Maestron julkaisut

Viikottain uusia syväluotaavia artikkeleita kaupan tulevaisuudesta, palveluista ja laskenta-alasta sekä mielenkiintoisia case-tarinoita ja nostoja kuluttajakäyttäytymisen kehittymisestä. Kirjoittajina ammattijournalistit, tutkijat ja yrityspäättäjät.

31.5.2017
Taru-Maija Ruuskanen

Case Finngold Oy: Helppous on päivän sana koru- ja kellokaupassa

Verkkokauppa on koru- ja kultakaupoille paljon muutakin kuin vain yksi myyntikanava lisää. Suomen suurimpiin alan yrityksiin lukeutuva Finngold Oy satsaa vahvasti tulevaisuuteen.

Kaupan ala ja palvelut
29.5.2017
Taru-Maija Ruuskanen

Uusi tutkimusraportti julkaistu: Johdatko tunteella vai tiedolla?

26.5.2017
Taru-Maija Ruuskanen

Case: SL Sport Oy – Järjestelmä vapauttaa aikaa myyntiin

Urheiluvälineitä ja –tarvikkeita myyvä SL-Sport kuuluu Team Sportian ketjuun ja toimii Rovaniemellä. Kivijalkamyymälän ja verkkokaupan järjestelmät tulevat Mediamaestrolta.

Kaupan ala ja palvelut
24.4.2017
Taru-Maija Ruuskanen

Osallistu kyselytutkimukseen: Kauppiaan tärkeimmät tunnusluvut

13.4.2017
Taru-Maija Ruuskanen

Maestro panostaa asiakkaisiin ja myyntiin – johtoryhmässä muutoksia

Mediamaestro Oy:n johtoryhmän kokoonpano muuttuu 7.4.2017 alkaen. Muutoksen tavoitteena on tehostaa Maestron myyntiä, parantaa asiakastyytyväisyyttä sekä terävöittää palvelutuotteistusta.

1.4.2017
Outi Airaksinen

Case: Paintball Sissos – Värikuula-aseita ja elämyksiä eri myyntikanavissa

Värikuulasotimiseen erikoistunut Paintball Sissos päätyi reilu vuosi sitten hankkimaan Maestron Unelmien Kauppapaikan®. Nyt yhtiöllä alkaa olla hyvä pohja ponnistaa kohti kansainvälisiä markkinoita.

Kaupan ala ja palvelut
6.3.2017
Taru-Maija Ruuskanen

Mikä nakertaa verkkokaupan katteen?

Maestron teettämän tuoreen kyselytutkimuksen mukaan suomalaisen verkkokaupan suurimmat katteensyöjät ovat logistiikka ja varastonhallinta (50,7 %), tietojärjestelmäkustannukset (27,6 %), tuplatyö ja käsintehtävät työvaiheet (24,1 %) sekä hakukonelöydettävyys (22,4 %).

Kaupan ala ja palvelut
9.1.2017

Koodari – haluatko huippuhommiin?

EKOODI-ohjelmointikoulutus tarjoaa ajankohtaisinta tietoa ja suoran yhteyden Etelä-Karjalan ohjelmistoalan yrityksiin. Maestro on vahvasti mukana koulutusohjelman suunnittelussa ja toteutuksessa. Tavoitteena on saada uusia osaajia suoraan töihin koulutusohjelman kautta.

Teknologia ja tuotekehitys
13.12.2016
Outi Airaksinen

Maksuperusteinen arvonlisäverotus tulee – oletko valmis?

Arvonlisäverolain muutoksen myötä aiempaa useampi yritys voi ensi vuoden alusta lähtien tilittää alv:t verottajalle vasta maksusuorituksen saatuaan. Eri asia on, kannattaako muutokseen lähteä.

Tilitoimistot ja Verso
7.12.2016
Outi Airaksinen

Tulevaisuuden kauppa on hybridi elämyskeidas keskellä kaupunkia

Kaupunkirakenteen tiivistyminen ja väestön ikääntyminen ovat avanneet kaupan alalla uusia bisnesmahdollisuuksia. Millä konsteilla kuluttajan saa avaamaan kukkaron nyörinsä?

