TiliVäre vaihtoi Maestroon paremman ratkaisun ja palvelun perässä

TiliVäre on 2007 perustettu Forssassa sijaitseva auktorisoitu tilitoimisto, joka työllistää yrittäjä ja KLT-kirjapitäjä Arja Väreen lisäksi tämän tyttären ja kolmannen henkilön. Arja Väreellä on kokemusta tilitoimistoissa työskentelystä jo vuodesta 1988 ja valtaosan tästä ajasta hän toimi samalla tilitoimisto-ohjelmistolla. Viime vuosina Väre kuitenkin havaitsi huomattavaa heikentymistä ohjelmistotoimittajalta saadussa palvelussa.

”Olin käyttänyt tuon ohjelmiston kaikkia versioita, enkä oikeastaan ollut missään vaiheessa edes pohtinut vaihtamista. Loppua kohden oli kuitenkin ilmiselvää, ettei ohjelmiston kehittämiseen enää panostettu entisen lailla ja toimittajalta saatu palvelu jätti paljon toivomisen varaa.

Siinä vaiheessa, kun meitä alettiin ohjaamaan saman toimittajan toista ohjelmaa kohti, tein päätöksen vaihtamisesta. Päätös ei tietenkään ollut helppo, mutta se tuntui välttämättömältä”, Väre kertoo.

Valinta osui Maestroon

Väre antoi tyttärelleen Wilma Väreelle tehtäväksi etsiä verkosta vaihtoehtoja korvaavasta ohjelmistosta. Pian vastaan tulikin Maestro, joka erottautui positiivisesti joukosta.

”Kun löysin Maestron, emme oikeastaan enää pohtineetkaan muita vaihtoehtoja”, Wilma Väre toteaa.

”Muut tarkastelemamme ratkaisut vaikuttivat lisäksi siltä, ettemme pystyisi niillä lainkaan palvelemaan osaa asiakkaistamme. Sähköistyminen on luonnollisesti se suunta, johon taloushallinnossa ollaan menossa. Mutta muut tarkastelemamme ohjelmistotalot eivät tarjonneet mahdollisuutta tehdä asiakkaiden sähköistämistä omilla ehdoillamme, vaan heidät olisi pitänyt sähköistää välittömästi ja kerralla. Siihen meillä ei olisi ollut resursseja”, Väreet kertovat yhdessä.

”Maestro tarjosi meille ratkaisua, joka oli kuin parannettu versio aiemmasta ohjelmastamme. Sillä pystymme toimimaan tehokkaammin kuin aiemmalla ohjelmistollamme, ja lisäksi sähköistämään paperiasiakkaitamme hallitusti. Maestro oli aito ammattilaisen työkalu. Tärkeää oli myös se, että asiakkaiden hallinta säilyi meillä”, Arja Väre kertoo.

Maestrolta sai palvelua

Jätettyään yhteydenottopyynnön Maestron verkkosivuilla, oli Antti Viiliäinen heihin pian yhteydessä. Ensimmäiset keskustelut käytiin puhelimitse sekä sähköpostin välityksellä, mutta pian sovittiin myös tutustumiskäynti Kokkolaan, jossa TiliVäreen henkilöstö pääsi tutustumaan Maestroa käyttävään tilitoimistoon.

”Maestrolta ymmärrettiin heti meidän tarpeemme. Yleinen palveluasenne ja toimialatuntemus kävivät ilmi välittömästi.

Käytyämme alustavia keskusteluita Antti Viiliäisen kanssa, halusimme päästä näkemään ohjelmiston tosikäytössä. Päätimme järjestää yrityksen virkistysretken Kokkolaan ja samalla käydä tutustumassa Maestron käyttöön paikallisessa tilitoimistossa. Päätös hankinnasta syntyi heti tämän jälkeen”, Arja Väre sanoo ja jatkaa:

”Saimme alussa hirvittävästi apua ja neuvoja toisilta tilitoimistoilta sekä Maestron myynniltä.  Sama on jatkunut myös käyttöönoton jälkeen. Kun Maestrolaisilta pyytää apua, saa vastauksen yleensä muutamassa tunnissa. Heidän palvelunsa on henkilökohtaista ja haasteet saa yleensä ratkaistua yhden puhelun aikana. Huomaa, että Maestrolla monilla on itselläänkin tilitoimistotausta. Aiemman toimittajan kanssa palvelua sai odottaa pitkään, ja usein ongelmat piti silti lopulta ratkaista itse.”

Maestro tarjosi ammattilaisen työkalut

Siirtyminen ohjelmistosta toiseen vaati uuden opettelua. Arja Väre kertoo kuitenkin, että kun Maestron käyttöön pääsi sisään, osoittautui sen käyttö aiempaa ratkaisua tehokkaammaksi.

”Kuukausikirjanpito onnistuu Maestrolla paljon aiempaa nopeammin. Myös tilinpäätökset ja tasekirjat valmistuvat huomattavasti nopeammin. Tämä tarjoaisi mahdollisuuden ottaa enemmän asiakkaita ja parantaa yrityksen kannattavuutta sitä kautta, mutta itse käytän mieluummin vapautuneen ajan työpäivien lyhentämiseen”, Arja naurahtaa.

Wilma Väre vastaa yrityksen sähköisistä asiakkaista sekä paperiasiakkaiden sähköistämisestä.

”Asiakkailta on tullut kiitosta, että Maestro on mukautunut aiempaa ohjelmistoa paremmin myös heidän tarpeisiinsa. Yleensä n. tunnin käyttökoulutus on riittänyt aiemmin sähköisessä ympäristössä toimineiden asiakkaiden opettamiseen.

Paperisia asiakkaita olen myös pikkuhiljaa alkanut siirtää sähköisten palveluiden piiriin. On hienoa, että pystymme hoitamaan tämän suunnitelmallisesti ja vaiheittain, sen sijaan, että kaikki olisi pitänyt tehdä kerralla”, Wilma Väre kertoo.

TiliVäre Ky on erittäin tyytyväinen valintaansa

TiliVäre Ky:n työntekijät ovat olleet erittäin tyytyväisiä Maestroon uutena ohjelmistona sekä kumppanina.

”Pystymme hoitamaan Maestrolla kaiken, mitä aiemmallakin ohjelmistolla, mutta tehokkaammin. Lisäksi meillä on jatkossa mahdollisuus tarjota asiakkaillemme sellaisia raportointi- ja analysointipalveluita, joita emme ennen pystyneet. Maestro selvästi panostaa ohjelmiston kehitykseen ja kuuntelee tilitoimistoja tuotekehityksessä. Jo viimeisen puolen vuoden aikana on Maestroon tullut sellaisia ominaisuuksia, joita siltä olisimme toivoneetkin.

Maestrolla pystymme tekemään asioita huomattavasti nopeammin kuin aiemmin ja asiakkaiden sähköistämisen pystymme hoitamaan hallitusti” Arja Väre sanoo ja jatkaa:

”Olemme olleet myös todella tyytyväisiä Maestroon kumppanivalintana. Toimialatuntemus kävi ilmi välittömästi. Palvelu on nopeaa ja henkilökohtaista.”

”Myös hinnoittelu on varsin kohtuullinen”, Arja Väre naurahtaa lopuksi.

Lue lisää Maestron kokonaisuudesta tilitoimistoille
Jaa LinkedInissä
Jätä yhteydenottopyyntö