Kuinka hoiva-alan hallinnon työ helpottuu tehokkaalla ostolaskujen käsittelyllä?

Monessa hoiva-alan yrityksessä ollaan harmittavan usein tilanteessa, jossa henkilöstöä ei voisi vähempää kiinnostaa ostolaskut, niiden tarkastaminen tai hyväksyminen. Asiaa ei välttämättä koeta omaksi tai tärkeäksi – pikemminkin turhaksi pakkopullaksi, johon menee tolkuttoman paljon työaikaa kaiken muun kiireen keskellä.

Mikä tähän on johtanut?

Suomi on täynnä ostolaskujen käsittelyjärjestelmiä, jotka ovat sekä vanhahtavia että kalliita ylläpitää. Vanhan järjestelmän käytön raskaus onkin yksi suurimmista henkilöstön aikasyöpöistä – ja sitä kautta iso rahareikä.

Mitä se aiheuttaa?

Jos laskujen käsittely koetaan vaikeaksi, laskujen tarkastusta ja hyväksyntää helposti siirretään tarpeettomasti – ja näin laskujen käsittelyajat venyvät turhaan.

Lisäksi – laskujen hyväksyjillä ei useinkaan ole riittävää tietoa edes siitä, mitä laskuja lojuu kierrossa, mitä on tulossa maksuun ja kuinka paljon laskuja on myöhässä – tai kuinka paljon laskuja jumittuu aina saman henkilön pöydälle – ja miksei hyväksymiskierto ole edennyt, onkohan hyväksyjä lähtenyt lomille?

Tuleeko se kalliiksi?

On päivänselvää, että kaikki tällainen turha sählääminen laskujen kanssa käy yritykselle huomaamatta tyyriiksi esimerkiksi turhien korkokulujen ja hyödyntämättömien käteisalennusten vuoksi. Mutta entä kun tähän lasketaan vielä päälle vanhan raskaan järjestelmän ylläpitokulut – joita maksellaan ikäänkuin vanhasta tottumuksesta?

Maestrolla saat ostolaskujen käsittelyn kuntoon mutkattomasti

Maestrolla saat ostolaskujen käsittelysi kerralla kuntoon – ja todella vaivattomasti. Aikaa ei kulu pitkiin ja puuduttaviin määrittelyihin ja käyttöönottoprojekteihin.

Maestro integroituu yrityksesi nykyiseen taloushallinnon järjestelmään joustavan rajapinnan kautta. Hoidamme palvelun käyttökuntoon avaimet käteen-palveluna. Budjetti pitää jatkossakin, sillä piilokuluja ei ole – jatkossa sinulla on vain yksi hinta, joka pitää sisällään kaiken.

Maestrolla laskujen käsittely luistaa

Maestro on naurettavan helppo käyttää – niin helppo että lähes jokainen osaa käyttää sitä ilman erillistä opastusta – heti ensimmäisestä kerrasta alkaen. Lisäksi laskut voit luonnollisesti hyväksyä kännykälläsi missä ja milloin tahansa – työmaalla, kaupan kassajonossa, työmatkalla tai vaikkapa lomalla, jos tarve sitä vaatii – muutamassa sekunnissa!

Kenelle Maestro sopii?

Maestro sopii kaiken kokoisille organisaatioille. Se säästää työaikaa, vaikka laskuja organisaatiossasi käsittelisi vain yksi ihminen. Ja mitä useampi henkilöstöstä osallistuu laskujen tarkastukseen ja hyväksyntään, sitä enemmän aikaa säästyy.

Isommissa organisaatioissa laskujen käsittelyä nopeuttaa monipuoliset automatisoidut toiminnot – laskuille voidaan määritellä valmiiksi esimerkiksi sopiva hyväksymis- ja tarkastuskierto, toimittajakohtainen tiliöintimalli, sähköpostimuistutukset ja sopimuksiin vertaaminen.

4 isoa helpotusta hallinnon arkeen Maestrolla - lue lisää!

 

Edellinen artikkeli

MetroAuton järjestelmähanketta ei oltu vielä edes suunniteltu, kun Maestro vei mennessään.

Seuraava artikkeli

Onko tilitoimiston tehtävä pakottaa asiakkaansa sähköistämään?

Jaa LinkedInissä
Jätä yhteydenottopyyntö