liiketoiminnassa.”

Kaupan ala ja palvelut
19.3.2019

Toimialakatsaus: Taloushallinto kuljetusalan yrityksessä 2019

Kaupan ala ja palvelut
6.3.2018
Mika Savolainen

Maestro osaksi menestyvää kansainvälistä ohjelmistotaloa

Hollantilainen Total Specific Solutions (TSS) on ostanut koko Maestron osakekannan 1.3.2018. Maestro on hollantilaisen TSS:n ja sen emoyhtiö CSI-konsernin ensimmäinen hankinta Suomessa.

Kaupan ala ja palvelut
2.2.2018
Matti Riivari

Asiantuntijatapahtuma: B2B-asiakkaiden ostokäyttäytyminen muuttui – muutuitko sinä?

Maestro järjestää asiantuntijatapahtuman kaikille b2b-yrityksille 14.2.2018 klo 8.30 – 11.00 Helsingin keskustassa, Gloriassa, Pieni Roobertinkatu 12

Kaupan ala ja palvelut
27.10.2017
Taru-Maija Ruuskanen

Case Auto-Kilta Oy: ”Maestron käyttöönoton jälkeen taloushallinnon rutiineihin käytetty aika on vähentynyt”

Auto-Kilta Oy:n talouspäällikkö Sanna Yli-Ruka kartoitti yritykselle uutta järjestelmää, joka kattaisi kaikki taloushallinnon osa-alueet. Parhaaksi valikoitui Maestro.

Kaupan ala ja palvelut
4.10.2017
Taru-Maija Ruuskanen

Maestro mukana Kauppalehden 10 onnistunutta it-projektia listalla

Maestro sai suuren kunnian olla mukana Kauppalehden 10 onnistuneen it-projektin listalla! Kaikki it-hankkeet eivät siis epäonnistu Suomessa, vaan seassa on hienoja onnistumisia. Maestro toimitti Silmäasema-konsernille kokonaisjärjestelmän, jonka käyttöönotto ja projekti meni hienosti maaliin.

Kaupan ala ja palvelut
19.9.2017
Taru-Maija Ruuskanen

Maestro tutki suomalaisten päättäjien ostokäyttäytymistä – lähes 600 vastasi

Kysyimme suomalaisilta kaupan alan päättäjiltä, miten he ostavat. Lähes 600 vastaajaamme kertoivat, millaisia ongelmia he ostajina kohtaavat ja millaisia ovat heidän odotuksensa ostajina. Mitkä ovat yrityspäättäjien motivaattorit uusintaostoille ja missä ovat ostamisen esteet? Koostimme vastauksista selkeän graafisen raportin.

Kaupan ala ja palvelut
21.8.2017

Case Pro Patio Oy: Asiakastiedon parempi hallinta on avain kasvuun

Suomen suurin ulkoporealtaita maahantuova yritys, Pro Patio Oy päätti laittaa tietojärjestelmänsä kokonaan uusiksi. Se mahdollistaa kovan kasvun, johon yhtiö tähtää tulevina vuosina.

Kaupan ala ja palvelut
27.6.2017
Markku Niiniluoto

B2B-verkkokaupasta odotetaan isoa kasvualuetta liiketoiminnassa

Verkkokauppa B2B-liiketoiminnassa ei vielä ole järin suurta, mutta Aalto-yliopiston tutkimusten mukaan se on isoin kasvualue. Yritysten välisestä kaupasta siirtyy jatkossa entistä enemmän digitaalisiin palvelualustoihin ja markkinapaikkoihin.

Kaupan ala ja palvelut
31.5.2017
Taru-Maija Ruuskanen

Case Finngold Oy: Helppous on päivän sana koru- ja kellokaupassa

Verkkokauppa on koru- ja kultakaupoille paljon muutakin kuin vain yksi myyntikanava lisää. Suomen suurimpiin alan yrityksiin lukeutuva Finngold Oy satsaa vahvasti tulevaisuuteen.

