JL-Tilipiste: Maestrolla asiakkaista todella pidetään huolta

JL-Tilipiste: Maestrolla asiakkaista todella pidetään huolta

Saarijärveläinen JL-Tilipiste Oy on vasta äskettäin siirtynyt käyttämään Maestron ohjelmia, mutta yksi asia on jo käynyt selväksi: Maestrolla todella huolehditaan asiakkaista. Sen lisäksi Maestron ohjelmistojen valintaan oli ainakin neljä muuta hyvää syytä.

Kiitokset Antille

”Kun pyysin tarjouksia uutta ohjelmaa hankkiessani, eivät kaikki toimittajat edes vaivautuneet vastaamaan. Maestrolla meitä ei aliarvioitu ja Antti Viiliäinen paneutui meidän tarpeisiimme selvästi parhaiten”, kiittelee JL-Tilipisteen omistaja Leena Heinänen. – Hän otti hirveän tarkkaan selkoa, millaiset tarpeemme ovat.

”Totta kai haluamme selvittää, millaisia tarpeita asiakkaalla on, minkä verran heillä on henkilöstöä, missä he toimivat ja onko heillä tarvetta päästä ohjelmistoihin käsiksi etänä. Lisäksi tietysti selvitämme, mikä asiakkaan senhetkisessä järjestelmässä ei toimi ja mihin he haluaisivat helpotusta”, avainasiakaspäällikkö Antti Viiliäinen vahvistaa.

 Käsinkirjauskin on helppoa

JL-Tilipisteessä olikin selvät sävelet sen suhteen, mitä uuden ohjelmiston piti tarjota.

”Ensinnäkin meille oli selvää, että haluamme nettikäyttöisen ohjelman ja meille oli tärkeää, että se rakentuu kirjanpidon ympärille eikä reskontran ympärille”, sanoo Leena Heinänen.

Toinen tärkeä valintakriteeri oli mahdollisuus saada lähetettyä verottajalle ilmoitukset sähköisesti ja kolmanneksi haluttiin saada varmuuskopiointi kuntoon. Neljäs syy ei kuulosta kummalliselta, mutta on tuiki tärkeä JL-Tilipisteen tapaiselle yritykselle:

”Ohjelman pitää toimia. Pienen asiakkaan tietojen syöttämisen koneelle tulee olla yhtä helppoa kuin suuren. Isoille yrityksille sopiva ohjelmakokonaisuus on helpompi saada. Täällä maalla kuitenkin kirjataan laskuja vielä käsin, sillä kaikilla asiakkailla ei ole edes tietokonetta.”

 Käyttäjäystävällisyys ilahduttaa

Leena Heinänen iloitsee siitä, että kun kaikki tarpeet täyttävä ohjelmisto löytyi, se osoittautui myös käyttäjäystävälliseksi.

JL-Tilipisteellä on Maestron taloushallintopaketista käytössään kirjanpito, palkanlaskenta ja pankkiyhteys, joita he käyttävät Maestron konesalista käsin. Suunnitelmissa on jatkossa hankkia myös myynti- ja ostoreskontrat.

JL-Tilipiste Oy on 1984 perustettu saarijärveläinen tilitoimisto, joka työllistää yrittäjän lisäksi yhden työntekijän. Asiakkaita on noin 150; pieniä ja suuria yrityksiä, maatalousyrittäjiä sekä yhdistyksiä, joista osalla on hyvinkin suuri liikevaihto. Yrityksen toimipiste on maaseudulla noin kymmenen kilometrin päässä kuntakeskuksesta.

Jaa LinkedInissä
Jätä yhteydenottopyyntö