Maestrossa nyt myös sähköinen keräily

Olemme aloittaneet yhteistyön suomalaisen Devoca Oy:n kanssa, ja toteuttaneet paljon toivotun sähköisen keräilyn Maestron varastonhallintaan. Sähköinen keräily on toteutettu Devocan Talk’nPick-liittymällä.

Palvelu on jo otettu käyttöön ensimmäisillä asiakkaillamme, ja palaute on ollut erinomaista. Ensikokemusten perusteella ratkaisun on todettu helpottavan ja nopeuttavan toimintoja varastossa.

Mitä hyötyjä sähköinen keräily tuo?

Keräily on tehty perinteisesti paperille tulostettujen keräilylistojen avulla. Tällainen keräily on monesti erittäin hidasta, sekä myös hyvin virhealtista. Keräysvirheet ovat johtaneet virheellisiin toimituksiin ja vääriin varastosaldoihin, ja sitä kautta huonontaneet myös asiakaspalvelua.

Sähköisellä keräilyllä erilaisia työvaiheita voidaan vähentää jopa 50%. Varastoprosessit suoraviivaistuvat, kun keräilylaite siirtää tiedot suoraan sähköisesti Maestroon – eli keräilyn jälkeen ei tietoja tarvitse naputella enää erikseen järjestelmään. Myös erillinen pakkausvaihe poistuu, kun tuotteet voi keräilyn aikana kerätä suoraan kolleihin. Sähköisen keräilyn avulla on myös mahdollista optimoida varastoa fyysisesti, jolloin esimerkiksi usein liikkuvat tuotteet siirretään lähettämön lähelle.

Talk’nPick-keräily on toteutettu multimodaalisena, eli keräilyä voidaan ohjata keräilylaitteen näppäilyn lisäksi myös viivakoodilla ja tarpeen mukaan myös puheella. Näin keräilijän molemmat kädet vapautuvat keräilyyn, kun keräilylaitetta ei tarvitse käyttää kynällä tai erillisellä skannerilla.

Parhaimmillaan keräysnopeus on varastoissa kasvanut 40% ja keräystarkkuus parantunut 80%.

Yhdellä asiakkaalla tehdyn mittauksen mukaan siirryttäessä paperisesta keräilystä sähköiseen keräilyyn, työaikaa säästyi vuositasolla 49 työpäivää per kerääjä. Tässä esimerkissä tehtiin 5 tilausta per tunti, ja paperikeräyksellä työaikaa kului 12 minuuttia per tilaus. Tilauksessa oli keskimäärin 6 tuotetta per tilaus.

Multimodaalisella keräilyllä saavutettiin 25% nopeampi keräilyaika, eli työaikaa kului 9 minuuttia per tilaus. Aiheesta voit lukea lisää osoitteesta https://www.devoca.fi/talknpick/.

Devoca Oy lyhyesti

Devoca Oy on vuonna 2015 perustettu sisälogistiikan digitalisaatioon erikoistunut yritys, joka tarjoaa tehokkaita reaaliaikaisia varastonhallinnan ratkaisuja hyödyntäen multimodaalisuutta, puettua teknologiaa ja puheentunnistusta. Lue lisää täältä.

Tästä voit katsoa, kuinka multimodaalinen keräily toimii:

 

Takaisin
Edellinen artikkeli

Kuinka Maestro vastasi Kitakone Oy:n kasvun ja kannattavuuden tarpeeseen?

Seuraava artikkeli

Eheä taloushallinnon kokonaisuus ja ostolaskujen käsittelyn automaatio tuovat mielenrauhaa ja ajansäästöä hoiva-alan hallintoon

Jaa LinkedInissä
Jätä yhteydenottopyyntö