Toimitusjohtajan tervehdys

Viimeiset puolitoista vuotta ovat olleet äärimmäisen erikoista aikaa Covidin tahdittamana. Toimialasta riippuen kaikki on pakotettu etätöihin, monilla on ollut taistelua yritysten olemassaolosta ja jatkuvuudesta, toisaalta on nähty yrityksiä ja toimialoja joille tämä aika on mahdollistanut täysin uudenlaisen kasvuvaiheen ja -vauhdin. Meille Maestrolla siirtyminen etämoodiin oli nyt taaksepäin katsoen varsin luontevaa, vaikka henkilöstö toki monin paikoin joutui venymään ja joustamaan, eivätkä kotiolot välttämättä ole olleet optimaalisimmat työn tekoon.

Parhaillaan olemme vaiheittain palaamassa normaalimpaan malliin, ja toimistoilla on enenevässä määrin säpinää. Etätyösuositukset ovat alueillamme vielä voimassa, mutta lokakuun jälleen nekin toivottavasti ovat historiaa. Teimme juuri sisäistä kyselyä henkilöstömme toiveista ja haluista työnteon käytäntöihin jatkossa, ja tämänkin perusteella on selvää että jatkossakin tulemme mekin työskentelemään merkittävin määrin myös etänä. Tiettyihin tehtäviin rauhallinen etätyöympäristö onkin omiaan. Samalla kuitenkin todeten, että on erittäin tärkeää hyvinvoinnin, jaksamisen ja innovoinninkin näkökulmasta, että säännöllisen usein näemme toisiamme myös kasvokkain, livenä. Kuten ennen. Samoin odotamme innolla, että pääsemme jälleen tapaamaan teitä Asiakkaitamme, livenä.

Maestron talouden kannalta tilauskantamme putosi Covidin iskettyä reilu vuosi sitten äärimmäisen alas, mutta koheni sitten jo viime vuoden lopulta alkaen normaaleihin tasoihin. Olemmekin saaneet sekä viime, että tänä vuonna hienosti uusia asiakkaita. Liikevaihdolla mitaten olemme kasvaneet nyt neljättä vuotta peräkkäin, ja ensi vuosikin näyttää tilauskannan kautta jo varsin positiiviselta. Vahva hallittu kasvumme on mahdollistanut, ja mahdollistaa jatkossakin palveluidemme ja tuotteidemme edelleen kehittämisen teidän parhaaksi!

Arki osana suurempaa kansainvälistä konsernia

Maestro on nyt ollut reilut kolme vuotta osa suurta kansainvälistä kokonaisuutta. Omistajamme TSS (Total Specific Solutions) on osa pörssilistattua konsernia, jossa Maestron kaltaisia yrityksiä on Euroopassa jo yli 100. Kaikkiaan meitä on eri yrityksissämme yli 4000 asiantuntijaa. Samalla kuulumme myös laajempaan globaaliin kokonaisuuteen, jossa vastaavan kaltaisia ohjelmistotaloja on jo yli 700.

Keskeisiä konsernimme toiminnan peruspilareita ovat hyvin itsenäisesti toimivat yhtiöt, yhdistettynä erittäin aktiiviseen tiedon jakamiseen ja jatkuvan oppimisen kulttuuriin. Samalla todeten, että omistajamme ei myy ostamiaan yhtiötä, eli omistusmuutosten kautta mahdollisia epävarmuuksia tai -jatkuvuuksia ei Maestrolla ole myöskään tulevaisuudessa. Pitkäjänteinen kehitys on siis toimintamme ytimessä.

Konsernimme toimintamallit ovat osoittautuneet hyvinkin toimiviksi ja jopa ylittäneet odotukset. Suomessa meitä on tätä kirjoittaessa neljä sisaryhtiötä, ja vaikkakin kaikki toimivat täysin eri toimialoilla, pystymme paikallisestikin hyödyntämään ja haastamaan toistemme osaamista, vauhdittaen kunkin omaa kehittymistä edelleen. Vaikkapa tuotekehityksen vetäjämme sparraavat säännöllisesti toisiaan, vaihtaen kokemuksia ja parhaita käytäntöjä.

Katse tulevaisuuteen

Panostamme palveluidemme ja tuotteidemme kehitykseen määrätietoisesti, Asiakkaitamme tarkoin kuunnellen. Juuri näinä päivinä ulos tuleva uusin ohjelmistoversio sisältääkin jälleen lukuisia uusia ominaisuuksia ja toiminnallisuuksia, osin toimialakohtaisiin tarpeisiin, osin hyvin yleisesti mm. kirjanpidon ja palkkojen osalta.

Näiden ohella olemme parhaillaan Maestrolla valmistautumassa ISO27001 tietoturvan hallintajärjestelmän sertifiointiin. Tietoturvan vaatimukset ovat alati kasvavat, ja tällä haluamme osoittaa ja toisaalta myös varmistaa että meillä tietoturvaan ja – suojaan liittyvät asiat ovat vaaditulla tasolla ja myös kehittyvät edelleen. Näemme tietoturvaan liittyvät asiat erittäin tärkeinä meidän omista prosesseistamme tuotteisiimme ja palveluihimme jatkuen.

Aurinkoista syksyä!

Mika Savolainen
toimitusjohtaja

Takaisin
Edellinen artikkeli

Avainasiakaspäällikkö Jesse Järvinen

Seuraava artikkeli

MaestroNG Asiakashallinta rikastaa asiakastietoja ja helpottaa asiakkuuden hoitoa

Jaa LinkedInissä
Jätä yhteydenottopyyntö