Maestro tuntee autokaupan taloushallinnon haasteet

Maestrolla yksi järjestelmä kattaa kaikki autokaupan taloushallinnon tarpeet

Autoalalla on tyypillistä, että taloushallinnossa käytetään toiminnanohjausjärjestelmän lisäksi useita erillisiä sovelluksia. Tämä aiheuttaa vaivaa talousjohdolle, joka joutuu kirjaamaan samoja asioita eri paikkoihin. Monimutkainen kokonaisuus asettaa esteitä talouden läpinäkyvyydelle ja on haavoittuvainen – yksi päivitys voi sotkea yhteydet kuuteen sovellukseen.

Järjestelmäkokonaisuuden sirpaleisuus aiheuttaa haasteita liiketoiminnan johtamiselle. Moninkertaisten kirjausten, epävarmojen integraatioiden ja ostolaskujen käsittelyn hitauden vuoksi yrityksen johdolla ei ole reaaliaikaista näkymää kassavirtaennusteisiin ja kannattavuuteen.

Maestron kokonaisvaltainen taloushallinnon ratkaisu autoalalle korvaa erilliset sovellukset. Ratkaisussa on integraatiot kaikkiin alan toiminnanohjausjärjestelmiin ja 95 % kirjanpidon vienneistä valmistuu automaattisesti.

Saat reaaliaikaisen taloushallinnon ja johdat liiketoimintaasi tiedolla

Kertakirjaus ja reaaliaikaisuus – yksi Maestron monista hyödyistä on kertakirjaus. Kerran syötetty tieto on aina samantien käytettävissä joka paikassa.

Muutamia esimerkkejä reaaliaikaisuudesta:

  • Reskontrat ovat aina ajan tasalla ilman erikseen tehtävää täsmätystä, samoin pankkitiedot ovat joka päivä ajan tasalla.
  • Nettovarallisuus- ja kassavirtalaskelmat saat kuukausittain oikeina, samoin kuin liikepääomavirta- ja rahoituslaskelmatkin.
  • Välitilinpäätöksen voit tehdä kuukausittain poistojen ja verojen jälkeen.
  • Myynnit ja ostot näkyvät myös aina reaaliajassa sekä konsernitasolla että toimipaikoittain.
  • Lyhyen aikavälin ennusteen voit tehdä ilman käsin tapahtuvaa tietojen keräilyä muutamassa sekunnissa. Tai tulosennusteen – pystyt tarkastelemaan tulos- ja tasevertailuja monipuolisesti myös lukuisia eri jaksoja rinnakkain itse valitsemallasi ajanjaksolla.

Maestro antaa siis aina reaaliaikaista tietoa päätöksentekosi tueksi.

Yhden toimittajan järjestelmällä säästät työajassa ja ylläpitokuluissa

Maestron avulla asiakkaamme ovat voineet luopua jopa seitsemän eri toimittajan himmelistä, ja saaneet tilalle yhden toimivan kokonaisuuden. Automasterin, CD-400:n, ja Websalesin tuottamat tiedot siirtyvät suoraan Maestroon. Pääset eroon aikaa ja rahaa vaativista päällekkäisistä kirjauksista eri järjestelmiin. Saat siis autokaupan toiminnanohjauksesi kylkeen yhdestä paikasta saman katon alta taloushallinnon, palkanlaskennan, kassajärjestelmän, ostolaskujen hyväksynnän, ajanvarauksen, verkkokaupan – kaikki samaa kokonaisuutta.

Maestro sopii yhtä hyvin Suomen suurimmille autokaupan ketjuille sekä pienemmillekin autokauppa-alan yrittäjille.

5 syytä valita Maestro autokaupan taloushallintoon

Esimerkkejä asiakkaistamme

Mäkelän Auton talouspäällikkö Tellervo Parviainen – Maestron asiakkaana vuodesta 2010

”Maestro valikoitui perusvaatimustemme täyttämisen lisäksi ohjelmiston helppokäyttöisyyden sekä kustannusten perusteella. Eikä valintaa ole tarvinnut kymmenen vuoden aikana katua. Toimivan ratkaisun jälkeen tärkeintä yhteistyössä onkin ollut palvelu. Apua saa nopeasti aina tarvittaessa ja järjestelmä kehittyy koko ajan. He ovat olleet kiinnostuneita palautteesta sekä myös pohtimaan alan tulevaisuutta yhdessä autoalan yritysten kanssa. Maestro yrityksenä on palveleva ja vahvasti sitoutunut autoalaan. Omasta puolestani, kymmenen vuoden kokemuksella, suosittelen varauksetta Maestroa kaikille autoliikkeille.” Lue lisää Mäkelän Auton kokemuksista täältä.

MetroAuton talouspäällikkö Jaana Hurmerinta – Maestron asiakkaana vuodesta 2019:

Yksi tärkeimpiä syitä Maestron käyttöönotolle sekä tyytyväisyyteen on kuitenkin ollut palvelu. Se, että palvelua saadaan helposti ja nopeasti yhdeltä kumppanilta. Aika on arvokkain asia, mitä meillä on, enkä halua kuluttaa sitä turhiin palavereihin tai hankalien palvelukäytäntöjen noudattamiseen. Maestrolta saamme palvelua nopeasti ja helposti suomen kielellä yhden kontaktin päästä. Tämä oli tärkeä kriteeri Maestron valintaan, ja palvelu on ollut juuri niin hyvää kuin luvattiin.” Lue MetroAuton kokemuksia lisää täältä.

Rinta-Joupin Autoliike Oy:n business controller Kim Hämäläinen – Maestron asiakkaana vuodesta 2011:

“Rinta-Joupin Autoliikkeen ottaessa Maestron käyttöön toimi yritys 14 sijainnissa ja työllisti n. 240 henkeä. Vuonna 2020 yrityksellä oli 23 liikettä ja työntekijöitä n. 500. Myös liikevaihto on lähes kaksinkertaistunut samassa ajassa. Sen sijaan taloushallinnon työntekijöiden määrä on pysynyt jotakuinkin samana, kuten myös järjestelmäkokonaisuus. Taloushallintoa meillä pyöritetään lähes samankokoisella porukalla kuin Maestroa käyttöönottaessa, vaikka samassa ajassa yritys on kasvanut huomattavasti.” Lue Rinta-Joupin Autoliikkeen kokemuksista lisää täältä.

Lue lisää Maestron kokonaisjärjestelmästä autokaupoille
Edellinen artikkeli

10 kysymystä ostolaskujen käsittelystä

Seuraava artikkeli

3 vinkkiä yrityksen kannattavuuden parantamiseen – lataa opas!

Jaa LinkedInissä
Jätä yhteydenottopyyntö