Kaupan ala ja palvelut
26.5.2017
Taru-Maija Ruuskanen

Case: SL Sport Oy – Järjestelmä vapauttaa aikaa myyntiin

Urheiluvälineitä ja –tarvikkeita myyvä SL-Sport kuuluu Team Sportian ketjuun ja toimii Rovaniemellä. Kivijalkamyymälän ja verkkokaupan järjestelmät tulevat Mediamaestrolta.

Kaupan ala ja palvelut
1.4.2017
Outi Airaksinen

Case: Paintball Sissos – Värikuula-aseita ja elämyksiä eri myyntikanavissa

Värikuulasotimiseen erikoistunut Paintball Sissos päätyi reilu vuosi sitten hankkimaan Maestron Unelmien Kauppapaikan®. Nyt yhtiöllä alkaa olla hyvä pohja ponnistaa kohti kansainvälisiä markkinoita.

Kaupan ala ja palvelut
6.3.2017
Taru-Maija Ruuskanen

Mikä nakertaa verkkokaupan katteen?

Maestron teettämän tuoreen kyselytutkimuksen mukaan suomalaisen verkkokaupan suurimmat katteensyöjät ovat logistiikka ja varastonhallinta (50,7 %), tietojärjestelmäkustannukset (27,6 %), tuplatyö ja käsintehtävät työvaiheet (24,1 %) sekä hakukonelöydettävyys (22,4 %).

Kaupan ala ja palvelut
7.12.2016
Outi Airaksinen

Tulevaisuuden kauppa on hybridi elämyskeidas keskellä kaupunkia

Kaupunkirakenteen tiivistyminen ja väestön ikääntyminen ovat avanneet kaupan alalla uusia bisnesmahdollisuuksia. Millä konsteilla kuluttajan saa avaamaan kukkaron nyörinsä?

Kaupan ala ja palvelut
28.11.2016
Lasse Mitronen

Kaupungistuminen muuttaa elämisen tapoja ja kuluttamisen muotoja

Kaupungistuminen on yleismaailmallinen ilmiö, jonka eteneminen muuttaa varsin nopeasti elämisen tapoja ja kuluttamisen muotoja. On nähtävissä, että väestö pakkautuu Suomessakin entistä tiheämmin kaupunkeihin ja kasvukeskuksiin.

Kaupan ala ja palvelut
26.10.2016
Jussi Montonen

MaestroNG Kassajärjestelmä on ammattilaisen työkalu

MaestroNG Kassajärjestelmä on monipuolinen erikoiskaupan kokonaisuus, joka auttaa palvelemaan paremmin, myymään enemmän. Samalla se vähentää samalla hallinnon rutiineja merkittävästi.

Kaupan ala ja palvelut
17.10.2016
Outi Airaksinen

Kilpailukykyä taloushallinnon reaaliaikaisuudesta

Kun tavara kiertää nopeasti, varastointikustannukset on painettu minimiin ja hinnat joustavat kysynnän mukaan, viivan alle jää enemmän. Uusissa liiketoimintamalleissa otetaan kaikki hyödyt irti reaaliaikaisesta taloushallinnosta.

Kaupan ala ja palvelut
6.10.2016
Mika Savolainen

B2B-myynnin johtaminen on mahdollistamista ja innostamista

B2B-myynti on oma lajinsa, jossa kasvetaan huipuksi vain antamalla osaajille tilaa ja oppimalla sekä asiakkailta että myyjiltä. Myynnin johtaminen ei ole käskyttämistä, pelkän määrän vahtimista, tai peruutuspeiliin katsomista.

Kaupan ala ja palvelut
4.10.2016
Markku Niiniluoto

Kansainvälistyvän vähittäiskaupan ketjukonsepti kannattaa päivittää

Ketjuuntuvassa vähittäiskaupassa kilpailu kiristyy kaiken aikaa, kun monikansalliset toimijat rynnistävät maahamme. Suomalaiset kivijalkamyymäläketjut eivät ole pystyneet kaikilla aloilla vastamaan lisääntyviin haasteisiin, kansainvälistymisestä puhumattakaan.

