Tee arjestasi sujuvampaa – vastaanota, maksa ja arkistoi laskut sähköisesti

 

Mikä on verkkolasku?

Verkkolasku on sinulle sähköisesti saapuva lasku, se sisältää se automaattisesti kaikki laskussa olevat tiedot. Mukaan tulevat myös laskun kuva ja muut mahdolliset liitteet. Verkkolaskun voit vastaanottaa Ostolaskusovellukseen. Toimimalla sähköisesti varmistat, että  kaikki yrityksesi laskut ovat saatavilla turvallisesti missä ja milloin vain.

Skannauspalvelun avulla myös paperilla ja sähköpostilla tulevat laskut saadaan muutettua huomaamattasi sähköisiksi. Oikealla kokonaisuudella pääset halutessasi kokonaan eroon paperista, mikä tehostaa ajankäyttöäsi. Laskusi välittyvät automaattisesti ostolaskusovellukseen verkkolaskuina, joka sisältää alkuperäisen laskun kuvan pdf-muodossa.

Laskujen vastaanotto sähkösesti

Yrityksen on mahdollista ottaa vastaan pelkästään sähköisiä laskuja. Tällöin ei ole merkitystä, missä muodossa lähettäjä lähettää laskun. Maestron yhteistyökumppani muuntaa kaikki yrityksellesi lähetetyt laskut sähköisiksi ennen kuin ne saapuvat sinulle – oli kyse sitten paperilaskusta tai sähköpostilaskusta. Kaikki saapuvat laskut toimitetaan ostolaskusovellukseen sähköisessä muodossa. Lisäksi voit tuoda laskuja järjstelmään myös itse, esimerkiksi valokuvaamalla. Pääasia on, että säilytät laskusi yhdessä ja samassa paikassa. Säästät aikaa, kun sovellus järjestää laskut aikajärjestykseen sekä muistuttaa sinua laskun eräpäivästä. Laskusi tiedot on automaattisesti valmiina maksua varten, joten voit maksaa laskusi parilla klikkauksella tai laittaa laskuja maksuun esim. eräpäiväksi.

Konkreettiset hyödyt ostolaskupalvelun käytöstä

 

  • Kaikki ostolaskut on mahdollista vastaanottaa sähköisesti yhteen paikkaan
  • Saat laskun kuvan ja kaikki liitteet suoraan sovellukseen
  • Vähentää manuaalista työta ja virheiden määrää
  • Palvelun käyttäminen säästää kustannuksia
  • Laskusi ovat arkistoituna automaattisesti ja tietoturvallisesti

Kuinka saan palvelun käyttöön?

Ilmoita tilitoimistollesi, että haluat ottaa jatkossa vastaan sähköisiä laskua ja aloittaa ostolaskujärjestelmän käytön.

Saat tilitoimistoltasi verkkolaskuosoitteen sekä valmiin kirjepohjan jolla voit informoida yrityksen toimittajat eli yritykset, jotka laskuttavat sinun yritystäsi. On tärkeää kertoa, mihin osoitteeseen he jatkossa laskunsa lähettävät. Lähettäjä lähettää laskut joko verkkolaskuina verkkolaskuosoitteeseen, sähköpostilaskuina sähköpostiskannaukseen tai paperilaskuina postilokero-osoitteeseen, josta ne skannataan järjestelmääsi.

 

Mitä tarkoittaa paperikirjeen tai sähköpostiin skannaaminen?

Toimittajasi lähettävät yrityksellesi suunnatut ostolaskut määrättyyn postiosoitteeseen tai sähköpostiosoitteeseen, jossa laskut skannataan. Myös skannattujen laskujen perustiedot tulevat automaattisesti järjestelmään. Skannatut laskut välitetään ostolaskusovellukseen, joten sinun näkökulmastasi kaikki laskut saapuvat samalla tavalla.

Jaa LinkedInissä
Jätä yhteydenottopyyntö