Nummelan Tilikulma siirtyi nykyaikaan Maestron ohjelmistoilla

Nummelan Tilikulma siirtyi nykyaikaan Maestron ohjelmistoilla

Nummelan Tilikulma Oy on kolme vuotta toiminut pieni tilitoimisto, jonka omistavat Leila Laaksonen ja Rauni Vilmunen. Asiakkaina on pieniä ja keskisuuria suomalaisia yrityksiä. Yrittäjillä oli käytössään aiemmasta työpaikasta mukana tullut kallis ja kankea kirjanpito-ohjelmisto. Tilalle tarvittiin uusi, ajanmukainen ohjelmisto.

Kollegat suosittelivat Maestroa

– Vanha ohjelmistomme oli hirveän kankea, joustamaton, vanhanaikainen ja kallis, luettelee Rauni Vilmunen.

Oli siis aika siirtyä toimivampaan sähköiseen ympäristöön, joka paremmin vastaisi nykypäivän tarpeita niin tehokkuudeltaan kuin käytettävyydeltäänkin. Tarvittiin myös ratkaisu, joka vapauttaisi yrittäjät miettimästä tekniikkaa ja varmuuskopioita ja toimisi varmasti, tarvittaessa myös muualta kuin toimistolta käsin.

– Kuulimme Maestrosta kollegalta, joka oli kuullut siitä koulutustilaisuudessa. Otimme itse heihin yhteyttä ja pyysimme tarjoukset myös muutamasta muusta järjestelmästä.

– Maestron hyväksi valinnan ratkaisi se, että siinä oli mahdollista siirtää tiedot vanhasta järjestelmästä kätevästi. Se oli myös aika kohtuuhintainen. Ihan niin kätevästi siirto ei käynyt kuin luulimme, mutta muuten olemme olleet tyytyväisiä, Rauni Vilmunen kertoo. – Myös Maestrosta meille kertonut kollega on meidän jälkeemme siirtynyt käyttämään Maestron ohjelmistoja.

Mittavaa ajansäästöä

Nummelan Tilikulma Oy:llä on käytössää Maestron vakiokoonpano tilitoimistoille: palkat, laskutus, kirjanpito, osto- ja myyntireskontra, veroilmoitukset ja rahaliikenne. Tilitoimiston asiakkaat eivät vielä Maestroa käytä.

– Hienointa Maestrossa on ehkä se, että kun haemme tiliotteet, voimme tiliöidä ne suoraan koneelle. Se säästää hirveästi aika, iloitsee Rauni Vilmunen.

– Järjestelmää meillä ei ollut tarkoituskaan ottaa omalle koneelle, vaan tämä Maestron käyttö heidän konesalistaan käsin toimii meille hienosti.

– Nykyaikaista ja paljon työaikaa säästävää on myös se, että palkkapuolella pääsee kaikkien tilien kohdalla kätevästi klikkaamalla hakemaan tietoa. Ei tarvitse palata hankalasti takaisin minnekään. Se on iso asia, koska palkkoja tehdään kahden viikon välein, ja joka kerta joudutaan tarkistamaan jotain tietoa, esimerkiksi sairasajan palkoista. Ja kun aikaa säästyy, voidaan ottaa uusia asiakkaita.

Kaikki hyödyt irti

– Tiedämme, että meidän pitäisi pitää vielä muutama koulutuspäivä, että saisimme kaiken irti ohjelmista. Kun meitä on vain kaksi, on mahdotonta irrottautua toimistolta, ja Maestron kouluttajat ovat käyneet opettamassa meitä täällä. Mutta varmasti voisimme saada vielä paljon enemmän irti ohjelmista, kun tutustuisimme niihin paremmin, arvioi Rauni Vilmunen.

Hän arvelee Maestron valtavan laajojen valikoiden kätkevän taakseen vielä suuren joukon mahdollisuuksia, joita Nummelan Tilikulmassa ei toistaiseksi ole voitu hyödyntää.

-Maestron ohjelmiston myötä menimme kyllä aimo harppauksen eteenpäin, yrittäjä iloitsee.

Jaa LinkedInissä
Jätä yhteydenottopyyntö