Toimittajarekisterin kuvaus

Toimittajarekisterin uusi versio käytettävissäsi, ole hyvä!

Toimittajarekisterin uudessa versiossa on toteutettu useita paljon toivottuja, sekä käyttöä nopeuttavia ja helpottavia ominaisuuksia. Kaikki toiminnot ovat käytettävissä nyt myös mobiilisti, missä ja milloin vain.

Toimittajarekisteri on rekisteri, jossa voit hakea ja hallinnoida toimittajia sekä toimittajiin liittyviä tietoja. Kun ostolasku liitetään toimittajarekisterissä olevaan toimittajaan, voidaan ostolaskuja raportoida toimittajatiedon perusteella sekä tuoda esimerkiksi maksamiseen liittyvät tiedot toimittajalta. Toimittajakortilta näet ostamiseen liittyviä KPI- lukuja sekä ostolaskuhistoriaa. Voit lisäksi tallentaa sekä hakea toimittajiin liittyviä yhteyshenkilötietoja.

Muutamia keskeisimpiä uudistuksia

  • Usein toimittaja perustetaan rekisteriin silloin, kun toimittaja lähettää ensimmäisen laskunsa. Uuden toimittajan voi nyt perustaa suoraan ostolaskulta, samalla kun käsittelet ostolaskua.
  • Kun toimittajan tietoja muokataan – tai perustetaan uutta toimittajaa – toimittajan tiedot voi hakea suoraan kaupparekisteristä.
  • Toimittajakortilta nähdään historiatietoja ostolaskuista sekä ostolaskujen käsittelysäännöistä. Voit siis samalla tarkistaa, miten tämän kyseisen toimittajan laskuja on aiemmin käsitelty.
  • Toimittajakortilla nähdään myös erilaisia KPI-lukuja, eli suorituskykymittaritietoja.

 

  • Mahdollisuus tarkistaa ennakkoperintärekisterin voimassaolo samalla, kun maksat laskua. Saat ostolaskulla varoituksen, jos ennakkoperintärekisterin voimassaolo on umpeutumassa – tai jo umpeutunut.
  • Toimittajan taakse tallennetaan toimittajan laskun käsittelyyn liittyvät säännöt kootusti, kuten oletustili, oletuskäsittelijät sekä käsittelypohjat.
  • Ostolaskun voi nyt hyväksyä suoraan Omat laskut -listalta ilman, että se täytyy erikseen avata hyväksyttäväksi.

 

Jaa Facebookissa
Jaa Twitterissä
Jaa LinkedInissä
Jätä yhteydenottopyyntö