Lohjanportin Auto Oy sai vauhtia autotalon taloushallintoon Maestrolla

Lohjanportin Auto Oy sai vauhtia autotalon taloushallintoon Maestrolla

Talouspäällikkö Joanna Reimari huokaisi helpotuksesta, kun Lohjanportin Auton laskujen kierrätys ja seuranta vihdoin muuttuivat sähköiseksi. Maestron konesalipalvelu ja taloushallintojärjestelmän hakuominaisuudet saavat häneltä erityistä kiitosta.

Aineisto sähköiseen muotoon

Lohjanportin Auto Oy:n neljän toimipaikan välillä liikkuu vuosittain tuhansia laskuja. Vielä viime vuoden puolella laskuja kuljeteltiin edestakaisin ja taloushallinnon väki joutui tuon tuostakin kyselemään aineistojen perään. Laskujen manuaalinen käsittely loppui vuoden vaihteessa, kun Lohjanportin Autossa otettiin käyttöön Maestron taloushallintojärjestelmä.

” Nyt kaikki aineisto liikkuu turvallisesti sähköisessä muodossa ja tarvittavat dokumentit on helppo jäljittää”, iloitsee talouspäällikkö Joanna Reimari.

Tiedonsiirto Maestro ja CD400:n välillä toimii

Windows-ajan kasvattina talouspäällikkö Joanna Reimari halusi eroon vanhasta DOS-maailmasta, missä esimerkiksi tietojen siirtäminen excel-taulukoihin oli hankalaa.

”Toiminnanohjausjärjestelmänä meillä on edelleen CD400, jota kaikki Volvo -jälleenmyyjät käyttävät. Tieto siirtyy CD400:n ja Maestron välillä alkuhankaluuksien jälkeen ongelmitta”, hän sanoo.

”Konesalipalvelu sopii meille”

Koska Lohjanportin Autossa ei ole omaa it-henkilöä, eikä sellaista ollut tarkoitus palkatakaan, otettiin taloushallintojärjestelmän yhteydessä käyttöön Maestron Konesalipalvelu.

“Jos järjestelmä olisi asennettu omalle palvelimellemme, olisi jonkun meistä pitänyt ottaa vastuu päivityksistä ja arkistoinnista. Konesalipalvelu on meidän kannaltamme huolettomin ja turvallisin vaihtoehto”, sanoo Reimari.

Verkossa toimiva konesalipalvelu mahdollistaa myös sen, että Maestron käyttäjät pääsevät halutessaan silmäilemään autotalon talouden tunnuslukuja vaikka omilta kotikoneiltaan.

Raportointiominaisuuksista iso apu talouspäällikölle

“Ehdottomasti eniten Maestro on nopeuttanut osto- ja myyntireskontran hoitoa”, kertoo Reimari. Osittain ajansäästöön vaikuttaa myös se, että kaikki ostolaskut käsitellään nykyisin firman pääkonttorissa.

Myös maksujen kohdistaminen on nopeutunut, sillä järjestelmä tunnistaa maksut automaattisesti eikä samoja asioita tarvitse tulostaa ja naputella uudestaan ja uudestaan. Maestron joustavat raportointiominaisuudet taas helpottavat erityisesti talouspäällikön työtä.

“Niistä pystyn itse rakentamaan erilaisia kombinaatiota, joista on hyötyä taloudenhallinnassa ja seurannassa”, kertoo Reimari. “Myös Maestron hakuominaisuudet helpottavat työtämme”.

Lohjanportin Auto Oy

Lohjanportin Auto Oy:llä on toimipisteet Lohjalla (2), Salossa ja Tammisaaressa. Autotalo myy henkilö- ja pakettiautoja, sillä on 7 automerkin edustus, henkilöautojen huoltokorjaamot sekä kaksi kuorma-autokorjaamoa. Lohjanportin Auto Oy:n palveluksessa on 90 työntekijää. Yrityksen liikevaihto oli vuonna 2008 noin 36 miljoonaa euroa.

Jaa LinkedInissä
Jätä yhteydenottopyyntö