Kaupan ala ja palvelut
28.11.2016
Lasse Mitronen

Kaupungistuminen muuttaa elämisen tapoja ja kuluttamisen muotoja

Kaupungistuminen on yleismaailmallinen ilmiö, jonka eteneminen muuttaa varsin nopeasti elämisen tapoja ja kuluttamisen muotoja. On nähtävissä, että väestö pakkautuu Suomessakin entistä tiheämmin kaupunkeihin ja kasvukeskuksiin.

Kaupan ala ja palvelut
26.10.2016
Minna Nousiainen

Ajanvarausjärjestelmä voi olla yksi yrityksesi kilpailueduista

Koska yrityksen ajanvarauspalvelu – varsinkin nettiajanvaraus- on usein ensimmäinen mahdollisuus aloittaa vuoropuhelu mahdollisen uuden asiakkaan kanssa, sen käyttö täytyy olla käyttäjälleen houkuttelevaa ja helppoa.

Kaupan ala ja palvelut
26.10.2016
Jussi Montonen

MaestroNG Kassajärjestelmä on ammattilaisen työkalu

MaestroNG Kassajärjestelmä on monipuolinen erikoiskaupan kokonaisuus, joka auttaa palvelemaan paremmin, myymään enemmän. Samalla se vähentää samalla hallinnon rutiineja merkittävästi.

Kaupan ala ja palvelut
17.10.2016
Outi Airaksinen

Kilpailukykyä taloushallinnon reaaliaikaisuudesta

Kun tavara kiertää nopeasti, varastointikustannukset on painettu minimiin ja hinnat joustavat kysynnän mukaan, viivan alle jää enemmän. Uusissa liiketoimintamalleissa otetaan kaikki hyödyt irti reaaliaikaisesta taloushallinnosta.

Kaupan ala ja palvelut
13.10.2016
Jussi Montonen

Tilitoimistoyrittäjä, nosta kirjanpitäjäsi hiljaisesta puurtajasta osaavaksi konsultiksi

Tilitoimistosi tulevaisuuden liiketoiminta kun tulevaisuudessa on yhä kasvavissa määrin aivan jotain muuta kuin lakisääteisten velvotteiden täyttämistä - konsultointia.

Tilitoimistot ja Verso
6.10.2016
Mika Savolainen

B2B-myynnin johtaminen on mahdollistamista ja innostamista

B2B-myynti on oma lajinsa, jossa kasvetaan huipuksi vain antamalla osaajille tilaa ja oppimalla sekä asiakkailta että myyjiltä. Myynnin johtaminen ei ole käskyttämistä, pelkän määrän vahtimista, tai peruutuspeiliin katsomista.

Kaupan ala ja palvelut
4.10.2016
Markku Niiniluoto

Kansainvälistyvän vähittäiskaupan ketjukonsepti kannattaa päivittää

Ketjuuntuvassa vähittäiskaupassa kilpailu kiristyy kaiken aikaa, kun monikansalliset toimijat rynnistävät maahamme. Suomalaiset kivijalkamyymäläketjut eivät ole pystyneet kaikilla aloilla vastamaan lisääntyviin haasteisiin, kansainvälistymisestä puhumattakaan.

Kaupan ala ja palvelut
3.10.2016
Pirjo Lundeqvist

Lyhytaikainen kassasuunnittelu – tehdään asiat vain hieman toisin

Puheilleni tuli tuotteiden valmistusta harjoittava yrittäjä, joka vaati minulta konsultoivaa palvelua. Hän valitti, että laskujen eräpäivät tulevat toistuvasti liian nopeasti ja yllättäen? Ratkaisu tähän oli lyhytaikainen kassasuunnittelu.

Tilitoimistot ja Verso
26.9.2016
Outi Airaksinen

Yrityksen myynti tai sukupolvenvaihdos edessä – mistä jatkaja elämäntyölle?

Suomessa on tuhansia yrityksiä, joissa on tullut ajankohtaiseksi pohtia, löytyykö liiketoiminnalle jatkajaa, kun eläkepäivät koittavat. Yrittäjän on syytä alkaa valmistella luopumista hyvissä ajoin etukäteen.

