Printcom Center Oy sai nopeita tuloksia Maestron toiminnan­ohjaus­järjestelmällä

Printcom Center Oy sai nopeita tuloksia Maestron toiminnanohjausjärjestelmällä

Printcom Center Oy on itsenäinen yritys, joka toimii osana Canon Business Center -ketjua. Yritys tarjoaa asiakkailleen toimisto- ja ammattitulostuksen sekä dokumentinhallinnan ratkaisuja. Printcomin toimipisteet ovat Kotkassa, Kouvolassa, Lappeenrannassa ja Porvoossa.

Tehokkuusvaatimus vei Maestroon

Printcom toteuttaa asiakkailleen ratkaisuja, joilla tehostetaan arjen toimistotyönkulkuja. Näillä ratkaisuilla säästetään kustannuksia, lisätään tehokkuutta ja vähennetään turhaa työtä. Jotta tämä olisi mahdollista asiakkaalle, ratkaisuja tarjoavan yrityksen omienkin työkalujen on oltava ensiluokkaisia. Siksi Printcom valitsi toiminnanohjausjärjestelmäkseen Maestron.

Vaikka Printcom on yrityksenä tuore, monet printcomilaiset ovat toimineet IT-alalla jo pitkään, ja Maestro oli monelle entuudestaan tuttu luotettavana työkaluna. Toiminnanohjausjärjestelmän valinta ei kuitenkaan ollut itsestäänselvyys vaan tarjolla olevat toimittajat tutkittiin tarkkaan.

“Kartoitettiin muut vaihtoehdot ja päädyttiin Maestroon. Se on tuttu ja hyväksi todettu järjestelmä, joten siirtyminen oli helppoa. Uusi yritys aloittaa toimintansa niin ei tarvinnut heti opetella uusia työkaluja.” yrittäjä Jyrki Vaara Printcomilta toteaa.

Konesali ja pilvipalvelu mahdollistavat nopean käyttöönoton

Uuden yrityksen perustaminen ja toiminnan pystyttäminen oli vauhdikas prosessi, joka asetti kovat vaatimukset toiminnanohjausjärjestelmän käyttöönotolle. Printcomilla ollaan syystä tyytyväisiä Maestron toimitusnopeuteen.

“Maestro saatiin mielettömän hienosti pystytettyä heidän kanssaan. Aikataulu oli meidän kannalta tärkeä, ja parissa viikossa oli toiminnanohjausjärjestelmän perusrunko pystyssä, jolloin saatiin rekisterit ja laitekanta järjestelmiin sekä päästiin perustamaan uusia asiakkaita ja laskuttamaan. Se oli tosi hieno punnerrus Maestrolta.” Vaara kertoo.

Järjestelmän ulkoistaminen Maestro Konesalipalveluun mahdollisti sen, ettei Printcomilla kulunut euroja saati kallisarvoista aikaa palvelinlaitteiston hankintaan ja ylläpitoon.

“Meidän ei tarvinnut sen järjestelmän osalta investoida omaan rautaratkaisuun vaan hankkimalla internet-yhteydet meillä oli työkalut kunnossa. Se oli mainio vaihtoehto.” Vaara toteaa.

“Toinen vaakakupissa painanut asia oli se, että Maestron kautta sai pilvipalveluna Microsoftin sähköpostijärjestelmän. Sekin on meille erittäin toimiva ratkaisu.”

Ylimääräisen kiitokseen saa vielä Maestron henkilökohtainen asiakasrajapinta.

“Maestro on meille sopivan kokoinen kumppani. mm. vikatilanteissa on helppo olla suoraan yhteydessä oikeisiin ihmisiin – ei pallotella ihmiseltä toiselle. Apu on ollut saatavilla silloin kun sitä tarvitaan.” Vaara summaa.

Jaa LinkedInissä
Jätä yhteydenottopyyntö