Kuinka voit nopeuttaa tukipyyntöjen käsittelyä?

Tukipyyntöjen käsittelyssä eniten aikaa yleensä vie puuttellisten lisätietojen kerääminen. Kun siis kirjaat uuden tukipyynnön, täytä aina seuraavat tiedot:

  • Ohjelmisto, jossa ongelma ilmenee (Maestro/NG)
  • Firmakoodi
  • Mahdollisimman tarkka kuvaus ongelmasta – virheilmoituksesta on hyvä ottaa myös näyttökuvat, tai ilmoittaa virheilmoituksen sisältö muuten tarkasti
    • Missä tilanteessa ongelma tapahtui?
    • Toistuuko virhe aina samassa tilanteessa tai samalla käyttäjällä?
  • Muita yksilöiviä tietoja tilanteesta riippuen – esimerkiksi laskunumero, palkkanauhan numero, maksupäivä, tilikausi, ajettava raportti rajausehtoineen.

Muista myös tapahtumaloki

Tapahtumalokin avulla voidaan selvittää Maestro Taloushallinnossa ilmeneviä ongelmia, ja tapahtumalokista voit lähettää myös kuvaruutukaappauksen asiakaspalveluumme. Jos Maestroa käytetään konesalistamme, asiakaspalvelumme voi tarkastella tapahtumalokitiedostoa konesalista käsin.

Tarkista tapahtumalokin asetukset kohdasta Ohje – Tapahtumaloki – Tapahtumalokin asetukset

  • Näytä loki ruudulla – Voit toimittaa kuvakaappauksen asiakastukeen
  • Tallenna loki tiedostoon – Asiakastuki voi tarkastella tapahtumalokitiedostoa konesalista

Kun kirjaat tukipyyntöä, ilmoita myös ongelman ilmenemisajankohta, sillä päivämäärä ja kellonaika kirjautuvat lokille.

Lokiin kannattaa valita kaikki mahdolliset toiminnot päälle.

Muistathan rekisteröityä Maestron tikettijärjestelmään, niin näet kaikki omat pyyntösi ja viestien kommenttiketjut kokonaan. Ohje rekisteröintiin löytyy ohjesivultamme.

Takaisin
Edellinen artikkeli

Epäilyttääkö verkkokaupan perustaminen tai kannattavuus?

Seuraava artikkeli

Asiakkuuspäällikkö Jussi Rissanen

Jaa LinkedInissä
Jätä yhteydenottopyyntö