Tilitoimistot ja Verso
23.9.2016
Kati Hietaranta

Voisiko ostolaskujen käsittelyä olla helppoa ja mukavaa?

Muutos on mullistanut myös yrityssovellusten maailman. Käyttäjät ovat vapaa-ajallaan tottuneet käyttämään laajasti eri laitteita sekä teknologioita, joten samaa ketteryyttä vaaditaan syystä myös työelämässä. Älypuhelimien sekä tablettien käyttö on lisääntynyt valtavasti myös yrityskäytössä. Työsovellusten tulee olla helppokäyttöisiä, joustavia sekä käyttäjää ohjaavia.

Kaupan ala ja palvelut
19.9.2016
Taru-Maija Ruuskanen

Asiantuntijawebinaari 10.10. klo 14: Kaupan kansainvälistyminen. Miten suomalaisten kilpailukykyä vahvistetaan?

Ratkaiseeko kansainvälisessä kaupassa ainoastaan hinta, toimitusvarmuus ja nopeus? Millaiset mahdollisuudet suomalaisilla yrityksillä on laajentua ulkomaille kivijalan kautta? Entä pelkästään Suomessa toimivat yritykset? Miten voit vahvistaa kilpailukykyäsi kansainvälisen verkkokaupan paineessa?

Kaupan ala ja palvelut
13.9.2016
Lasse Mitronen

Kaupan kansainvälistymistä ohjaavat asiakkaat ja markkinamahdollisuudet

Menestyvän kansainvälisen kaupankäynnin taustalla tulee olla kolmen kovan K:n tavoitteet: Kasvu, kannattavuus ja kassavirta. Miksi kotimaiset yritykset eivät ole aina menestyneet kansainvälisten kilpailijoiden tapaan?

Kaupan ala ja palvelut
1.9.2016
Taru-Maija Ruuskanen

Johdon webinaari 22.9. klo 14: Tee verkkokaupasta ja ERP:sta kilpailuetu

Maestro järjestää syyskuun lopulla 22.9. johdon webinaarin ajankohtaisesta teemasta: Tee verkkokaupasta ja ERP:sta kilpailuetu. Webinaarin pitävät maestrolaiset Jussi Rissanen ja Ville Puurtinen.

Kaupan ala ja palvelut
11.8.2016
Pirjo Lundeqvist

Työsuhde vai toimeksiantosuhde? Tee sopimukset huolella ja vältä veroyllätykset!

Minä ymmärrän hyvin, että yrityksen on monesti helpompaa käyttää alihankkijoita kuin ottaa ja sitoutua työsuhteisiin. Jokainen työsuhde kun tuo enemmän byrokratiaa rattaisiin kuin alihankinta.

Tilitoimistot ja Verso
8.8.2016
Karoliina Mykkänen

Vaadi palvelua, älä raportteja

Taloushallinnon ammattilaisen tulee ymmärtää asiakkaan toimintaa ja nähdä mikä vaikuttaa mihin ja millä aikavälillä.

Tilitoimistot ja Verso
1.8.2016
Markku Niiniluoto

Korukauppias Pekka Keisu: Useat maksutavat helpottavat asiakkaan kynnystä ostaa tuote

Elektroniset maksukortit jatkuvasti kehittyvine ominaisuuksineen ja uudet maksamisen muodot alentavat asiakkaan päätöksentekorimaa hankkia kelloja, koruja ja muita lahjatavaroita. Näin sanoo toisen polven yrittäjä Pekka Keisu Oulun Korusta.

Kaupan ala ja palvelut
14.7.2016
Mari Ervelä

Tilitoimistoyrittäjän visio sähköisestä toimintaympäristöstä todellisuudeksi vuodessa

Halusimme tarjota asiakkaillemme jotain, mikä poikkeaisi olennaisesti tilitoimistotoimialan keskimääräisestä palvelusta.

Tilitoimistot ja Verso
11.7.2016
Miki Puittinen

Mobiilimaksaminen – askel kohti digitaalisempaa tulevaisuutta

Tässä artikkelissa esittelemme mobiilimaksamisen perusteita ja terminologiaa, ja kerromme tarkemmin Suomessa hyödynnettävistä palveluntarjoajista sekä sovelluksista.

