Kun hallinnolliset työt hallitsevat vapaa-aikaa, on aika automatisoida ne

Kun hallinnolliset työt hallitsevat vapaa-aikaa, on aika automatisoida ne

Yrityksesi on vuosien saatossa kasvanut ja työllistää nyt itsesi lisäksi kolmesta kymmeneen muuta henkilöä. Samalla hallinnollisen työn määrä on moninkertaistunut. Kaikki tämä tehdään iltatöinä tai perhepiiristä löytyvä palkaton apuri hoitaa niitä muiden kiireiden ohella.

Kuulostaako tutulta?

Valitettavasti tämä on tilanne varsin monissa suomalaisissa pienyrityksissä. Liiketoiminta on sen verran suurta, että hallinnollista työtä kertyy huomattava määrä, mutta sen verran pientä, ettei hallinnollisen työntekijän palkkaaminen tule kysymykseen.

Mikä tarkalleen ottaen aiheuttaa sen, että hallinnollinen (erityisesti taloushallinnollinen) työ vie niin paljon aikaa?

Aineiston järjestelyyn, käsittelyyn ja tulkitsemiseen menee paljon aikaa

Tärkeimmät välittömät syyt siihen, miksi taloushallintoon liittyvä työ vie niin paljon aikaa, ovat siihen liittyvien aineistojen sekavuus ja työhön kuuluvan käsityön määrä. Oli kyse kuiteista, ostolaskuista tai myyntilaskutusaineistosta.

  • Kuitit eivät ole aikajärjestyksessä, joten ne pitää järjestää ennen toimitusta kirjanpitäjälle.
  • Tilauksia tekee useammat henkilöt, jolloin ostolaskut on myös kierrätettävä, tarkastettava ja hyväksyttävä eri henkilöiden toimesta. Ja lopuksi ne on vielä maksettavakin.
  • Osa laskuista on sähköpostissa, osa verkkolaskuina ja osa saattaa olla edelleen paperimuodossa.
  • Jos myyntilaskutusaineistot ovat Exceleissä tai ruutuvihossa, on laskutuksessa monta käsin tehtävää työvaihetta.

Hyödyntämällä sähköisiä työkaluja vähennät työn määrää sekä sekavuutta

Vapaa-aikasi ja perhe-elämäsi kannalta meillä on kuitenkin sinulle hyviä uutisia. Hyödyntämällä taloushallinnon sähköisiä työkaluja, on mahdollista automatisoida kaikki yllä mainitut tehtävät.

Sähköisellä kuittipalveluamme käyttäessä riittää, kun kuitista nappaa ostohetkellä kuvan ja lataa sen palveluumme. Kuitit menevät automaattisesti aikajärjestykseen ja myös kirjanpitäjän nähtäväksi. Takuukuitit löytyvät helposti hakutoiminnon kautta.

Ostolaskuratkaisullamme laskujen käsittely, kierrätys, tarkistaminen, hyväksyminen ja maksaminen on kaikille osapuolille helppoa. Ja voidaan tehdä kännykällä tai tietokoneella. Ratkaisumme avulla sinä ja kirjanpitäjäsi olette myös aina tietoisia siitä, missä yrityksesi menee laskujen suhteen. Laskuja on myös helppo vertailla esimerkiksi vuositasolla, jos haluat vaikka tietää, kuinka paljon yrityksellänne menee rahaa tukkuun.

Hyödyntämällä sähköistä myyntilaskutustamme voitte kirjoittaa ja lähettää laskut heti asiakkaalta poistuessanne. Tiedot siirtyvät samalla myös kirjanpitäjälle.

Maestro tilitoimiston asiakkaana olette erityisessä asemassa

Saatat olla tietoinen siitä, että tilitoimistosi käyttää Maestroa kirjanpitonne työkaluna. Mutta tiesitkö myös, että Maestron sähköiset ratkaisut ovat saatavillasi edullisesti tilitoimistosi kautta?

Jos olet kiinnostunut kuulemaan lisää Maestron sähköisistä ratkaisuista ja nähdä omin silmin, miten helppokäyttöisiä ne ovat, sovi kanssani 15 minuutin esittely! Se käy helposti painamalla alla olevaa nappia.

Varaa aika esittelylle, ja etsitään yhdessä keinot hallinnollisen työn minimoimiseen sinun yrityksessäsi.

Tanja Miettunen

Varaa 15 minuutin esittely
Edellinen artikkeli

Ostolaskujen käsittely – kuukausittain toistuva piina

Seuraava artikkeli

Epäilyttääkö verkkokaupan perustaminen tai kannattavuus?

Jaa LinkedInissä
Jätä yhteydenottopyyntö