Mitkä ovat verkkokaupan suurimmat katteensyöjät?

Verkkokaupan katteensyöjät ovat erilaisia kompastuskiviä, jotka luovat ylimääräisiä ja ehkä jopa arvaamattomia kustannuksia verkkokaupan pitäjälle. Nämä voittoa ahmivat tuholaiset vievät katteen lisäksi myös henkilöresursseja. Monet katteensyöjät ovat myös huomaamattomia, mutta aiheuttavat hiljalleen suuria turhia menetyksiä.

Mihin suomaisen verkkokaupan kate murenee?

Kysyimme suomalaisilta kaupan alan päättäjiltä verkkokaupan kannattavuudesta. Kyselyyn osallistui 402 kaupan alan yritysjohtajaa ja päättäjää ympäri Suomen. Vastaukset paljastavat suomalaisen verkkokaupan kannattavuutta nakertavat osa-alueet ja suurimmat katteensyöjät.  Kokosimme kyselyn merkittävimmät tulokset yhteen graafiseen raporttiin.

LATAA TUTKIMUKSEN TULOKSET MAKSUTTA

Graafinen tutkimusraportti

Jätä tästä yhteystietosi, niin pääset lataamaan tutkimusraportin omaan käyttöösi. Raportti sisältää visuaalisessa ja tiiviissä muodossa kyselyn keskeisimmät tulokset.

TUTKIMME VERKKOKAUPAN SUURIMPIA KATTEENSYÖJIÄ

Toimimaton logistiikka ja varastointi

Yli 50 % vastaajista ilmoitti, että logistiikka ja varastonhallinta on ylivoimaisesti suurin katteensyöjä heidän liiketoiminnassaan.

Ylimääräiset tietojärjestelmäkustannukset

Tietojärjestelmäkustannusten merkitys kasvoi liikevaihdon kasvun myötä. Erityisesti kaikista suurimpien yritysten vastauksissa järjestelmäkustannukset nousivat merkittävimmäksi katteensyöjäksi.

Turha tuplatyö

Yritykset aliarvioivat tupla- ja käsityövaiheiden taloudellista merkitystä. Tämä korostui erityisesti aloittelevien ja pienien yritysten osalta.

Huono löydettävyys

Löydettävyys todettiin sitä merkittävämmäksi katteensyöjäksi, mitä pienempi yritys oli kyseessä ja mitä lyhyempi historia heillä oli verkkokaupan osalta. Erityisesti pienet yritykset kokivat hakukoneoptimoinnin ja mainostuksen syövän verkkokaupan katetta.

KUTSU MAESTRO PAIKALLE

Tarjoamme ratkaisuja erilaisten katteensyöjien poistamiseen. Ota meihin yhteyttä tai jätä yhteystietosi meille, niin laitetaan verkkokaupan kate jälleen kohoamaan!

Soita 0207 505 777 tai pistä viestiä osoitteeseen myynti@maestro.fi

 

Jaa LinkedInissä
Jätä yhteydenottopyyntö