Järjestelmäprojekti kerralla oikein – Rautakauppa ja urakoitsija T-B Ekholm on luottanut Maestroon jo yli 10 vuotta

Hankolainen rautakauppa ja urakoitsija Maalausliike T-B Ekholm on käyttänyt Maestron järjestelmiä jo yli kymmenen vuoden ajan.

Toimitusjohtaja Johan Ekholm kertoo, miksi Maestron järjestelmä on edelleen paras ratkaisu heille.

Maalausliike T-B Ekholm Oy on vuonna 1979 perustettu rakennusalan perheyritys Hangosta. Rautakauppatoiminnasta ja urakoinnista muodostuva liiketoiminta työllistää parikymmentä henkeä ja palvelee niin kuluttaja- kuin yritysasiakkaita. Alkuperäisten yrittäjien poika Johan Ekholm on johtanut yritystä yli kymmenen vuoden ajan, ja Maestron ratkaisuja yritys on käyttänyt lähes yhtä pitkään.

”Ensimmäinen tehtäväni opiskelujen jälkeen oli löytää meille tietojärjestelmä, jossa olisi samassa paketissa kaikki mitä tarvitsemme, eli kassat, taloushallinto, laskutus ja palkanlaskenta. Päädyimme Maestroon, eikä valintaa ole tarvinnut katua”, Ekholm kertoo.

Yksi järjestelmä helpottaa yrityksen johtamista

T-B Ekholmilla hoidetaan myös taloushallinnon tehtävät ja palkanlaskenta itse. Hallinnollisen työn minimoimiseksi he halusivat yhtenäisen järjestelmän, jossa tieto liikkuu kassoilta, ostolaskuilta, laskutuksesta ja palkanlaskennasta automaattisesti kirjanpitoon. Tällä saavutettiin myös se, että raportit yrityksen taloudellisesta tilanteesta ovat aina ajan tasalla, ja esimerkiksi tilinpäätökset, jotka Ekholm tekee itse, onnistuvat nopeasti.

”Seuraan erityisesti myyntiä ja varastosaldoja ja vertailen niitä aiempiin vuosiin. Urakointi ja rautakauppa ovat meillä Maestrossa erillisinä tulospaikkoina, jolloin niitä voi seurata kätevästi erikseen”, Ekholm kertoo.

Maestron kassajärjestelmä huomioi teknisen kaupan erityispiirteet

Sekä yritys- että kuluttaja-asiakkaita palvelevan rautakaupan erityispiirteisiin kuuluu se, että asiakkaat saattavat maksaa käteisellä, kortilla tai laskulla. Yritysasiakkaille on usein myös neuvoteltu omat hinnat. Ammattilaisasiakkaista muodostuvan aamuruuhkan aikana on rautakaupan kannalta kriittistä, että palvelutilanteet kassalla ovat nopeita.

Tämän allekirjoittaa myös Johan Ekholm. Maestrossa eri maksutavat on huomioitu erinomaisesti ja järjestelmä laskee automaattisesti myös asiakaskohtaiset alennukset.

”Siinä Maestron järjestelmä on kätevä, ettei kassalla tarvitse laskea alennuksia tai tehdä mitään muuta ylimääräistä. Maksutavalla ei ole väliä. Riittää, kun syöttää asiakastunnuksen, niin järjestelmä laskee hinnat ja kirjoittaa laskut”, Ekholm kertoo.

Maestron asiakkaana saa aina apua

T-B Ekholm on käyttänyt Maestron järjestelmiä jo yli kymmenen vuoden ajan. Välissä ovat muuttuneet sekä maailma että yrityksen tarpeet, mutta Maestron soveltuvuudesta ei ole tarvinnut olla huolissaan. Esimerkiksi sähköisen laskutuksen yleistyessä Johan Ekholm huomasi monien yritysten kipuilevan sen kanssa, mutta Maestron ansiosta heillä itsellään ei ollut sen suhteen mitään ongelmia.

Myös palvelua ja apua Maestrolta on saanut aina, Ekholm toteaa. ”Vähemmän kiireellisissä tilanteissa olen tehnyt palvelupyyntötiketin, joihin on reagoitu riittävän nopeasti. Kiireellisemmissä tilanteissa olen soittanut, ja silloin apua on saanut välittömästi.”

Maestron kanssa on hyvä jatkaa

Kokonaisuutena Johan Ekholm on erittäin tyytyväinen kumppanuuteen Maestron kanssa.T-B Ekholm on luottanut Maestroon jo yli 10 vuotta.

Järjestelmät toimivat ja palvelu pelaa juuri niin kuin pitää. Vaihtamista ei ole tarvinnut pohtia, eikä kaikkia Maestron tarjoamia mahdollisuuksiakaan ole vielä otettu käyttöön.

”Olemme kyllä erittäin tyytyväisiä Maestroon. Mitään tarkempia suunnitelmia tulevaisuuden suhteen ei ole tässä vaiheessa, mutta esimerkiksi varastonhallinnassa emme vielä hyödynnä kaikkia Maestron mahdollisuuksia.

 

Tutustu Maestron ERPin ja verkkokaupan yhdistämiseen
Jaa LinkedInissä
Jätä yhteydenottopyyntö