Maestron verkkokauppaohjelmisto on yksi kokonaisuus kivijalasta verkkoon.

Timanttiset-ketjun toimitusjohtaja Sami Koskinen: Maestro on erinomainen pääkumppani, sillä heillä on vahva osaaminen ERP:n ja verkkokaupan yhteyksistä sekä ammattitaitoinen kumppani verkkokauppa-alustan tekniseen kehittämiseen.”

Mietitkö verkkokaupan perustamista tai uudistamista? Tai sen kannattavuutta?

Monilla B2C- ja B2B-päättäjillä on epäilyksiä verkkokaupan kannattavuuteen liittyen, epäilykset johtuvat usein joko huonoista kokemuksista tai omista olettamuksista. Mikäli yrityksellä on huonoja kokemuksia verkkokaupan kannattavuudesta omassa liiketoiminnassaan, on ymmärrettävää, ettei siihen haluta tehdä suuria panostuksia.

Verkkokaupan kannattavuutta voi syödä toki moni tekijä. Suurimpia katteensyöjiä ovat yleensä:

  • Logistiikan- ja varastonhallinnan kulut
  • Tietojärjestelmien ylläpidon kulut
  • Useista yhteensopimattomista järjestelmistä johtuva tuplatyö ja virheiden määrä

Näitä kuluja on mahdollista pienentää ja sitä kautta parantaa verkkokaupan kannattavuutta. Toimituskumppaneita voi kilpailuttaa ja näin saavuttaa tehokkuutta logistiikan kustannuksiin. Kaksi muuta mainittua kuluerää johtuvat siitä, ettei verkkokaupan ja toiminnanohjauksen välillä ole keskusteluyhteyttä. Ylläpitokustannukset ovat korkeita, koska maksetaan päällekkäisistä järjestelmistä ja tuplakirjauksia joudutaan tekemään, koska tieto ei kulje näiden välillä.

Me olemme ratkaisseet tämän haasteen asiakkaillemme integroimalla verkkokaupan tiiviisti Maestron toiminnanohjausjärjestelmään. Näin voimme tarjota asiakkaillemme aina valmiin kokonaispaketin ilman, että asiakkaan täytyy aloittaa omaa massiivista aikaa ja rahaa vievää integraatioprojektiaan.

Entä mikä verkkokauppa-alusta on paras tai järkevin?

Maailmalla on tarjolla lukuisia eri tarpeisiin tehtyjä verkkokauppa-alustoja. Kokemuksemme mukaan parhaan verkkokauppakokonaisuuden voi toteuttaa Magento 2:lla.

Miksi Magento 2?

Magento 2 on avoimen lähdekoodin verkkokauppa-alusta, joka kehittyy nopeasti useiden kehittäjien ansiosta. Alustaan on myös saatavilla useita hyödyllisiä lisäominaisuuksia. Magento on yksi maailman eniten käytetyistä verkkokaupparatkaisuista, sen suosio perustuu mm. nopeaan käyttöönottoon sekä laajennettavuuteen.

Magento 2 on teknisesti suunniteltu nimenomaan laajennettavaksi ja integroitavaksi. Se on joustava ja skaalautuva – uusia ominaisuuksia saa käyttöön esimerkiksi Magenton ylläpitämän sovelluskaupan kautta.

Magento 2 sopii kaikenkokoisille yrityksille, se on mahdollista integroida muihin järjestelmiin ja se on joustavasti laajennettavissa asiakkaan tarpeiden kasvaessa.  Käyttöliittymä on selkeä ja helppo hallita. Lisäksi päivitettävyys, ylläpito ja hallinnointi on yksinkertaista.

Magento 2 ja sen integroiminen toimivaksi kokonaisuudeksi on monesti mielletty  kalliiksi ja pitkäkestoiseksi projektiksi. Maestrolla tämä on jo tehty sinulle valmiiksi. Verkkokauppaohjelmisto myös päivittyy aika ajoin, ja tämäkin on huomioitu ratkaisussamme.

Lue tästä, kuinka toteutat toimivan verkkokauppakokonaisuuden

Millainen on Maestro Verkkokauppa -verkkokauppaohjelmisto?

Maestro Verkkokauppa on yksi markkinoiden harvoista toiminnanohjauksen kiinteänä osana toimivista verkkokauppaohjelmistoista.

