Eheä taloushallinnon kokonaisuus ja ostolaskujen käsittelyn automaatio tuovat mielenrauhaa ja ajansäästöä hoiva-alan hallintoon

Maestrolla on pitkä kokemus ja perusteellinen tuntemus suomalaisesten palvelutalojen tietojärjestelmätarpeista. Olemme toimittaneet hoiva-alan kokonaisjärjestelmiä yli 15 vuoden ajan, ja samalla toteuttaneet automatisoitua tiedonsiirtoa lähes kaikkiin toimialan myyntilaskutuksen ja työajanseurannan erikoisohjelmistoihin, kuten Hilkkaan, DomaCareen, TyövuoroVelhoon, Titaniaan ja Tyyneen.
Esimerkiksi Lappeenrannan palvelukeskussäätiö hoitaa Maestron taloushallinto-ohjelmalla asukkaidensa vuokranvalvontaa, organisaation myyntilaskutusta, osto- ja myyntireskontraa, palkanlaskentaa, kirjanpitoa ja pankkiliikennettä. Lisäksi mukana on ostolaskujen kierrätystä sekä ravintoloiden kassatoiminnot.
Mäntsälän Palvelukotiyhdistys ry:n talouspäällikkö Tiina Andersson puolestaan kertoo yhteistyöstä Maestron kanssa näin: ”Ohjelmiston käytön kannalta suurin muutos on ollut sähköistäminen. Kirjanpitoon menevä aika on sen myötä vähentynyt, palkanlasku onnistuu helposti vakituisille sekä keikkatyöntekijöille ja laskutus on nykyään erittäin helppoa sekä nopeaa. Yhteistyö ja ohjelmistot ovat toimineet aina ja yleinen tunne onkin, että Maestro on meidän kanssamme samalla puolella.”
Tutustu hoiva-alan taloushallinnon ratkaisuun

 

Pohditko ohjelmiston vaihtamista? 

Lataa esite, niin saat vastauksen esimerkiksi näihin kysymyksiin:

  • Kuinka Maestro mukautuu tarpeisiinne?
  • Kuinka saat tiedot esimerkiksi suoraan työajanseurannasta kirjanpitoon?
  • Kuinka näet tiedot reaaliajassa läpi koko järjestelmän?
  • Kuinka olemme huomioineet palvelutalojen erityistarpeet?
  • Epäilyttääkö vanhasta vaihtaminen?
Lataa esite tästä

 

Paljonko ostolaskujen käsittelyn automatisoinnilla voidaan säästetää työaikaa – mitatusti?

Konesalissamme olevien hoiva-alan asiakkaiden ostolaskuja käsiteltiin viime vuonna yhteensä 21 666 kpl. Analytiikan perusteella näistä 39,46% oli sellaisia, joiden käsittely voidaan automatisoida kokonaan. Automatisoinnin avulla voidaan saavuttaa keskimäärin 11 työpäivän ajansäästö vuodessa. Työajan säästö on laskettu sillä arviolla, että yhden laskun käsittelyyn kuluu noin 5 minuuttia työaikaa.

Miten teillä hoidetaan ostolaskujen käsittely ja hyväksyntä?

Ostolaskujen käsittelyssä aikaa menee useaan eri vaiheeseen. Eniten aikaa kuluu usein tiliöinteihin, tämän lisäksi käsittelijöiden ja tarkastajien työhön, laskun hyväksymiseen sekä usein myös käsittelijöiden muistutteluun.

Kaikkeen tähän menee todellisten mittausten mukaan aikaa 5-15 minuuttia per lasku, vaikka kaikki laskut saapuisivatkin yritykseen sähköisinä.

Maestro Ostolaskut on erilainen. Sen avulla ostolaskujen käsittelyprosessi voidaan automatisoida – laskutyypistä riippuen – kokonaan tai lähes kokonaan. Automaatioon ei siis tarvita erillisiä ohjelmistorobotteja tai muita kolmannen osapuolen ratkaisuja – kaikki vaaditut ominaisuudet löytyvät sovelluksesta itsestään.

Maestrossa laskujen automaattinen käsittely on läpinäkyvää. Voit itse määritellä sääntöjen avulla, miten erilaiset laskut tiliöidään ja ketkä niitä tarkastavat ja hyväksyvät. Näin tiedetään miten kukin lasku tullaan käsittelemään, kun sääntö on tehty itse.

Miten ostolaskujen automatisoinnissa pääsee alkuun, ja paljonko teidän yrityksessänne vuotuinen työajan säästö voisi olla? Kirjoitimme aiheesta oppaan.

Lue lisää ja lataa ostolaskujen automatisoinnin opas tästä

 

 

Yhteyshenkilösi Maestrolla

Jesse Järvinen
Avainasiakaspäällikkö
Puh. 0207 505 649
jesse.jarvinen@maestro.fi

Edellinen artikkeli

Maestrossa nyt myös sähköinen keräily

Seuraava artikkeli

Tuotekehitysjohtaja Susanna Tenhunen

Jaa LinkedInissä
Jätä yhteydenottopyyntö