Kuinka teet kannattavuuden johtamisesta helpompaa?

Maestro tarjoaa eheän järjestelmäkokonaisuuden työkalu- ja tarvikekaupan alalle

Kaupan alalla eheä järjestelmäarkkitehtuuri tarkoittaa kokonaisuutta, jonka muodostaa:

  • Myyntikanavien työkalut – kassajärjestelmä, verkkokauppa ja asiakashallinta
  • Toiminnanohjausjärjestelmä, joka sisältää materiaalihallinnon.
  • Taloushallinnon ratkaisut, sisältäen myynti- ja ostolaskujen käsittelyn, kirjanpidon sekä raportoinnin.

Maestron toiminnanohjausjärjestelmä on tällainen kokonaisuus. Yksi ratkaisu, jolla kytketään kaikki kaupan alan yrityksen toiminnot yhteen – myös verkkokauppa.

Yritykselle Maestron eheä järjestelmäkokonaisuus tarkoittaa seuraavaa:

  • Tieto liikkuu saumattomasti läpi jokaisen toiminnon ja tuplatyö häviää.
  • Kustannukset pienenevät, kun päällekkäisiä ratkaisuja ei tarvita.
  • Saatavien seurannalla varmistat, että raha virtaa yrityksesi kassaan sovitulla tavalla
  • Kulujen seuranta ja kassahallinta ovat hallussa
  • Seuraat varastoarvoja reaaliajassa

Kuinka Maestro tekee kannattavuuden johtamisesta helpompaa?

Lataa infopaketti - 3 vinkkiä kannattavuuden parantamiseen

Kuinka Maestro vastasi Kitakone Oy:n kasvun ja kannattavuuden tarpeeseen?

Kitakone Oy hakee hallittua, mutta jatkuvaa kasvua ammattilaisten työkalu- ja tarvikekaupan sektorilla Jyväskylän alueella. 2017 perustettu yritys palvelee rakennusalaa, teollisuutta sekä autokorjaamoja kivijalkaliikkeessä ja kenttämyynnin kautta. Kannattava kasvu vaatii tuekseen alan tarpeisiin soveltuvan toiminnanohjausjärjestelmän. Tämän vuoksi Kitakone Oy valitsi kumppanikseen Maestron.

Ostettuaan yrityksen uudet yrittäjät lähtivät nopeasti ja määrätietoisesti uudistamaan sekä kasvattamaan yrityksen liiketoimintaa. Myyntiä laajennettiin kivijalassa tapahtuvasta kenttämyyntiin, ja ensimmäisen toimintavuoden loppupuolella tuoteryhmiä kasvatettiin aiemmasta työelämästä tuttuihin autokorjaamotyökaluihin- ja tarvikkeisiin.

Liiketoiminnan kasvua yritys hakee omien markkinaosuuksien kasvattamisen kautta. Tämän todentaminen vaatii tuekseen paljon tietoa.

Kasvuun tai kannattavuuteen pyrkiminen vaatii tuekseen reaaliaikaista tietoa yrityksen taloudellisesta tilanteesta ja kattavaa raportointia esimerkiksi myynnin kehittymisestä kokonaisuutena, tuoteryhmittäin ja tuotteittain. Tämä tarkoittaa, että tiedon on liikuttava järjestelmän läpi automaattisesti ja kertakirjauksilla.

Meidän kaltaiselle liiketoiminnalle on ominaista, että myytäviä tuotteita on valtava määrä. Tuotteiden hallinnan on oltava helppoa ja varastosaldojen aina ajan tasalla. Tämä liittyy osittain sujuvaan myyntitapahtumaan, mutta on tärkeää myös kannattavuuden kannalta.  Valittavan järjestelmän tuli olla sellainen, jota on mahdollista laajentaa tarpeiden muuttuessa esimerkiksi verkkokauppaan”, Pasi Hämäläinen Kitakone Oy:stä kertoo.

Miten Maestro vastasi tarpeeseen?

Lue täältä lisää Kitakoneen kokemuksia Maestrosta
Edellinen artikkeli

5 faktaa verkkokaupasta Suomessa – rajua kasvua, sujuvuus ja kotimaisuus arvossaan

Seuraava artikkeli

Suomalainen verkkokauppa valtaa markkinoita

Jaa LinkedInissä
Jätä yhteydenottopyyntö