Upsi Oy:n palveluntarjonta laajeni Maestron avulla

Upsin palveluntarjota laajeni Maestron avulla

– Kymmenillä asiakkaillamme on sähköinen myyntilaskutus ja/tai ostolaskujen kierrätys meidän kauttamme, kertoo toimitusjohtaja Jussi Koskelainen Upsi Oy:stä. – Palvelujen tarjontamme on Maestron avulla laajentunut ja voimme tehdä asiakkaillemme entistä isompia kokonaisuuksia taloushallinnon palveluista.

Upsi Oy on Vantaalla toimiva yli 35-vuotias tilitoimistoyritys, joka työllistää 10 henkilöä. Perheyrityksen johdossa on jo toinen sukupolvi Koskelaisia. Kasvu on ollut maltillista, mutta jatkuvaa ja kannattavaa, ja samalla linjalla pyritään jatkamaan tulevaisuudessakin. Valtaosa asiakkaista on pienyrityksiä, mutta mukaan mahtuu myös suuria kansainvälisiä konserneja.

Modulaarinen, mutta laaja Maestro

– Omaa tuotantoa oleva tietojärjestelmämme alkoi käydä vanhaksi vuonna 2007, kertoo Jussi Koskelainen. – Halusimme keskittyä tilitoimistoalaan ja testasimme silloin useita järjestelmiä. Koimme, että Maestro oli niistä meille sopivin.

Maestron järjestelmä täytti sähköisen taloushallinnon vaatimukset ja sisälsi muutakin kuin kirjanpidon.

– Järjestelmä on modulaarinen ja siitä voi ottaa käyttöön itse tarvitsemansa osat, mutta kuitenkin se on laaja kokonaisjärjestelmä, jossa jo silloin oli saatavilla muun muassa pankkiyhteysjärjestelmä ja kassajärjestelmä.

Hyvin laajasti käytössä – myös asiakkailla

Koskelainen kertoo, että Maestron järjestelmä on Upsi Oy:ssä hyvin laajasti käytössä.

Taloushallinnon tärkeiden päämoduulien lisäksi otettiin jo vuonna 2007 käyttöön Expera ja sähköinen ostolaskujen käsittely.

– Myös asiakkuudenhallintajärjestelmä on käytössä, toteaa Jussi Koskelainen. – Joillain asiakkaillamme on myös materiaalihallintoa, factoring-laskutusta ja erilaisia myynnin liittymiä.

– Sekä me että asiakkaamme käytämme ohjelmistoja Maestron konesalista käsin. Kymmenillä asiakkaillamme on käytössään sähköinen myyntilaskutus ja ostolaskujen kierrätys. Maestron käyttöönotto onkin mielestäni muuttanut toimintaamme siihen suuntaan, että palveluntarjonta on laajentunut: teemme asiakkaille isompia kokonaisuuksia kuin aikaisemmin.

– Toki automaatiolla on saatu tehostetuksi lisää myös peruskirjanpitoa, hän toteaa.

Tiivis ja hedelmällinen yhteistyö

Upsi Oy on jäsenenä Maestron tilitoimistoasiakkaiden ohjausryhmässä ja osallistuu aktiivisesti järjestelmän kehittämiseen.

– Ohjausryhmä syventää tilitoimistojen kumppanuusohjelmaa ja auttaa näkemään, mihin suuntaa kehittämistyötä tulee viedä. Siellä myös ajankohtaiset tiedot liikkuvat meiltä asiakkaille ja päinvastoin, kertoo avainasiakaspäällikkö Henri Niiranen Maestrolta.

– Upsi Oy:n aiempi tietojärjestelmä oli omaa tuotantoa, joten heillä on vankka osaaminen ja ymmärrys myös ohjelmiston kehittämisestä ja ylläpitämisestä.

-Olemme olleet yhteistyöhön tyytyväisiä. Koemme, että olemme onnistuneet sekä järjestelmätoimittajan valinnassa että yhteistyössä, toteaa Jussi Koskelainen.

Jaa LinkedInissä
Jätä yhteydenottopyyntö