Kaupan ala ja palvelut
23.9.2016
Kati Hietaranta

Voisiko ostolaskujen käsittelyä olla helppoa ja mukavaa?

Muutos on mullistanut myös yrityssovellusten maailman. Käyttäjät ovat vapaa-ajallaan tottuneet käyttämään laajasti eri laitteita sekä teknologioita, joten samaa ketteryyttä vaaditaan syystä myös työelämässä. Älypuhelimien sekä tablettien käyttö on lisääntynyt valtavasti myös yrityskäytössä. Työsovellusten tulee olla helppokäyttöisiä, joustavia sekä käyttäjää ohjaavia.

Kaupan ala ja palvelut
19.9.2016
Taru-Maija Ruuskanen

Asiantuntijawebinaari 10.10. klo 14: Kaupan kansainvälistyminen. Miten suomalaisten kilpailukykyä vahvistetaan?

Ratkaiseeko kansainvälisessä kaupassa ainoastaan hinta, toimitusvarmuus ja nopeus? Millaiset mahdollisuudet suomalaisilla yrityksillä on laajentua ulkomaille kivijalan kautta? Entä pelkästään Suomessa toimivat yritykset? Miten voit vahvistaa kilpailukykyäsi kansainvälisen verkkokaupan paineessa?

Kaupan ala ja palvelut
13.9.2016
Lasse Mitronen

Kaupan kansainvälistymistä ohjaavat asiakkaat ja markkinamahdollisuudet

Menestyvän kansainvälisen kaupankäynnin taustalla tulee olla kolmen kovan K:n tavoitteet: Kasvu, kannattavuus ja kassavirta. Miksi kotimaiset yritykset eivät ole aina menestyneet kansainvälisten kilpailijoiden tapaan?

Kaupan ala ja palvelut
1.9.2016
Taru-Maija Ruuskanen

Johdon webinaari 22.9. klo 14: Tee verkkokaupasta ja ERP:sta kilpailuetu

Maestro järjestää syyskuun lopulla 22.9. johdon webinaarin ajankohtaisesta teemasta: Tee verkkokaupasta ja ERP:sta kilpailuetu. Webinaarin pitävät maestrolaiset Jussi Rissanen ja Ville Puurtinen.

Kaupan ala ja palvelut
1.8.2016
Markku Niiniluoto

Korukauppias Pekka Keisu: Useat maksutavat helpottavat asiakkaan kynnystä ostaa tuote

Elektroniset maksukortit jatkuvasti kehittyvine ominaisuuksineen ja uudet maksamisen muodot alentavat asiakkaan päätöksentekorimaa hankkia kelloja, koruja ja muita lahjatavaroita. Näin sanoo toisen polven yrittäjä Pekka Keisu Oulun Korusta.

Kaupan ala ja palvelut
11.7.2016
Miki Puittinen

Mobiilimaksaminen – askel kohti digitaalisempaa tulevaisuutta

Tässä artikkelissa esittelemme mobiilimaksamisen perusteita ja terminologiaa, ja kerromme tarkemmin Suomessa hyödynnettävistä palveluntarjoajista sekä sovelluksista.

Kaupan ala ja palvelut
1.7.2016
Lasse Mitronen

Kauppa-asioinnissa maksamisen sujuvuus ja luotettavuus korostuvat

Kaupan toiminnan kehittämisessä on viime aikoina painotettu suuresti myönteistä asiakaskokemusta ja sen kehittämistä asioinnin eri vaiheissa. Myönteisen asiakaskokemuksen luomiseen vaikuttavat monet seikat, mutta erittäin keskeisessä roolissa on etenkin maksaminen. Maksamisen alue onkin pysynyt yllättävän pitkään perinteisissä uomissa käteisen rahan ja erilaisten maksu- ja luottokorttien varassa. Nyt on nähtävissä merkittäviä muutoksia.

