Faunatar-ketju nauttii vaivattoman tiedonsiirron tuomista säästöistä

Faunatar-ketju ja Mediatili Oy nauttivat vaivattoman tiedonsiirron tuomista säästöistä

Faunatar-ketjua hallitaan Maestron avulla

Maestron kassajärjestelmä ja sähköinen työpöytä ovat olennaiset elementit Faunatar-kauppojen ketjunhallinnassa.

– Maestron kassajärjestelmä on osoittautunut juuri oikeaksi ratkaisuksi meille, toteaa Eläinsoppi-Animalshopin ja Faunatar-ketjun toimitusjohtaja Johanna Valo. – Järjestelmän luotettavuus on kaiken a ja o, ja Maestro on luotettava. On erittäin harvinaista että siinä olisi mitään ongelmia, vaikka aluksi eniten hirvitti se, että kassajärjestelmä toimii netin yli. Se oli aivan turha pelko!

Faunatar-ketju ja Eläinsoppi-Animalshop ovat tilitoimisto Mediatili Oy:n asiakkaita. Faunattaren franchising-ketjuun kuuluu 26 myymälää ja jokaisessa myymälässä on myynnissä 5000-8000 tuotetta. Myös Mediatili Oy käyttää Maestron ohjelmistoja, joten tieto siirtyy Maestron kassajärjestelmistä vaivatta tilitoimistoon, mikä säästää työaikaa sekä Faunattaressa että Mediatilissä.

Keskitetty raportointi on ajan tasalla

– Aikaisemmin meillä ei ollut mitään ketjunhallintakassajärjestelmää, vaan joka liikkeessä oli omat kassansa, joista kuun vaihteen raportit tulivat sitten kun tulivat, kuvailee Johanna Valo.

– Nyt pystymme ottamaan napin painalluksella niin paljon raportteja kuin haluamme ja milloin vain. Ja mikä tärkeintä, ne ovat aina ajan tasalla. Ennen raportit tippuivat eri myymälöistä viikkojen päästä, nyt saadaan heti ajantasaista tietoa.

Faunatar-ketjun myymälöiden kassat ovat kaikki samassa järjestelmässä, joten jokaisessa myymälässä nähdään myös muiden myymälöiden varastotilanne ja voidaan tarvittaessa ohjata asiakas toiseen myymälään tai tilata sieltä asiakkaan tarvitsemia tuotteita.

– Se on tärkeä ominaisuus jota nykyään pidetään itsestäänselvänä, sanoo Johanna Valo.

Säästää valtavasti aikaa

Ajantasaisen ja joustavan raportointimahdollisuuden lisäksi Maestron kassajärjestelmä on säästänyt merkittävästi aikaa.

– Myymälöillä on nyt yhteinen tuoterekisteri. Kun yksi myymälä tekee sinne päivityksen, muiden ei enää tarvitse eli tarvitaan vain 1/26 aikaisemmasta työmäärästä – ihan varmasti tämä säästää aikaa ja todella paljon!

– Puhumattakaan nyt ketjun johdon ajansäästöstä, joka syntyy siitä, että nyt pystytään keskitetysti katsomaan halutut tiedot ja ottamaan ajantasaiset raportit järjestelmästä.

Intra aktiivisessa käytössä

Faunatar-ketjun johto ja myymälät käyttävät aktiivisesti Maestron sähköistä työpöytää ja intranetiä.

– Intran välityksellä hoidetaan kaikki. Se on todella kiinteä ja laaja osa arkeamme: meillä on siellä omat sivut koko porukalle, kauppiaille ja kullekin myymälälle heidän omiin tarpeisiinsa. Kaikki viestit kulkevat sitä kautta, ja oletus on, että kun siellä on jokin tiedote ollut, niin se on myös luettu, kertoo Johanna Valo, ja vakuuttaa, että viestit tosiaan myös luetaan.

– Meillä on siellä todella vilkkaat keskustelupalstat, joiden kautta kulkee kaikki tieto liskojen hoidosta koiran hampaisiin. Tai siellä voidaan kysellä, mistä myymälästä löytyy sini-keltainen undulaatti, jos asiakas sellaisen haluaa. Yleensä ei mene kuin korkeintaan 15 minuuttia kun viesteihin joku vastaa.

– Henkilökunta myös lukee keskustelupalstoja mielellään, koska he oppivat sitä kautta itsekin koko ajan uutta.

Helppokäyttöinen ja looginen

Yksi Maestron kassajärjestelmän hyvistä puolista on ollut sen helppous. Faunatar-myymälöiden työntekijät oppivat käyttämään sitä hetkessä, koska perustoiminnot ovat yksinkertaiset.

– Se on niin looginen! Ihan sama juttu on raportoinnin kanssa, ei sitä ole tarvinnut erikseen opettaa: kun siinä on sama logiikka, sitä pystyy itse tutkimaan ja hakemaan erilaisia raportteja.

– Maestroa käyttääkseen ei tarvitse olla nörtti, vakuuttaa Johanna Valo.

Jaa LinkedInissä
Jätä yhteydenottopyyntö