Verkkokauppaohjelmisto osana kokonaisuutta

Kyse ei ole kevyestä irrallisesta toteutuksessa, vaan kaikki verkkokaupassa tehtävät toimenpiteet siirtyvät automaattisesti asiakasrekisteriin, taloushallintoon ja tuotetietoihin. Lisäksi toiminnanohjauksessa tehtävät hinnoittelut ovat suoraan käytettävissä myös verkkokaupassa. Yhdessä yrityksen muiden jakelukanavien kanssa se muodostaa saumattoman kokonaisuuden, joka tuo tehoa yrityksen jokaiseen toimintoon.

Isommille ketjuille toteutetussa verkkokaupassa

  • Tuotesaldot lähetetään myymälöittäin verkkokauppaan. Verkkokaupassa saldojen summaus voidaan tehdä halutusti näistä, ja asiakkaalle voidaan näyttää saatavuus pilkottuna myymälöittäin.
  • Valmiiksi kattava paketti verkkokauppiaalle – valmis integraatio, Magento2 alustana, Magenton lisäosia ja laajennuksia on Maestron verkkokaupassa valmiiksi mukana mm. kotimaisia maksu- ja toimitustapoja varten sekä valmis ulkoasuteema.
  • Integraatio helpottaa kauppiaan arkea – esimerkiksi tuotetietojen hallinta, reaaliaikaiset saldomuutokset, asiakaskohtaisten hintojen integraatio, tilauksien käsittely yhdessä paikassa ja reaaliaikaiset toimituskuittaukset. Kaikesta tästä lopputuloksena vähemmän virheitä, vähemmän käsitöitä, ajantasaisempaa tietoa – ja ennen kaikkea asiakkaasi parempaa palvelua
  • Ketjukauppiaille lisähyötynä esimerkiksi tilauksien automaattinen jako eri myymälöiden kesken joko postinumerolla tai sen hetkisellä myymäläsaldolla, click & collect -logiikoita unohtamatta. Saat koko ketjun hyödyn asiakkaallesi ilman, että taustalla manuaalisen tuplatyön määrä kasvaa.
Katso kuinka Vaunu-Aitta toteutti uuden verkkokaupan kivijalkakaupan rinnalle

Verkkokauppaohjelmisto

Verkkokauppaohjelmisto muodostaa tehokkaan kokonaisuuden toiminnanohjauksen kanssa.

Maestron valmis integraatio Magento 2:een sisältää aina:
  • Tilaukset verkkokaupasta Maestron ERPiin
  • Tilausten toimituskuittaukset takaisin verkkokauppaan reaaliaikaisesti
  • Tuotteiden siirto ERPistä Magentoon
  • Tuotesaldot ERPistä Magentoon, tuotesaldomuutokset tehdään reaaliajassa
  • Asiakaskohtaiset hinnastot ERPstä Magentoon

Verkkokauppaohjelmiston hyödyt yritykselle

  • Seuraa kokonaisuutta selkeästi, kun myymälät ja verkkokauppa ovat saman raportoinnin piirissä.
  • Optimoi ostaminen ja varaston kierto pitämällä toiminnanohjauksen tilauskanta reaaliajassa.
  • Käytä lisä- ja ristiinmyynnin mahdollisuudet tarjoamalla vastaavia sekä liittyviä tuotteita ja hyödyntämällä asiakkaiden suositteluja. Vie verkon opit myymälään ja toisinpäin.
  • Automatisoi maksusuoritusten käsittely kirjanpitoon saakka. Ainutlaatuinen ominaisuus, joka on Maestro Verkkokaupassa ratkaistu kerralla kuntoon.
  • Perusta tuotteet ja hinnoittele ne kerralla. Säästät valtavasti tuotehallintaan ja taloushallintoon liittyvää käsityötä

Verkkokauppaohjelmiston hyödyt asiakkaalle

  • Asiointi verkkokaupassa omin sopimushinnoin. Kaikki asiakkaan verkko-ostokset näkyvät samalla kertaa asiakkaan verkkokauppatilillä. Vanhojen tilauksien käyttö uusien pohjana on myös mahdollista.
  • 24/7 yhteydenotto- ja myyntikanava asiakkaillesi. Lisää palautekanavia ja chat-vaihtoehtoja tarpeen mukaan. Kauppasi on aina auki. Asiakkaat voivat tutustua valikoimiin ja hintoihin verkossa, ostaa myymälästä tai verkosta mieltymyksesi mukaan.
  • Toimitukset sujuvat joustavasti, asiakkaiden toiveiden mukaisesti.
Ota yhteyttä!

