Mediatili Oy lisäsi asiakasaikaa ja asiakkaidensa etäkäyttöä Maestrolla ja konesalipalvelulla

Mediatili Oy lisäsi asiakasaikaa ja asiakkaidensa etäkäyttöä Maestrolla ja konesalipalvelulla

Maestron konesalipalvelu on luonteva osa Mediatili Oy:n omaa sähköistä palvelupakettia

Tilitoimisto Mediatili Oy haluaa olla asiakkailleen nykyaikainen, sopivasti tekniikkaa käyttävä, konsultoiva kumppani. Tavoite täyttyy mm. käyttämällä ja tarjoamalla asiakkaillekin ajanmukaisia sähköisiä palveluita Maestron palveluvalikosta.

Maestron ohjelmistoperheen tuotteita yritys on käyttänyt jo vuosituhannen alusta ja toimitusjohtaja Sanna Metsänorolle ne ovat tuttuja vieläkin pitemmältä ajalta.

– Olen käyttänyt Maestron ohjelmistoja jo 1990-luvun lopulla, ja sen takia en niitä halua vaihtaakaan.

Uusin askel on siirtyminen Maestron konesaliasiakkaaksi etäkäyttömahdollisuuksien lisäämiseksi. Myös konesalipalvelun tarjoama huolettomuus houkuttaa.

Osaamisen hyötyntäminen tärkeää

Osaamisen tehokas hyödyntäminen on Metsänoron mielestä yrityksessä olennaisen tärkeää.

– Vaikka tunnen ohjelmistot hyvin, en itsekään aina muista jakaa osaamista eteenpäin. Ihan samoin meidän pitää osata kysyä lisää, vaikka olemmekin saaneet Maestrolta koulutuksen ohjelmistojen käyttöön. Kaikkea osaamista ja kaikkia mahdollisuuksia ei pysty jakamaan ennen kuin toinen ymmärtää sitä kysyä.

Yhteistyö toimii

– Yhteistyö Maestron kanssa toimii hyvin. Eri ihmisillä on eri osaamisalueet, ja olemme olleet tekemisissä monien maestrolaisten kanssa. Yhteydenottotapoja on useita; asiakasekstranet, sähköposti, puhelin – moneen asiaan olemme saaneet neuvon tosi nopeasti, kertoo Sanna Metsänoro.

Konesalipalvelusta etäkäytöllä enemmän

Samoin kuin osaamisen, toimitusjohtaja Metsänoro haluaa hyödyntää ohjelmistot mahdollisimman tehokkaasti.

– Kyllä strategiamme on, että asiakkaiden etäkäyttö lisääntyisi ja sitä kautta saataisiin ohjelmistoja enemmän hyötykäyttöön. Tämä sopii esimerkiksi niille asiakkaille, joilla on palkkoja laskettavana. Etäkäytön avulla kaksinkertainen työ poistuu ja kirjanpidon kuukausiajot saadaan entistä nopeammin valmiiksi. Ja kun kirjanpidon pystyy pitämään ajan tasalla viikoittain, se helpottaa vuodenvaihteen kiireitä.

– Nykyaikana myös halutaan katsoa kirjanpitoraportteja, mikä on etäkäytön myötä asiakkaille entistä helpompaa.

Suuntana paperittomuus

Mediatili Oy räätälöi jokaiselle asiakkaalle sopivan palvelupaketin ja suosittelee käyttämiään Maestron ohjelmistoja tarvittaessa myös asiakkaille.

Tilitoimisto on käyttänyt jo 2000-luvun alusta asti Maestron kirjanpito-, palkanlasku- sekä myynti- ja ostolaskuohjelmia, ja sopimuslaskutustakin viitisen vuotta. Sähköinen ostolaskujen kierrätys ja arkistointi on ollut käytössä nyt muutaman vuoden.

– Yhä enemmän ollaan paperittomaan päin menossa, esimerkiksi palkkahallinnossa meillä on käytössä erinomainen e-kirjejärjestelmä. Uusien ohjelmisto-osien hankkimista mietitään jatkuvasti tarpeiden mukaan. Meillä tuntuisi olevan seuraavaksi ehkä tarvetta konserniyhdistelyn käyttöönottoon.

Konesalipalvelulla aikaa asiakastyöhön

Suurin ja tuorein pohdinta käytiin äskettäin Maestron konesaliin siirtymisestä. Ostolaskujen kierrätys oli konesalissa jo entuudestaan, mutta muita ohjelmistoja käytettiin yrityksen omalta serveriltä. Nyt siirrytään käyttämään muitakin ohjelmistoja konesalista käsin.

– Sen lisäksi, että konesaliin siirtyminen tarjoaa yhä paremmat mahdollisuudet etäkäyttöön, se vapauttaa meidät huolehtimasta esimerkiksi tulostuksesta, sanoo toimitusjohtaja Sanna Metsänoro.

Tekniikasta huolehtimisen siirtyessä Maestrolle voi tilitoimisto keskittyä ydinosaamiseensa ja asiakastyöhön. Tavoitteet paperittomasta kirjanpidosta ja asiakkaiden etäkäyttömahdollisuuksien laajentamisesta ovat entistä lähempänä toteutumista.

Jaa LinkedInissä
Jätä yhteydenottopyyntö