Kaupan ala ja palvelut
22.6.2016
Markku Niiniluoto

Vertaisverkkokauppa haastaa perinteisen kaupan

Kuluttajien välinen vertaisverkkokauppa ei ole mitään kirpputoripuuhastelua, vaan sen arvioidaan vuositasoltaan olevan jo 300 miljoonan euron luokkaa. Kaupan liiton selvityksen mukaan noin kaksi miljoonaan suomalaista on ostanut tai myynyt tavaroita.

Kaupan ala ja palvelut
21.6.2016
Lasse Mitronen

Kuluttamisen ja ostamisen taustalla on luottamus tähän hetkeen ja tulevaisuuteen

Asiakasymmärryksen luomisessa keskeisiä tekijöitä ovat asiakasarvon luominen ja myönteisen asiakaskokemuksen tuottaminen. Miten pitkällä ollaan arvopohjaisen ajattelun hyödyntämisessä?

Kaupan ala ja palvelut
21.6.2016
Markku Niiniluoto

Lundia uudisti brändinsä ja päivitti konseptinsa nykypäivään

Lundia on päivittänyt perinteikkään liikeideansa vastaamaan paremmin tämän päivän kuluttajien tarpeita ja ostokäyttäytymistä. Tuotanto-organisaatiosta on siirrytty enemmän myynti- ja palveluorganisaatioksi kuunnelleen herkällä korvalla asiakkaiden toiveita, joiden perusteella suunnitellaan uusia tuotteita ja ratkaisuja. Myös brändi on uudistettu tämän päivän kielelle, sanoo Lundian toimitusjohtaja Michaela von Wendt.

Kaupan ala ja palvelut
20.6.2016
Jussi Montonen

Tarinoita Unelmien Kauppapaikasta – Lapin Kumi Oy

Lapin Kumi Oy:n toimitusjohtaja Ville Ruokasella on pitkä kokemus kaupankäynnistä. Lapin Kumi Oy on Suomen suurin yksityinen renkaisiin erikoistunut yritys. Miten ralli ja liiketoiminta kohtaavat?

Kaupan ala ja palvelut
6.6.2016
Miki Puittinen

Pääsuunnittelija Sami Pylkkänen: “Tiimityöskentelyä ohjelmistokehityksessä”

Maestrolla ohjelmisto rakennetaan yrityksen sisällä asiakkaiden tarpeiden pohjalta. Ohjelmistosuunnittelijalle on erityisen tärkeää Maestrolla tiimihenkisyys sekä ryhmätyötaidot.

Kaupan ala ja palvelut
6.6.2016
Miki Puittinen

Ohjelmistoasiantuntija Mari Laine: “Joka päivä jotain uutta”

Asiakaspalvelussa keskitytään Maestrolla asiakkaan henkilökohtaiseen auttamiseen. Toimivia ratkaisuja etsitään yhdessä asiakkaan ja koko asiantuntijatiimin kanssa. Mari Laine on toiminut Maestrolla 4,5 vuotta.

Kaupan ala ja palvelut
6.6.2016
Miki Puittinen

Avainasiakaspäällikkö Jussi Rissanen: “Rakennamme kumppanuutta”

Palvelupäällikön työ Maestrolla tarkoittaa asiakkaiden kanssa aktiivista toimimista ja matkustamista ympäri Suomea. Kumppanuuksia rakennetaan Maestrolla tarjoamalla asiakkaalle toimiva ratkaisu.

Kaupan ala ja palvelut
6.6.2016
Miki Puittinen

Projektipäällikkö Jesse Järvinen: “Kokonaisuuksien hallintaa ja ratkaisukeinoja”

Projektipäällikölle on tärkeää kokonaisuuksien hallinta. Asiakkaan kuunteleminen ja oikeiden ratkaisujen tarjoaminen onnistuu, kun yhteisymmärrystä lähdetään rakentamaan heti ensitapaamisesta lähtien.

Kaupan ala ja palvelut
Jaa LinkedInissä
Jätä yhteydenottopyyntö