Epäilyttääkö verkkokaupan perustaminen tai kannattavuus? Lue lisää asiantuntija-artikkelistamme, kuinka selätät epäilyt:

Lue lisää tästä

”Alun harkintavaiheessa pöydällä oli viisi mahdollista ratkaisua sekä toimittajaa. Näistä kaksi putosi nopeasti pois harkinnasta ja lopullinen valinta tehtiin kolmen vaihtoehdon väliltä. Maestro osoittautui selkeästi parhaimmaksi valinnaksi, koska oli vaihtoehdoista ainoa, joka pystyi ratkaisemaan kaikki Vaunuaitan tarpeet yhdellä alustalla.”

Hanke oli kunnianhimoinen ja siihen tarvittiin monenlaista osaamista. Maestro oli erinomainen pääkumppani, sillä heillä oli vahva osaaminen ERP:n ja verkkokaupan yhteyksistä sekä ammattitaitoinen kumppani verkkokauppa-alustan tekniseen kehittämiseen.”

”Verkkokauppauudistus helpotti valtavasti sekä keskusorganisaation että myymälöiden arkea. Myös asiakkaille on kyetty tarjoamaan tehokkaampaa palvelua. Erityisen hyvä ja onnistunut muutos oli automaattinen tilausten käsittely.”

Tutkimusraportti: Mikä nakertaa verkkokaupan katteen?

Verkkokaupan katteensyöjät ovat erilaisia kompastuskiviä, jotka luovat ylimääräisiä ja ehkä jopa arvaamattomia kustannuksia verkkokaupan pitäjälle.

Kysyimme suomalaisilta kaupan alan päättäjiltä verkkokaupan kannattavuudesta. Kyselyyn osallistui 402 kaupan alan yritysjohtajaa ja päättäjää ympäri Suomen. Vastaukset paljastavat suomalaisen verkkokaupan kannattavuutta nakertavat osa-alueet ja suurimmat katteensyöjät.

Lue lisää ja lataa raportti

Maestro Verkkokaupan erikoispiirteitä

Verkkokauppaohjelmisto

 

 

Click-and-collect -toiminto onnistuu ilman pienintäkään muutostyötä järjestelmään. Asiakkaasi voivat ostaa tuotteet verkosta, noutaa myymälästä tai päinvastoin. Asiakas voi tehdä lopullisen ostopäätöksen myös verkkokauppatuotteissa myymälässä. Lisäksi myymälästä nouto on asiakkaalle edullinen ja nopea toimitustapa, mutta tarjoaa kauppiaalle mahdollisuuden lisämyyntiin ja parempaan palveluun.

B2B-Sopimushinnoittelu. Voit sopia asiakkaasi kanssa sopimushinnoista, jotka näkyvät automaattisesti verkkokaupassa kirjautumisen jälkeen. Hinnoittelut kirjataan vain kerran järjestelmään ja ne on käytettävissä kaikkialla. Kauppiaalla on monipuoliset mahdollisuudet tehdä asiakas- tai asiakasnippukohtaisia alennuksia tai ajastettuja kampanjoita.

Automaattiset reskontrakohdistukset.  Kun verkkokauppias on tehnyt sopimuksen Paytrailin tai Klarnan kanssa, verkkokauppaan tulevat näkyviin halutut maksutavat – esimerkiksi verkkopankit ja luottokortit. Maestron automaattinen reskontrakohdistus noutaa Paytrailin maksuaineiston, pilkkoo könttäsumman pienempiin eriin ja kohdistaa ne avoimiin suorituksiin reskontrassa verkkokauppatilausnumeron perusteella.  Maksettaessa luottokortilla myös provisiokäsittelyt hoituvat suoraan kirjanpitoon saakka. Maestron verkkokauppaohjelmisto tekee verkkokaupan arjesta monin tavoin suoraviivaisempaa ja helpompaa!

Jaa LinkedInissä
Jätä yhteydenottopyyntö