Ohjelmistoasiantuntija Kirsi Laine

Monille teistä olenkin varmasti tuttu, sillä toimin Maestrolla ohjelmistoasiantuntijana ja siinä roolissa ratkon päivittäin asiakkaiden haasteita. Tämän lisäksi koordinoin Maestron ohjelmistopäivitysten testausta ja toimittamista sekä vastaan Tikettijärjestelmämme ja helmikuussa lanseeratun Tietopankin ylläpidosta ja kehittämisestä.

Maestrolla olen viihtynyt jo lähes kaksi vuosikymmentä, jona aikana olen ehtinyt toimia monissa erilaisissa rooleissa, mm. asiakaspalvelutiimin vetäjänä ja projektipäällikkönä. Asiakastyö on minulle tärkeää ja eniten nautin asiakastyön isoista linjoista, eli erilaisista kehityshankkeista ja uusien palvelumuotojen tarjoamisesta asiakkaillemme. Näistä haluankin nyt kertoa enemmän teille.

Siirryimme 2,5 vuotta sitten Maestro taloushallinnon osalta neljännesvuosittain tehtäviin ohjelmistopäivityksiin. Näiden päivitysten yhteydessä tuomme käyttäjien saataville uusia ominaisuuksia ja toiminnallisuuksia, joista useimmat perustuvat suoraan tai osittain asiakkailta saatuihin kehitystoiveisiin. Saamme asiakkailtamme paljon ohjelmiin liittyviä kehitysehdotuksia ja pyrimme valitsemaan toteutettavaksi sellaisia toimintoja, jotka hyödyttäisivät mahdollisimman monia käyttäjiä. Maestron konesalipalvelua käyttäville asiakkaille ohjelmistopäivitykset tulevat käyttöön ilman asiakkaan toimia, mutta muiden on ladattava ja asennettava päivitykset itse. Maestroa omalla palvelimella pyörittäviä muistuttaisinkin asentamaan päivitykset mahdollisimman pian niiden ilmestymisen jälkeen.

Päivityksiin liittyy aina valtavasti testausta, sillä haluamme tietysti varmistaa ohjelmistojen korkean toimintavarmuuden. Testauksen jatkuva kehittäminen onkin meillä erittäin suurella prioriteetilla. Kehitämme tällä hetkellä mm. testausautomaatiota, jonka myötä voimme tehdä testausta vielä kattavammin. Valitettavasti päivitysten yhteydessä voi silti toisinaan esiintyä ikäviä yllätyksiä, sillä Maestron moduuleja ja eri versioita on paljon. Olemmekin aina päivitysten jälkeen valmiudessa juuri tällaisia tilanteita varten ja mahdolliset havainnot pyritään tutkimaan ja tarvittaessa korjaamaan mahdollisimman pikaisesti.

Toinen tärkeä kehityshanke on asiakkaille suunnattu tietopankki, joka julkaistiin asiakkaille tämän vuoden helmikuussa. Julkaisuhetkellä se sisälsi 240 artikkelia ja tällä hetkellä artikkeleita on lähes 400. Tietopankin tehtävä on toimia 24/7 käytössä olevana tietolähteenä, josta asiakkaamme löytävät selkeät ohjeet Maestron käyttöön liittyvien haasteiden ratkaisemiseen. Tietopankin selailu ei vaadi tunnistautumista ja sen hakuominaisuudet ovat erinomaiset. Tietysti muutkin asiakaspalvelukanavamme auttavat aukioloaikoina, mutta tietopankista apua on saatavilla aina.

Tietopankki onkin oiva paikka aloittaa avun etsiminen silloin, kun ongelmatilanne iskee. Uusia artikkeleita syntyy tietopankkiin päivittäin ratkaistujen tikettien pohjalta, joten osoite https://tietopankki.maestro.fi kannattaa tosiaan laittaa korvan taakse.

Töiden jälkeen minut pitää kiireisenä lasteni urheiluharrastukset, ja lisäksi suuntaan mökille aina kun suinkin mahdollista. Mukavaa kesää kaikille!
Takaisin
Edellinen artikkeli

B2B-ostokäyttäytyminen muuttuu B2C-muutoksen vanavedessä

Seuraava artikkeli

Asiakaspalvelun eri kanavat käytössäsi

Jaa LinkedInissä
Jätä yhteydenottopyyntö