Taustatuen Terveisiä: Miten sinun tilitoimistosi hyötyy siitä, että asiakaspalvelussamme kirjanpitäjiäsi palvelevat tilitoimistoalan ammattilaiset?

Taustatuen Terveisiä: Miten sinun tilitoimistosi hyötyy siitä, että asiakaspalvelussamme kirjanpitäjiäsi palvelevat tilitoimistoalan ammattilaiset?

Meidän asiakaspalvelussa on asiakkaiden kysymyksiin vastaamassa useita ihmisiä, jotka ovat olleet ennen Maestro-uraansa kirjanpitäjinä tilitoimistoissa. Eli kyllä minä uskallan väittää, että meillä on asiakaspalvelussa tosi vahva osaaminen ja tuntemus tilitoimistojen ja kirjanpitäjien arjesta.

Kun meillä on töissä niitä tilitoimistoalan ammattilaisia, tunnistamme esimerkiksi työjonoista heti, minkä palvelupyynnön hoitamista ei voi lykätä huomiseen – muutoin tilitoimistolle ja heidän asiakkaalle voi tulla seuraamuksia viranomaisten taholta. Esimerkiksi alv-ilmoitukset tai palkkojen vuosi-ilmoitukset on pystyttävä hoitamaan määräpäiviin mennessä.

Ja kun me tunnemme hyvin tämän toimialan haasteet ja velvoitteet, pystymme asiakaspalvelussa varautumaan sesonkiaikoihin jo ennakkoon. Tiedetään vaikkapa se, että joka kuun 12. päivä meidän kaikissa neljässä asiakaspalvelun kanavassa täytyy olla riittävät resurssit. Tuota samaa ennakointia on se, että jo joulukuun alussa laitetaan meidän asiakasekstraan tiedotteita ja ohjeita vuodenvaihteen toimintojen tekemiseen sekä palkkojen vuosi-ilmoituksiin liittyen. Eli pyritään toimimaan jo ennen kuin asiakkaat ehtivät edes kysymään.

Hirmu tärkeää on tietysti myös se, että puhutaan asiakkaan kanssa samaa kieltäeli kirjanpitäjä voi puhua samoilla termeillä toiselle kirjanpitäjälle. Tämä korostuu päivittäisissä asiakaspalvelutilanteissa – mutta erityisesti koulutustilanteissa. Asiakkaan ei tarvitse pelätä, että heitä tulee kouluttamaan joku it-jargonia vääntävä nörtti. Tai toisinpäin – että kouluttaja ei ymmärrä, mitä se kokenut kirjanpitäjä häneltä kysyy.

Koulutustilanteessa tulee heti ihan erilainen yhteys ja luottamuskin siihen kouluttajaan, kun koulutettavat kuulevat, että ollaan oltu samassa tilanteessa. Sen näkee ihan jo siitä, että koulutettavien istuma-asentokin muuttuu toisenlaiseksi – ”tuohan tietää oikeasti, mistä se puhuu.”

Ja kirsikkana kakun päällä, kun osa meidän asiantuntijoista on ollut töissä Maestroa käyttävässä tilitoimistossa, he tietävät, miten meidän ohjelmilla tehdään ihan niitä oikeita töitä ja pystyvät sitten vankalla kokemuksella antamaan sille kirjanpitäjälle hyviä käytännön vinkkejäkin, mitkä nopeuttaa hänen työskentelyään.

Se pitää tähän loppuun vielä sanoa, että nämä meidän asiakaspalvelijat on aivan ihania tyyppejä, ihan loistotyyppejä 🙂 On ilo saada työskennellä heidän kanssaan.

Vilkaisehan tästä vielä Kirsin videoterveiset.

Maestron tilitoimistomyynnistä Antin tavoitat puhelimella numerosta 0207 505 627, ja Miisun numerosta 0207 505 730 – sekä liiketoimintajohtaja Matti Iivarisen numerosta 0207 505 733. Kaikki heidät tavoitat myös sähköpostilla osoitteessa etunimi.sukunimi@maestro.fi

Jaa LinkedInissä
Jätä yhteydenottopyyntö