Ostolaskupalvelun materiaalit tilitoimistolle

Ostolaskupalvelun kuvaus

Ostolaskupalvelulla tarjoat asiakkaillesi mahdollisuuden käsitellä kaikki ostolaskut sähköisessä muodossa. Asiakkaasi saa palvelusta eniten hyötyä silloin, kun kaikki laskut voidaan vastaanottaa verkkolaskuina. Verkkolaskujen vastaanottaminen on usein huomattavasti paperilaskua edullisempaa – laskujen määrästä riippuen säästö voi olla kymmeniä euroja kuukaudessa.

Jos asiakkaasi saa laskuja sähköpostiin tai perinteisenä paperisena laskuna, hän voi toimittaa ne tilitoimistolle pdf-muodossa, tai valokuvata sen kännykällä suoraan kirjanpitäjälle.

 

Laskun tallentamisen jälkeen paperista tai pdf-laskua ei tarvitse enää säilyttää. Asiakkaasi kaikki laskut ovat helposti ja selkeästi selailtavissa missä ja milloin tahansa. Jos  jotakin tietoa laskulta tarvitaan myöhemmin, asiakkaasi voi itse helposti selailla laskuja ostolaskuarkistosta vaikka toimittajakohtaisesti milloin tahansa.

Laskut tarkastetaan ja hyväksytään sähköisesti, jolloin laskujen kierto nopeutuu, ja käteisalennusten hyödyntäminen helpottuu.

Ostolaskupalvelua voidaan käyttää pelkästään myös ostolaskujen toimittamiseen, ilman ostolaskujen kierrätystä.

Miksi kannattaa myydä Ostolaskupalvelu asiakkaallesi?

Kuukausittain toistuvia prosesseja on järkevä automatisoida ja yhtenäistää

  • Vähennät selvitystyöhön kuluvaa aikaa. Jos lasku tulee verkkolaskuna, kaikki laskun sivut ovat tallella. Lisätietoja ei tarvitse enää kysyä sähköpostilla, vaan kaikki asiakkaasi ja kirjanpitäjän lausunnot tallentuvat samalle laskulle.
  • Kun asiakkaasi voi toimittaa aineiston sitä mukaa kun se syntyy, sitä ei tarvitse odotella. Saat selkeän määräpäivän kirjanpitoaineiston toimittamiselle.
  • Asiakkaasi voi sijaita missäpäin tahansa Suomea, aineiston saat silti aina sähköisenä ja ajallaan.

Keskitetty tiedonhallinta ja tekeminen

  • Kaikkien asiakkaiden prosessit ovat yhtenäisiä, sijaistaminen on helpompi järjestää.
  • Hoidat kaikkien asiakkaidesi ostolaskut samanlaisen prosessin kautta.
  • Kaikkien asiakkaiden kaikki laskut ovat samassa järjestelmässä, joten tieto asiakkaista ja heihin liittyvä tekeminen on hallittua ja keskitettyä.

Missä kirjanpitäjän aikaa säästyy?

  • Ostolaskujen käsittelyn turhat vaiheet (kuten aikajärjestykseen järjestäminen, rei’ittäminen ja mapitus, reskontranumerointi manuaalisesti, puuttuvien tositteiden metsästys…) jäävät kokonaan pois, koska kaikki tämä tapahtuu automaattisesti.
  • Keskitetty tiedonhallinta vähentää tietojen hakemiseen käytettyä aikaa.

Missä asiakkaasi säästää aikaa – ja rahaa?

  • Ostolaskut eivät häviä, kun asiakkaasi toimittaa ne tilitoimistollesi heti saapumisen jälkeen.
  • Asiakkaasi voi itse selailla laskujaan yhdestä paikasta. Esimerkiksi kun tulee muistutuslasku, hän voi etsiä alkuperäistä laskua ja tarkistaa onko se saapunut.
  • Kun aineisto toimitetaan ajallaan, laskujen kierto nopeutuu. Näin asiakkaasi hyödyntää tehokkaammin käteisalennuksia.

Markkinointisi tueksi

Taloushallinnon ja kirjanpidon hoito on yrittäjälle usein vain lain vaatima velvoite. Miksi et tekisi siitä myös sellaista, mikä säästää teidän molempien aikaa? Ja helpottaa asiakkaasi arkipäivää. Tehdään ostolaskujen käsittely asiakkaallesi mahdollisimman helpoksi.

Tästä löydät valmiit materiaalit, joilla teet markkinointisi helpommin.

Esittelyvideo: Mitä tilitoimiston asiakas hyötyy palvelusta (3:51 min)

  • Markkinointikirje Ostolasku-palvelusta, jonka voit lähettää omille asiakkaillesi vaikkapa sähköpostilla. Voit halutessasi muokata kirjeen sisältöä. Kirjeen lopussa on hinnoitteluosio, johon voit myös tarvittaessa tehdä muutoksia. Lataa tästä.
  • Sähköpostin allekirjoitusmalleja, joita voit liittää omiin sähköpostiviesteihisi. Lataa tästä.

 

  • A5-kokoinen esite, jonka voit antaa asiakkaalle käteen tapaamisen yhteydessä. Tilaa tästä.
  • A3-kokoinen juliste, jonka voit laittaa tilitoimistosi seinälle, ikkunaan tai oveen. Tilaa tästä.
  • A1-kokoinen juliste, jonka voit laittaa tilitoimistosi seinälle. Tilaa tästä.

Otathan tarvittaessa yhteyttä:

Mari Laine

Palvelukoordinaattori

p. 0207 505 660

mari.laine(at)maestro.fi

Jaa Facebookissa
Jaa Twitterissä
Jaa LinkedInissä
Jätä yhteydenottopyyntö