Kaupan ala ja palvelut
8.7.2016
Jussi Montonen

Tilitoimistoyrittäjä, millaista asiakaskuntaa tilitoimistosi pystyy palvelemaan?

Erikoistuminen ja kasvu onnistuvat helpommin, jos tarjoat asiakkaallesi oikeanlaisen palvelukokonaisuuden. Asiakkaalle on tarjottava helppoutta ja yhden luukun mallia.

Tilitoimistot ja Verso
1.7.2016
Lasse Mitronen

Kauppa-asioinnissa maksamisen sujuvuus ja luotettavuus korostuvat

Kaupan toiminnan kehittämisessä on viime aikoina painotettu suuresti myönteistä asiakaskokemusta ja sen kehittämistä asioinnin eri vaiheissa. Myönteisen asiakaskokemuksen luomiseen vaikuttavat monet seikat, mutta erittäin keskeisessä roolissa on etenkin maksaminen. Maksamisen alue onkin pysynyt yllättävän pitkään perinteisissä uomissa käteisen rahan ja erilaisten maksu- ja luottokorttien varassa. Nyt on nähtävissä merkittäviä muutoksia.

Kaupan ala ja palvelut
22.6.2016
Outi Airaksinen

Koneet vyöryvät työpaikoille – onko taloushallinnon ammattilaisille töitä tulevaisuudessa?

Millaista on tulevaisuuden työelämässä, jossa robotit ja algoritmit ottavat yhä enemmän tehtäviä hoitaakseen? Tutkijan mukaan ihmisillä on aikaa sopeutua muutoksiin. Voitko kuvitella itsesi robottien maailmaan?

Tilitoimistot ja Verso
22.6.2016
Markku Niiniluoto

Vertaisverkkokauppa haastaa perinteisen kaupan

Kuluttajien välinen vertaisverkkokauppa ei ole mitään kirpputoripuuhastelua, vaan sen arvioidaan vuositasoltaan olevan jo 300 miljoonan euron luokkaa. Kaupan liiton selvityksen mukaan noin kaksi miljoonaan suomalaista on ostanut tai myynyt tavaroita.

Kaupan ala ja palvelut
21.6.2016
Lasse Mitronen

Kuluttamisen ja ostamisen taustalla on luottamus tähän hetkeen ja tulevaisuuteen

Asiakasymmärryksen luomisessa keskeisiä tekijöitä ovat asiakasarvon luominen ja myönteisen asiakaskokemuksen tuottaminen. Miten pitkällä ollaan arvopohjaisen ajattelun hyödyntämisessä?

Kaupan ala ja palvelut
21.6.2016
Markku Niiniluoto

Lundia uudisti brändinsä ja päivitti konseptinsa nykypäivään

Lundia on päivittänyt perinteikkään liikeideansa vastaamaan paremmin tämän päivän kuluttajien tarpeita ja ostokäyttäytymistä. Tuotanto-organisaatiosta on siirrytty enemmän myynti- ja palveluorganisaatioksi kuunnelleen herkällä korvalla asiakkaiden toiveita, joiden perusteella suunnitellaan uusia tuotteita ja ratkaisuja. Myös brändi on uudistettu tämän päivän kielelle, sanoo Lundian toimitusjohtaja Michaela von Wendt.

Kaupan ala ja palvelut
21.6.2016
Outi Airaksinen

Tilitoimistoissa konsultoinnin merkitys kasvaa

Ruohonjuuritasolla tilitoimistossa töiden loppuminen ei huoleta, sillä työtahti on viime vuosina pikemminkin vain kiihtynyt. ”En ole nähnyt vielä mitään merkkejä, että meiltä työt loppuisivat. Työn muoto kyllä muuttuu ja helpottuu"

Tilitoimistot ja Verso
21.6.2016
Outi Airaksinen

Digitalisaatio tarjoaa kiihdytyskaistan rohkeille

Digitalisaatio voi tarjota oivan keinon tilitoimistoille parantaa tuottavuutta ja vallata markkinoita – myös Suomen rajojen ulkopuolelta. Aivan kuten globalisaatio on pyyhkäissyt yli teollisuuden, myös palvelualoilla on edessään rajuja puhureita.

