Mäkelän Auto Oy suosittelee Maestroa muillekin Nissan-kauppiaille

Mäkelän Auto Oy suosittelee Maestroa muillekin Nissan-kauppiaille

Järvenpäässä kolmessa toimipisteessä toimiva Mäkelän Autotalot on 12 merkillään Keski-Uudenmaan suurin uusien autojen vähittäiskauppias. Automyynnin lisäksi toiminnan toinen tukijalka on huolto-, varaosa- ja korikorjaamopalvelu. Mäkelän Auto Oy on perustettu jo vuonna 1947. Taloushallinnon ohjelmistoissa yritys luottaa Maestroon.

Kohti yhtenäisempää taloushallintoa

Mäkelän Auto on käyttänyt Maestron ohjelmistoja vuoden 2010 alusta. Ensimmäisenä otettiin käyttöön palkanlaskenta ja kirjanpito, seuraavaksi ostoreskontra, jota seurasivat myyntilaskutus ja sähköinen laskujenkäsittely.

Pääsyynä Maestroon siirtymiseen oli se, että taloushallinnon tarvitsemat ohjelmistot olivat pilkkoutuneet moneen palveluun, kun vuosien aikana toimittajia oli tullut ja mennyt. Ohjelmistot, jotka eivät keskustelleet keskenään, vaativat käyttäjältä tietojen syöttämistä käsin sovelluksesta toiseen. Tästä eroon pääseminen on talouspäällikkö Tellervo Parviaisen mielestä suuri etu.

“Oli tarkoitus saada järjestelmä vähän yhtenäisemmäksi, ettei tarvitse kauhean monen eri ohjelman välillä siirtyessä käsin naputella tietoja. Nythän on hirveän hienoa, että esimerkiksi palkkaohjelmasta ja reskontrasta tippuu suoraan tiedot kirjanpitoon ja kirjanpidosta pääsee ihan rivikohtaiseen tietoon asti. Jos vaikka johtajaa kiinnostaa, mistä joku tili koostuu, niin nyt pääsee yhdellä järjestelmällä katsomaan alas asti eikä tarvitse osajärjestelmistä etsiä, että minkä takia tämän tilin saldo on tämmöinen.” Parviainen toteaa.

Kovat vaatimukset ohjelmistotoimittajalle

Mäkelän Autolla haluttiin ohjelmistotoimittaja, jolla on näyttöjä osaamisesta ja kyky räätälöidä tuote asiakkaan kannalta mahdollisimman toimivaksi kokonaisuudeksi sekä projektin läpiviennin että ohjelmiston loppukäyttäjän kannalta. Tärkeää on myös luotettavuus: nykypäivän kiireissä kukaan ei halua sekaantua puolitekoisiin tuotteisiin.

“Ei haluttu lähteä pilotiksi mihinkään – se oli tärkeä seikka, että tähän Solteqin järjestelmään tarvittavat liittymät on tehty.” Parviainen toteaa. “Sen verran on kokemusta ATK-päälliköllä pilotoinnista, ettei se tässä vaiheessa kiinnostanut, kun töitä on muutenkin riittävästi.”

Konesaliratkaisu helpottaa etätyöskentelyä

Mäkelän Auto on asiakkaana Maestron konesalissa. Tästä on yrityksessä paljon hyviä kokemuksia. “Esimerkiksi kesälomalla toimitusjohtajalla oli kannettava mukana ja hän kävi muutaman päivän välein ulkomailtakin hyväksymässä laskuja. Se helpottaa tämmöisiä asioita huomattavasti, kun ei ole kiinni missään paikassa. Se on ihan ehdottoman iso plussa.” Parviainen kertoo.

Sähköinen laskujenkäsittely säästää rahaa

Sähköinen laskujenkäsittely säästää selvää rahaa. Ja vaikka asiakkaat eivät olisikaan valmiita sähköiseen laskutukseen, tehokkaalla laskujen käsittelyllä on saavutettavissa myös välillisiä kustannushyötyjä. Sähköinen arkistointi puolestaan vähentää huomattavasti arkistotilan tarvetta ja arkistointiin liittyvää työtä.

“Laskujen hyväksyjät löytävät tarvittavan tiedon näppärämmin, ja tuleekin tarkastettua laskut, kun voi katsoa, mitä summa oli edellisellä kerralla. Riippumatta siitä, onko työpaikalla vai ei. Päätöksentekoon tulee lisää tietoa, mitä välttämättä ei ole ennen katsottu. Se on myös yksi iso plussa. “ Parviainen toteaa.

Kehuja helppokäyttöisyydestä

Kehuja talouspäälliköltä saavat myös ohjelman helppokäyttöisyys ja sisäinen ohjekirja. “Maestro on hyvin helppokäyttöinen. Jos kirjanpidon ja reskontran osaa hoitaa, niin sitä osaa käyttää. Ja ohjelman oma opaskirja on hyvällä tasolla.”

Lopputuloksena on se, että autoliike on saanut ohjelmistoratkaisun, johon ollaan todella tyytyväisiä. “Ohjelma on kyllä tosi hyvä. Se on täyttänyt ne toiveet, mitä haettiinkin. Kaikki toimii.” Parviainen summaa. “Maestroa voisin ihan hyvällä omallatunnolla suositella.”

Jaa LinkedInissä
Jätä yhteydenottopyyntö