Maestro tuntee rengaskaupan haasteet
Rengaskaupassa on tyypillistä, että hallinnossa ja myynnissä käytetään useita erillisiä sovelluksia.
Tämä aiheuttaa turhaa kuormaa talousjohdolle, joka joutuu kirjaamaan samoja asioita eri paikkoihin. Monimutkainen kokonaisuus asettaa esteitä talouden läpinäkyvyydelle ja on haavoittuvainen – yksi päivitys voi sotkea yhteydet kuuteen muuhun sovellukseen.
Järjestelmäkokonaisuuden sirpaleisuus aiheuttaa haasteita liiketoiminnan johtamiselle. Moninkertaisten kirjausten, epävarmojen integraatioiden ja ostolaskujen käsittelyn hitauden vuoksi yrityksen johdolla ei ole reaaliaikaista näkymää kassavirtaennusteisiin ja kannattavuuteen.
Maestron kokonaisvaltainen taloushallinnon ratkaisu rengaskaupalle korvaa erilliset sovellukset. Et tarvitse muuta kuin Maestron. Säästät työaikaa samalla kun tehostat yrityksesi hallinnon ja myynnin prosesseja huomattavasti.
Aikaa säästävä myyntiprosessi nopeuttaa työtä
Maestrolla voit muutamassa minuutissa tehdä myyntitapahtuman, jossa
- etsit asiakkaan tiedot rekisterinumerolla
- myyt uudet kesärenkaat
- pistät talvirenkaat samalla säilöön rengashotelliin
- teet ajanvarauksen renkaanvaihdolle, asiakkaalle menee vahvistusviesti
- hoidat laskutuksen
- tiedot menevät automaattisesti krijanpitoon ilman käsityötä
Ja kaikki tämä siis yhdellä järjestelmällä. Kerran syötetty tieto on aina reaaliajassa kaikkien eri osien käytettävissä. Ylimääräistä käsityötä ei siis tarvita. Järjestelmä mukautuu sinun toimintatapoihisi, eli voit aloittaa kirjaukset mistä osiosta tahansa.
Maestro helpottaa arkeasi ja tehostaa liiketoimintaasi
Maestro on oikea ohjelmisto ison tai pienen rengasliikkeen liiketoiminnan hoitamiseen. Saat kaiken tarvitsemasi yhden katon alta:
- Myynnit ja ostot
- Asiakas-, toimittaja- ja tuoterekisterit
- Taloushallinnon
- Palkat
- Maksuliikenteen
- Ostolaskujen käsittelyn
- Ajoneuvopalvelut, eli ajoneuvokortit ja rengashotellikortit
- Ajoneuvotiedot Trafista
- Ajanvarauspalvelu netin kautta
- Helpotusta sesongin ruuhkan välttämiseen ja sitä kautta lisää myyntiä
- Nopeamman myyntiprosessin
Jos yritykselläsi on pinnoitustoimintaa, siihenkin saat meiltä valmiit toimivat ratkaisut osaavan kumppanin kautta. Kiinteä integraatio Trafiin mahdollistaa sen, että sieltä saadaan kaikki tarvittava tieto liittyen autoon ja sen renkaisiin, omistajatiedot, haltijatiedot jne. Näiden perusteella perustetaan sitten ajoneuvokortit, rengashotellikortit suoraan oikeilla tiedoilla.
Ajanvaraukset voidaan tehdä suoraan netistä. Ja toisin päin, ajanvarausehdotukset rengashotelliasiakkaille saadaan suoraan järjestelmästä.
Tämä tarkoittaa käytännössä sitä, että järjestelmä voi lähettää ajanvarausehdotuksia kiireimmän sesongin ulkopuolella rengashotellin asiakkaille niin, etteivät nämä kuormita sitten asentajia ja varsinkaan nostureita varsinaisen kiiresesongin aikana – ja tämä tietysti tuo lisämyyntiä ja lisää asiakkaita, kun ruuhka ei ole palvelun pullonkaula.
Asiakkaiden kokemuksia Maestron rengasalan ERPistä
Lapin Kumi Oy, Toimitusjohtaja Ville Ruokanen
”Ajanvarausjärjestelmämme lähetti kahtena päivänä yhteensä 2 191 ajanvarausehdotusta, joista asiakkaat hyväksyivät 330. Näiden hoitaminen puhelimitse olisi vienyt lähes kolme työpäivää – pelkästään Rovaniemen toimipisteessä.”
Maestron asiakkaaksi vuonna 2011
– Meillä oli aikaisemmin kuusi eri järjestelmää, joten aloin miettiä, eikö niitä millään voisi yhdistää. Edellinen järjestelmätoimittajamme ei siihen taipunut, joten ratkaisuksi tuli etsiä uusi, muistelee Ville Ruokanen muutaman vuoden takaisia aikoja. Nyt koko konsernin taloushallinto hoidetaan Maestron ohjelmilla. Yritys käyttää myös Maestron kassajärjestelmää ja materiaalihallintoa, lisäksi käytössä on säilörengassovellus.
