Lomakotiyhdistys Ilonpisara säästää aikaa Maestrolla

Lomakotiyhdistys Ilonpisara säästää aikaa Maestrolla

Hämeenlinnassa toimiva Lomakotiyhdistys Ilonpisara tarjoaa hoidettaville asukkaille ja lomalaisille yksilöllistä hoitoa ja huolenpitoa sekä virkistystoimintaa kodinomaisissa puitteissa.

Yhdistyksen toiminta on laajentunut ja monipuolistunut viimeisen kymmenen vuoden aikana. Lisääntyneiden tietojenkäsittelytarpeiden johdosta Ilonpisaran johto päätyi hankkimaan ohjelmistoratkaisun, joka vastaa palvelutalon vaatimuksiin tänään ja tulevaisuudessa.

Vanhanaikainen ja kankea ohjelmisto hidasti toimintaa

Aikaisemmin käytössä ollut taloushallinnon ja toiminnanohjauksen ohjelmisto oli vanhanaikainen ja käytettävyydeltään hankala. Siksi uusien ihmisten oli vaikea omaksua järjestelmän käyttöä. Lisäksi Ilonpisarassa jouduttiin myös käyttämään erillistä taulukkolaskentaohjelmistoa, koska järjestelmä ei tuottanut riittävän kattavia raportteja ja laskelmia.

Vuonna 2007 Ilonpisaran johtoportaassa selvitettiin uusien järjestelmien ominaisuuksia ja lopulta Maestron ohjelmistot täyttivät Ilonpisaran vaatimukset toiminnallisuuden, ominaisuuksien ja helppokäyttöisyyden osalta. Ohjelmiston laajentaminen tarpeiden mukaan nähtiin myös hyväksi asiaksi. Järjestelmä otettiin käyttöön vuoden 2008 alussa ja lyhyessä ajassa on havaittu paljon positiivisia vaikutuksia ajankäytön tehostumisena ja sujuvuutena.

Hyödyllinen tietojärjestelmä on monen osatekijän summa

”Olemme havainneet jo muutamassa kuukaudessa ajansäästöä joka osa-alueella”, toteaa toiminnanjohtaja Raija-Leena Löövi. ”Raportointi on monipuolisempaa. Myös automaattiset toiminnallisuudet, kuten suoraveloitukset, reskontrien automaattiset kohdistukset, tilastoinnit, sopimuslaskutus ja palkkalaskennan monipuoliset toiminnot säästävät aikaamme. Käyttöönottoon liittyen huomasimme että tiedot kannattaa perustaa järjestelmään huolellisesti ja harkiten. Näin saamme vaivan palkkana paljon keräilytietoa. Maestrossa riittää, että asiat kirjataan järjestelmään kerran. Lisäksi tietojen selailu ja olennaisen tiedon etsiminen onnistuu helposti”.

Käyttöönotto on aina tietojärjestelmiä hankittaessa merkittävässä roolissa. Hyvin suunniteltu käyttöönotto ja siihen liittyvä koulutus ratkaisevat usein järjestelmän hyödyllisyyden organisaatiolle. ”Meidän toiveisiimme on reagoitu todella hyvin. Tukipalvelut ovat olleet erinomaisia ja yhteydenotot sekä opastus toimivat nopeasti. Olemme myös hyvin tyytyväisiä saamaamme koulutukseen. Ohjelmistomme sijaitsevat Maestron konesalissa, joka on hyvä ratkaisu, sillä meidän ei tarvitse miettiä teknisiä asioita ja ohjelmistopäivitykset hoituvat automaattisesti”, Löövi toteaa.

Lomakotiyhdistys Ilonpisara – huolenpitoa kodikkaassa ympäristössä

Ilonpisaran toiminnan lähtökohtana ovat asiakaskunnan toiveet ja tarpeet. Ilonpisaran tarjoaa asukkailleen ja lomalaisille hyvää ja yksilöllistä hoitoa ja huolenpitoa sekä virkistystoimintaa kodinomaisissa puitteissa. Ilonpisarassa lyhyestä oleskelusta tai pidempiaikaisesta asumisesta luodaan lämmin, turvallinen ja viihtyisä aika. Ilonpisarassa työskentelee vakituisesti noin 30 alan ammattilaista.

Jaa LinkedInissä
Jätä yhteydenottopyyntö