Yksi kumppani vai seitsemän eri toimittajaa?
Investointi Maestroon alkoi maksaa itseään välittömästi takaisin
MetroAuto Oy:n talouspäällikkö Jaana Hurmerinta: ”Meillä oli aiemmin kansainvälisestikin tunnetut taloushallinnon ja laskujenkäsittelyn sekä maksuliikenteen erillisratkaisut käytössä. Näitä järjestelmiä sitten vielä käytettiin kolmannen toimijan konesaleista käsin. Maksoimme premium-ratkaisuista premium-hintaa monelle eri taholle. Maestron kanssa kustannukset jäävät huomattavasti pienemmiksi, kun maksamme yhdestä ratkaisusta yhdelle toimittajalle. Investointi alkoikin maksaa itseään takaisin välittömästi, kun saimme Maestron käyttöön.” |
Maestro on toimittanut taloushallinnon järjestelmäratkaisuja autokauppojen tarpeisiin yli 15 vuoden ajan. Tässä ajassa olemme oppineet ymmärtämään alan vaatimukset hyvin ja uskallammekin tämän perusteella väittää, että tarjoamme parhaan taloushallinnon kokonaisratkaisun autoalan tarpeisiin. Kokosimme tähän viisi syytä miksi yksi kumppani on aina edullisempi kuin seitsemän toimittajan kokonaisuus. 1. Pääset eroon monimutkaisista taloushallinnon sovelluskokonaisuuksistaTyypillisesti autokauppatoimialalla on toiminnanohjausjärjestelmä (CD-400, Solteqin Automaster tai Alkali Websales), jonka lisäksi käytössä on oma ratkaisu ostolaskujen käsittelyyn, myyntilaskujen lähettämiseen ja kirjanpitoon. Näiden lisäksi käytössä voi olla vielä erillinen palkanlaskennan työkalu sekä kassajärjestelmä. Tämän kokonaisuuden hallinta ja käyttäminen ei ole tehokasta, eikä tiedon liikkuminen ratkaisujen välillä ole aina automaattista. Maestrossa on valmiit rajapinnat alalla käytettäviin toiminnanohjausjärjestelmiin, ja taloushallinnon erillisratkaisut voidaan korvata kokonaan Maestrolla. Saat nopeamman, yksinkertaisemman ja selkeämmän järjestelmäkokonaisuuden. 2. Voit automatisoida taloushallinnon rutiinitAutoalalla ostolaskujen määrä on tyypillisesti valtava. Usein ostolaskuja kierrätetään, hyväksytään, arkistoidaan ja käsitellään yhä paperisina, joka on hidasta ja aikaa vievää työtä. Käytössä voi olla myös ostolaskujen käsittelyyn tarkoitettu kallis ja kankea erillissovellus. Myös myyntilaskujen lähettämiseen voi olla erillinen sovellus. Maestron avulla ostolaskujen käsittely ja kierrätys tapahtuu helposti sähköisesti ja kertakirjausperiaatteella. Kerran hyväksytty maksu siirtyy välittömästi kirjanpitoon. Myös laskujen tarkastaminen on helppoa, kun samalla voi vertailla aiempien vastaavien laskujen summia nykyiseen. Voit myös kohdistaa esimerkiksi ostolaskut rekisterinumeron perusteella suoraan oikeaan autoon.
|
3. Saat reaaliaikaisen näkymän talouden lukuihin
Kun yrityksen kannattavuutta halutaan johtaa tunteen sijasta tiedolla, tarvitaan ajantasaisten myyntilukujen lisäksi reaaliaikaista tietoa kokonaiskuluista sekä kulupaikoista. Kuluja on myös seurattava aktiivisesti, jotta yrityksen todellinen taloudellinen tilanne tunnetaan ja osataan tarvittaessa tehdä muutoksia toiminnassa tietoon perustuen.
Maestrossa tämä on tehty helpoksi. Kerran syötetty tieto on heti käytettävissä joka paikassa. Tämä tarkoittaa, että:
- Välitilinpäätöksen voit tehdä kuukausittain poistojen ja verojen jälkeen
- Myynnit ja ostot näkyvät aina reaaliajassa sekä konsernitasolla että toimipaikoittain
- Lyhyen aikavälin ennusteen voit tehdä ilman käsin tapahtuvaa tietojen keräilyä muutamassa sekunnissa.
- Samoin tulosennusteen – pystyt tarkastelemaan tulos- ja tasevertailuja monipuolisesti myös lukuisia eri jaksoja rinnakkain itse valitsemallasi ajanjaksolla.
|
|
Yhteyshenkilösi Maestrolla
Jesse Järvinen
Avainasiakaspäällikkö
Puh. 0207 505 649
jesse.jarvinen@maestro.fi