Lue lisää Lapin Kumin kokemuksista
Rengas-Savotta, Vesa Pietarinen
”Maestro on rengasalan yritykselle aivan erinomainen ratkaisu.” Näin kertoo Rengas-Savotan toimitusjohtaja Vesa Pietarinen. ”Meidän kaltaisessamme pienessä yrityksessä, jolla on valtava määrä eri myyntiartikkeleita, voitto tehdään ostamalla. Siksi varastonkierrosta saatavat raportit ovat meille aivan ehdottoman tärkeitä.
Niiden perusteella pystymme ostamaan paremmin ja siten varmistamaan liiketoimintamme kannattavuuden. Suosittelen Maestroa kelle tahansa rengasalan yritykselle.”
Lue lisää Rengas-Savotan kokemuksistaMaestrolla saat reaaliaikaisen taloushallinnon ja johdat liiketoimintaasi tiedolla
Yhden toimittajan järjestelmä
Rengaskaupan taloushallinnon erillisratkaisut voidaan korvata kokonaan Maestrolla – mukaan lukien ostolaskujen käsittely, myyntilaskut, kirjanpito, palkanlaskenta sekä kassajärjestelmä.
Maestron avulla asiakkaamme ovat voineet luopua jopa seitsemän eri toimittajan erillisjärjestelmistä, ja saaneet tilalle yhden toimivan kokonaisuuden. Pääset eroon aikaa ja rahaa syövistä päällekkäisistä kirjauksista eri järjestelmiin.
Saat rengaskaupallesi yhdestä paikasta saman katon alta taloushallinnon, palkanlaskennan, kassajärjestelmän, ostolaskujen hyväksynnän, ajanvarauksen, verkkokaupan – kaikki samaa kokonaisuutta.
Yksi kumppani on aina edullisempi kuin seitsemän toimittajan kokonaisuus – erityisesti ylläpidon ja jatkuvuuden kannalta. Maestro sopii yhtä hyvin Suomen suurimmille rengaskaupan ketjuille sekä pienemmillekin rengasalan yrittäjille.
Kertakirjaus ja reaaliaikaisuus
Yksi Maestron monista hyödyistä on kertakirjaus. Kerran syötetty tieto on aina samantien käytettävissä joka paikassa.
Muutamia esimerkkejä reaaliaikaisuudesta:
- Reskontrat ovat aina ajan tasalla ilman erikseen tehtävää täsmätystä, samoin pankkitiedot ovat joka päivä ajan tasalla.
- Nettovarallisuus- ja kassavirtalaskelmat saat kuukausittain oikeina, samoin kuin liikepääomavirta- ja rahoituslaskelmatkin.
- Välitilinpäätöksen voit tehdä kuukausittain poistojen ja verojen jälkeen.
- Myynnit ja ostot näkyvät myös aina reaaliajassa sekä konsernitasolla että toimipaikoittain.
- Lyhyen aikavälin ennusteen voit tehdä ilman käsin tapahtuvaa tietojen keräilyä muutamassa sekunnissa. Tai tulosennusteen – pystyt tarkastelemaan tulos- ja tasevertailuja monipuolisesti myös lukuisia eri jaksoja rinnakkain itse valitsemallasi ajanjaksolla.
Maestro antaa siis aina reaaliaikaista tietoa päätöksentekosi tueksi.
Ostolaskujen automaatio säästää kymmeniä työpäiviä vuodessa
Maestrolla ostolaskut käsitellään, kierrätetään ja hyväksytään helposti sähköisesti ja kertakirjausperiaatteella. Kerran hyväksytty maksu siirtyy välittömästi kirjanpitoon.
Ostolaskujen käsittelyprosessi voidaan automatisoida – laskutyypistä riippuen – kokonaan tai lähes kokonaan. Automaatioon ei siis tarvita erillisiä ohjelmistorobotteja tai muita kolmannen osapuolen ratkaisuja – kaikki vaaditut ominaisuudet löytyvät sovelluksesta itsestään.
Maestrossa laskujen automaattinen käsittely on läpinäkyvää. Voit itse määritellä sääntöjen avulla, miten erilaiset laskut tiliöidään ja ketkä niitä tarkastavat ja hyväksyvät. Näin tiedetään miten kukin lasku tullaan käsittelemään, kun sääntö on tehty itse.
Automaatio tuo todellista työajansäästöä – mitatusti
Liiketoiminnassa keskimäärin 40% ostolaskuista on sellaisia säännöllisesti toistuvia laskuja, joiden käsittely voidaan automatisoida kokonaan. Analysoimme yhdessä erään suuren suomalaisen rengaskauppa-asiakkaamme kaikki ostolaskut viime vuoden ajalta.
- Sähköisiä ostolaskuja tuli vuoden aikana vajaat 14 000 kpl.
- Näistä pystyttiin automatisoimaan 15%.
- Ostolaskujen automatisoinnin kautta tämä rengasliike säästää vuodessa 23 työpäivää.
Tutustu ostolaskujen automatisointiin ja lataa automatisoinnin opas