Yritystoiminnan Ratkaisijat Oy yhdistää Maestrolla tilitoimiston ja asiakkaat

Yritystoiminnan Ratkaisijat Oy yhdistää Maestrolla tilitoimiston ja asiakkaat

Yritystoiminnan Ratkaisijat Oy on vuonna 1987 perustettu, viisi henkilöä työllistävä auktorisoitu tilitoimisto. Yritys panostaa jatkuvaan kouluttautumiseen ja on ollut mukana myös kehittämässä Maestron tilitoimisto-ohjelmia. Omassa työssään Ratkaisijat haluavat olla kehityksen kärjessä, siksi käytettäviltä ohjelmistoiltakin vaaditaan toimivuutta ja lisäarvoa työhön.

Maestron taloushallinnon ohjelmistoja Yritystoiminnan Ratkaisijat Oy on käyttänyt jo noin 20 vuotta.

– Siihen aikaan se oli tietääkseni ainoa, jossa oli kertakirjausperiaate, muistelee toimitusjohtaja Aino Österlund Maestroon siirtymisen perusteita.

– Siirtyminen Maestron käyttäjäksi toi meille niin paljon säästöä työajassa, että pystyimme lisäämään asiakaskuntaa monta vuotta lisäämättä henkilökuntaa.

Tiivis kumppanuus

Nykyisin Yritystoiminnan Ratkaisijat Oy on mukana Maestron tilitoimistojen Kumppanuusohjelmassa ja siten tiiviisti ajan tasalla Maestron ohjelmistojen sekä tilitoimistoalan kehityksessä. Toisia tilitoimistoja ja Maestron väkeä tavataan kahdesti vuodessa järjestettävillä Johdon päivillä.

– Osittain olemme olleet mukana myös kehitys- ja testaustyössä, kun uusia ohjelmistoja on otettu käyttöön, kertoo Aino Österlund tiiviistä yhteistyöstä Maestron kanssa.

Vuosien varrella käytettävät ohjelmistot ovat kehittyneet ja uusia laajennuksia on otettu käyttöön myös Yritystoiminnan Ratkaisijoissa. Nyt käytössä on tilitoimistokokonaisuus koko laajuudessaan, ja parhaillaan otetaan käyttöön ns. sähköistä työpöytää.

 Myös asiakkaat käyttävät Maestroa

– Kaikki isommat asiakkaamme – liikevaihdossa mitaten yli puolet asiakkaistamme – käyttävät myös Maestroa. Siksi olemme parhaillaan ottamassa käyttöön sähköistä työpöytää, joka on meille ja asiakkaalle yhteinen, Österlund kertoo.

Sähköinen talous- ja asiakashallinta eli sähköinen työpöytä on tilitoimiston ja asiakkaan yhteinen virtuaalityöpöytä. Jokaiselle asiakkaalle voidaan luoda oma työpöytä, jonne asiakas pääsee omilla tunnuksillaan ja tilitoimisto omillaan.

– Sinne voidaan tehdä kansioita ja tallettaa asiakirjoja, sitä kautta voidaan hoitaa hallinnolliset raportit, erilaiset työsopimukset ja toimeksiannot asiakkaan kanssa. Myös matkalaskut ja palkanlaskentaan liittyvät tiedot voidaan liittää tähän.

– Mielestäni sähköinen työpöytä tuo ryhtiä, kun kaikki yhteistyöhön tarvittava tieto löytyy yhdestä paikasta. Se on myös hyvä apu, kun paperipaljoudesta yritetään päästä eroon, sanoo Aino Österlund.

Inhimillistä palvelua

Tulevaisuudessa Aino Österlund ei näe suuria muutoksia; yhteistyö Maestron kanssa jatkuu.

– Ennen kaikkea olemme olleet tyytyväisiä Maestron tukeen. Sieltä saa inhimillistä palvelua.

Jokaisen uuden asiakkaan kohdalla myös mietitään palvelukokonaisuutta huolellisesti ja katsotaan tarvittaessa mitä Maestro tarjoaa.

-Joka kerta kun meille tulee uusi asiakas, kartoitamme yhdessä, miten olisi järkevintä hoitaa asiat. Olisiko asiakkaalle esimerkiksi eduksi tehdä itse myyntilaskut meidän ohjelmalla jne. Tarvittaessa olemme suositelleet Maestron ohjelmistoja. Olemme jatkuvasti tuntohermot pystyssä myös sen suhteen, jos löytyy jotain kehitettävää, toteaa Aino Österlund.

Jaa LinkedInissä
Jätä yhteydenottopyyntö