Tilitoimistot ja Verso
20.6.2016
Jussi Montonen

Tarinoita Unelmien Kauppapaikasta – Lapin Kumi Oy

Lapin Kumi Oy:n toimitusjohtaja Ville Ruokasella on pitkä kokemus kaupankäynnistä. Lapin Kumi Oy on Suomen suurin yksityinen renkaisiin erikoistunut yritys. Miten ralli ja liiketoiminta kohtaavat?

Kaupan ala ja palvelut
12.6.2016
Taru-Maija Ruuskanen

Maestron uusi strategia: Omnikanavainen asiakaskokemus vihdoin kauppiaan työvälineeksi

Suomalainen ohjelmistotalo Maestro terottaa strategiaansa kaupan alalla ja tilitoimistoissa. Maestron Unelmien Kauppapaikka -konseptin myötä kauppias voi nyt hallita verkkokaupan ja kivijalan tietovirtoja yhdellä järjestelmällä viiden erityisohjelmiston sijaan.

Kaupan ala ja palvelut
7.6.2016
Jussi Montonen

Maestron verkko­kauppa auki – tervetuloa kassakaupoille!

Olemme avanneet verkkokaupan kaikille kassalaiteita tarvitseville yrityksille. Kauppa on tarkoitettu ensisijaisesti sekä omille asiakkaillemme että tilitoimistoasiakkaidemme kassa-asiakkaille.

Kaupan ala ja palvelut
7.6.2016
Salla Syrman

Kaupan alan ammattilaiset: kivijalkakauppa nousee taas

Kivijalkakauppojen tulevaisuus on viime vuosina näyttänyt synkältä, kun digitaalinen kaupankäynti on kääntänyt peliasetelman päälaelleen. Suomalaisten eurot ovat valuneet verkon kautta ulkomaisille kauppiaille ja erikoiskaupoille on povattu kuolemaa. Nyt luvassa on käänne: jopa globaalin verkkokaupan ykkösnimi Amazon on ryhtynyt avaamaan kivijalkamyymälöitä. Miltä tilanne näyttää Suomessa?

6.6.2016
Miki Puittinen

Pääsuunnittelija Sami Pylkkänen: ”Tiimityöskentelyä ohjelmistokehityksessä”

Maestrolla ohjelmisto rakennetaan yrityksen sisällä asiakkaiden tarpeiden pohjalta. Ohjelmistosuunnittelijalle on erityisen tärkeää Maestrolla tiimihenkisyys sekä ryhmätyötaidot.

Kaupan ala ja palvelut
6.6.2016
Miki Puittinen

Ohjelmistoasiantuntija Mari Laine: ”Joka päivä jotain uutta”

Asiakaspalvelussa keskitytään Maestrolla asiakkaan henkilökohtaiseen auttamiseen. Toimivia ratkaisuja etsitään yhdessä asiakkaan ja koko asiantuntijatiimin kanssa. Mari Laine on toiminut Maestrolla 4,5 vuotta.

Kaupan ala ja palvelut
6.6.2016
Miki Puittinen

Avainasiakaspäällikkö Jussi Rissanen: ”Rakennamme kumppanuutta”

Palvelupäällikön työ Maestrolla tarkoittaa asiakkaiden kanssa aktiivista toimimista ja matkustamista ympäri Suomea. Kumppanuuksia rakennetaan Maestrolla tarjoamalla asiakkaalle toimiva ratkaisu.

Kaupan ala ja palvelut
6.6.2016
Miki Puittinen

Projektipäällikkö Jesse Järvinen: ”Kokonaisuuksien hallintaa ja ratkaisukeinoja”

Projektipäällikölle on tärkeää kokonaisuuksien hallinta. Asiakkaan kuunteleminen ja oikeiden ratkaisujen tarjoaminen onnistuu, kun yhteisymmärrystä lähdetään rakentamaan heti ensitapaamisesta lähtien.

Kaupan ala ja palvelut
Jaa LinkedInissä
Jätä yhteydenottopyyntö