Asiakaspalvelun eri kanavat käytössäsi

Maestron asiakkailla on käytössään useita eri vaihtoehtoja asiakaspalvelun kontaktoimiseen ja avun saamiseen.

  • Jos tuen saamisen tarve on kiireellinen, kannattaa soittaa suoraan tukipalveluumme numeroon 0207 505 700.
  • Vähemmän kiireellisissä tapauksissa tukipyynnön voi
  • Kotisivuiltamme löydät myös teknisen tuen sivut osoitteesta https://www.maestro.fi/tuki/. Täältä löydät latauslinkit TeamViewerin, Citrixin ja Remoteuksen asentamiseen, sekä linkit erilaisten ajurien ja pollereiden asentamiseen. Sivulta löytyy myös linkit esimerkiksi konesaliyhteyden käyttöönottoon ja maksupäätteiden asennukseen ja ongelmanselvitykseen.
  • Suosittelemme tutustumaan myös Tietopankkiimme osoitteessa https://tietopankki.maestro.fi. Tietopankkiin on koottu asiakaspalveluumme tulleita tukikysymyksiä, ja niiden ratkaisuja. Tällä hetkellä artikkeleita on eri aiheista jo useita satoja, ja lisää kirjoitetaan jatkuvasti. Samoin jo kirjoitettuja artikkeleita päivitetään sitä mukaa, kun saamme niistä palautetta tai toiveita. Yksityiskohtaisemman esittelyn tietopankista voit lukea täältä.

 

Tukipyyntöjen käsittelyssä eniten aikaa yleensä vie puuttellisten lisätietojen kerääminen. Jotta tukipyyntöjen käsittely olisi mahdollisimman nopeaa ja sujuvaa, täytäthän aina seuraavat tiedot:

  • Ohjelmisto, jossa ongelma ilmenee (Maestro/NG)
  • Firmakoodi
  • Mahdollisimman tarkka kuvaus ongelmasta – virheilmoituksesta on hyvä ottaa myös näyttökuvat, tai ilmoittaa virheilmoituksen sisältö muuten tarkasti
    • Missä tilanteessa ongelma tapahtui?
    • Toistuuko virhe aina samassa tilanteessa tai samalla käyttäjällä?
  • Muita yksilöiviä tietoja tilanteesta riippuen – esimerkiksi laskunumero, palkkanauhan numero, maksupäivä, tilikausi, ajettava raportti rajausehtoineen.

Muista myös tapahtumaloki

Tapahtumalokin avulla voidaan selvittää Maestro Taloushallinnossa ilmeneviä ongelmia, ja tapahtumalokista voit lähettää myös kuvaruutukaappauksen asiakaspalveluumme. Jos Maestroa käytetään konesalistamme, asiakaspalvelumme voi tarkastella tapahtumalokitiedostoa konesalista käsin.

Tarkista tapahtumalokin asetukset kohdasta Ohje – Tapahtumaloki – Tapahtumalokin asetukset

  • Näytä loki ruudulla – Voit toimittaa kuvakaappauksen asiakastukeen
  • Tallenna loki tiedostoon – Asiakastuki voi tarkastella tapahtumalokitiedostoa konesalista

Kun kirjaat tukipyyntöä, ilmoita myös ongelman ilmenemisajankohta, sillä päivämäärä ja kellonaika kirjautuvat lokille.

Lokiin kannattaa valita kaikki mahdolliset toiminnot päälle.

Muistathan rekisteröityä Maestron tikettijärjestelmään, niin näet kaikki omat pyyntösi ja viestien kommenttiketjut kokonaan. Ohje rekisteröintiin löytyy ohjesivultamme.

Takaisin
Edellinen artikkeli

Ohjelmistoasiantuntija Kirsi Laine

Seuraava artikkeli

Mikä on minun vastuuni asiakkaiden suuntaan?

Jaa LinkedInissä
Jätä yhteydenottopyyntö