Taustatuen Terveisiä: Kirjanpitäjää ei jätetä. Kyllä myö siusta huolta pidetään.

Taustatuen Terveisiä: Kirjanpitäjää ei jätetä. Kyllä myö siusta huolta pidetään.

Miehän olin ennen Maestrolle tuloa kymmenen vuotta kirjanpitäjänä tilitoimistossa, eli se tilitoimiston arki on kyllä hyvin tuttua.

Ja sen kymmenen vuoden aikana mie olen myös itse kokenut sen, miltä tuntuu kun se tilitoimistojärjestelmä vaihdetaan. Eli –kun tulee kokonaan uusi järjestelmä taloon ja kirjanpitäjänä joutuu opettelemaan kokonaan uuden ohjelman.

Tätä kokemustahan mie käytän hyväksi joka päivä asiakaspalvelussa – tai kun mie koulutan meidän uusien tilitoimistojen kirjanpitäjiä. Eli jo ennen koulutusta mietitään, mihin kaikkeen pitää kiinnittää huomiota kun Maestro otetaan käyttöön, mitkä asiat tulee muuttumaan – tai mitkä tehdään yleensäkin eri tavoin.

Pahinta – tai ikävintä miusta on se, jos kirjanpitäjä jää liikaa yksin siinä vaihdon hetkellä. Eli vaikka sitä koulutusta siihen uuteen järjestelmään alussa kyllä yleensä saa, sitä ei ehkä saa tarpeeksi – tai se ei ehkä ole ihan sellaista mitä sen pitäisi olla.

Eli yleensä järjestelmän toimittaja kyllä kouluttaa kirjanpitäjät sen järjestelmän käyttöön – siihen tekniseen käyttämiseen – mutta puhutaanko siinä samaa kieltä sen kirjanpitäjän kanssa?

Täytyykö niitten koulutettavien kertoa sille kouluttajalle että mikä se tilikartta on – ja kuinka tärkeitä ne tilikartat oikeasti on. Tai tarvitaanko asiakkaasta vaikka vertailutiedot edellisiltä tilikausilta? Tai seuraatko vanhoja ostovelkoja tai myyntisaamisia uudessa järjestelmässä, vai vietkö ne kirjanpidossa jollekin eri tilille.

Ja eihän se kirjanpitäjän auttaminen lopu siihen koulutukseen. Yleensähän ne kysymykset vasta alkaakin kun se uusi järjestelmä otetaan käyttöön. Ja silloinhan asiakastuen rooli on isossa osassa – ja siinä miusta korostuu erityisesti se, että kirjanpitäjä voi puhua turvallisesti sen toisen kirjanpitäjän kanssa – sen jolla on samanlainen tausta ja kumpikin tietää mistä puhutaan.

Eli miun terveiset siulle kirjanpitäjä – älä huoli! Myö tiedetään miltä se vaihto siusta tuntuu. Kyllä myö siusta pidetään huolta, ja meillä juttelet toisten ammattilaisten kanssa!

Vilkaisehan tästä vielä Maaritin lämpimät terveiset videolta!

Jos haluat ottaa yhteyttä myyntiimme, Antti Viiliäisen tavoitat puhelimella numerosta 0207 505 627, ja Juha-Pekka Mikkosen eli Miisun numerosta 0207 505 730.

Liiketoimintajohtaja Matti Iivarisen tavoitat numerosta 0207 505 733. Etulinjan Miehet tavoitat myös sähköpostilla osoitteessa etunimi.sukunimi@maestro.fi.

Jaa LinkedInissä
Jätä yhteydenottopyyntö