B2B-asiakkaiden ostokäyttäytyminen muuttui – muutuitko sinä?

Tapahtuma järjestettiin Helsingissä 14.2.2018. Mukana oli 65 innokasta kuulijaa. Tilaisuudessa keskityimme ostamisen muutokseen ja selvitimme yrityspäättäjiltä miten B2B – asiakkaasi ostavat.

Kiitokset kaikille osallistujille!

Kooste ohjelmasta:

Avaussanat ja johdanto, Matti Riivari, Maestro

Selvitimme yrityspäättäjiltä kuinka he tänään ostavat, mitä tunnuslukuja seurataan ja mitkä tekijät vaikuttavat verkkokaupan kannattavuuteen?

Koostimme näkemyksen kipupisteistä, oston esteistä ja siitä mikä houkuttelee ostamaan. Mitä tulisi huomioida ja mitä kehittämällä saadaan aikaan tuloksia?

Lataa Matti Riivarin esitysaineisto: Matti Riivari Ostaminen muuttui

Key Note-puheenvuoro B2B-kaupan tulevaisuudesta:

Minkälaisissa päätöksissä ns. löysä raha liikkuu? Tutkittua tietoa uuteen katteeseen johtavasta myynnistä ja ostamisesta, Petri Parvinen, Strategisen markkinoinnin ja johtamisen professori, Aalto-yliopisto

Lataa Petri Parvisen esitysaineisto: Petri Parvinen Löysä raha ja B2B-ostopäätökset

Ostaminen tänään -paneelikeskustelu

Mukana keskustelussa ovat Harry Nyström, Canon Oy ; Petri Parvinen, Aalto-yliopisto, Timo Häkkinen, MicroMedia Oy; Leevi Parsama, eComGrowth –hanke. Keskustelun juontaa Matti Riivari.

 

Key note -puheenvuoro

Petri Parvinen

Petri Parvinen on toiminut dosenttina ja professorina Helsingin kauppakorkeakoulussa, Aalto-yliopiston kauppakorkeakoulussa ja Aalto-yliopiston tuotantotalouden laitoksella. Vierailevana tutkijana Parvinen on toiminut muun muassa Stanfordin yliopistossa 2009 – 2013.

Tutkimustoiminnassa Parvinen on keskittynyt liiketoimintayksiköiden kasvun, kannattavuuden ja kansainvälistymisen johtamiseen. Meneillään on tutkimushankkeita muun muassa vaikuttavuudesta, liiketoimintamalleista, e-myynnistä, palveluliiketoimintaan siirtymisestä ja arvolähtöisestä myyntityöstä.

 

 

Maestron tutkimukset suomalaisesta kaupasta

Osaako ostajaa

Millaista on suomalaisten yrityspäättäjien ostokäyttäytyminen? Kysyimme suomalaisilta kaupan alan päättäjiltä, miten he ostavat. Lähes 600 vastaajaamme kertoivat, millaisia ongelmia he ostajina kohtaavat ja millaisia ovat heidän odotuksensa ostajina. Mitkä ovat yrityspäättäjien motivaattorit uusintaostoille ja missä ovat ostamisen esteet?

Lataa opas

Tunteella vai tiedolla?

Liiketoiminnan pyörittämisen tuloksena syntyy paljon dataa, josta pitäisi osata louhia esiin oikeita lukuja. Kun johdetaan tiedolla, jää tuurille vähemmän sijaa. Mutta mihin liiketoiminnan tunnusluvuista päättäjät yleensä kiinnittävät katseensa päivittäin ja mitkä taas jäävät vähälle huomiolle?

Lataa opas

Mikä nakertaa verkkokaupan katteen?

Verkkokaupan katteensyöjät ovat erilaisia kompastuskiviä, jotka luovat ylimääräisiä ja ehkä jopa arvaamattomia kustannuksia verkkokaupan pitäjälle. Nämä voittoa ahmivat tuholaiset vievät katteen lisäksi myös henkilöresursseja. Monet katteensyöjät ovat myös huomaamattomia, mutta aiheuttavat hiljalleen suuria turhia menetyksiä.

Lataa opas
Jaa Facebookissa
Jaa Twitterissä
Jaa LinkedInissä
Jätä yhteydenottopyyntö