Miten toteutetaan toimiva verkkokauppa?

Maestron tapa rakentaa verkkokauppa on erilainen

Saumattomasti toimivan verkkokaupan edellytyksenä on reaaliaikainen yhteys yrityksen ERP:n ja verkkokauppa-alustan välillä. Ilman tätä yhteyttä ei verkkokauppaan saada näkyviin reaaliaikaisia varastosaldoja tai siirrettyä laskutustietoja kirjanpitoon.

Jos yritys tekee vähittäismyynnin lisäksi tukkukauppaa tai maahantuontia, on varastosaldojen reaaliaikaisuus liiketoiminnan elinehto. Ja moninkertaiset kirjaukset vievät aikaa, rahaa ja hermoja.

Yksi vaihtoehto on rakentaa integraatiot erillisiin järjestelmiin käsin. Tämä tapa on usein hankala ja kallis.

Meidän tavassamme toimia verkkokauppa, ERP ja taloushallinto ovat yhtä ja samaa järjestelmää ja esimerkiksi tuote- ja asiakastietoja ylläpidetään vain yhdessä paikassa. Tiedot kulkeutuvat suoraan verkkokaupasta ERP:iin ja taloushallinnon raporttien oikeille riveille saakka.

ERP ja verkkokauppa samalla kertaa kuntoon

Miksi Maestro täyttää vaatimukset verkkokaupalle ja taustajärjestelmälle?

Moderni verkkokauppa-alusta – kuten Maestron Magento 2 – tukee lukuisia ominaisuuksia, jolla yritys kykenee markkinoimaan myytäviä tuotteita, parantamaan asiakkaan palvelukokemusta, hallinnoimaan erilaisia tuotteita ja kehittämään myyntiään analytiikan avulla.

MaestroERP on toiminnanohjausjärjestelmä kaupan ja palvelun aloille. MaestroERP sisältää yrityksen olennaisimpien toiminnanohjauksen osa-alueiden lisäksi myös verkkokaupan, CRM:n ja kassajärjestelmän – reaaliaikaisella tiedonkululla, ilman lukuisia rajapintoja ja kaikki yhdessä näkymässä.

Maestron ERP:n ja verkkokaupan rehellisenä tavoitteena on auttaa asiakkaitamme tekemään parempaa tulosta.

Miksi ERP ja verkkokauppa kannattaa vaihtaa kerralla?

Ostamisen muutos on jatkuvaa. Asiakkaiden muuttuviin odotuksiin vastaaminen ja niiden ylittäminen vaatii saumatonta tiedonkulkua eri järjestelmien välillä. Tämä pätee niin B2C- kuin B2B-kauppaan – ja vaikka muutos yritysverkkokaupassa on hitaampaa, on sekin vääjäämätöntä.

Näihin odotuksiin ei kyetä vastaamaan verkkokauppa-alustaa vaihtamalla, mikäli yhteys toiminnanohjausjärjestelmään puuttuu. Kannattaakin miettiä, mitä verkkokaupalta todella halutaan – ja saavutetaanko halutut hyödyt ainoastaan verkkokauppa-alustaa vaihtamalla?

Maestro tarjoaa kokonaisuuden, jossa ERP ja verkkokauppa muodostavat saumattoman kokonaisuuden alusta lähtien.

Olisiko syytä tarkastella tietojärjestelmäkokonaisuutta tarkemmin?

Epäilyttääkö verkkokaupan perustaminen tai kannattavuus?

Monilla yrityksillä on epäilyksiä verkkokaupan kannattavuuteen liittyen perustuen joko huonoihin kokemuksiin tai omiin olettamuksiin. Mikäli yrityksellä on huonoja kokemuksia verkkokaupan kannattavuudesta omassa liiketoiminnassaan, on ymmärrettävää, ettei siihen haluta tehdä suuria panostuksia. Mutta mistä kannattamattomuus ja suurena pidetyt kustannukset sitten johtuvat? Olemassa on kuitenkin myös kannattavia verkkokauppoja.

Lue täältä lisää, miten voit taklata nämä epäilyt

Case Adimax/Vaunuaitta

”ERP-projekti” on terminä sellainen, joka saa monet kavahtamaan. Varsinkin, mikäli yrityksen tahtotilana on saada ”vain” toimiva verkkokauppa.

Mutta ehjän, automaattisesti toimivan kokonaisuuden saavuttamiseksi vaihtoehdot ovat vähissä: joko rakennetaan integraatio erikseen ERP:n ja verkkokaupan välille tai hankitaan kerralla toimiva kokonaisuus. Eikä ERP-projektia kuitenkaan ole tarvetta kavahtaa – se voidaan toteuttaa myös nopeasti ja kustannustehokkaasti.

Tästä esimerkkinä asiakkaamme Vaunu-aitta, jolle toiminnanohjausjärjestelmän ja verkkokaupan vaihtaminen toi tehokkuutta ja kannattavuutta liiketoimintaan.

Lataa tästä tutkimukset hankintasi tueksi

Tutkimus: Mikä nakertaa verkkokaupan katteen?

Mihin suomaisen verkkokaupan kate murenee?

Kysyimme suomalaisilta kaupan alan päättäjiltä verkkokaupan kannattavuudesta. Kyselyyn osallistui 402 kaupan alan yritysjohtajaa ja päättäjää ympäri Suomen. Vastaukset paljastavat suomalaisen verkkokaupan kannattavuutta nakertavat osa-alueet ja suurimmat katteensyöjät.  Kokosimme kyselyn merkittävimmät tulokset yhteen graafiseen raporttiin.

Verkkokaupan katteensyöjät ovat erilaisia kompastuskiviä, jotka luovat ylimääräisiä ja ehkä jopa arvaamattomia kustannuksia verkkokaupan pitäjälle. Nämä voittoa ahmivat tuholaiset vievät katteen lisäksi myös henkilöresursseja. Monet katteensyöjät ovat myös huomaamattomia, mutta aiheuttavat hiljalleen suuria turhia menetyksiä.

Lue lisää ja lataa tutkimus tästä.

Tutkimus: Osaatko ostajaa?

Millaista on suomalaisten yrityspäättäjien ostokäyttäytyminen?

Kysyimme suomalaisilta kaupan alan päättäjiltä, miten he ostavat. Lähes 600 vastaajaamme kertoivat, millaisia ongelmia he ostajina kohtaavat ja millaisia ovat heidän odotuksensa ostajina. Mitkä ovat yrityspäättäjien motivaattorit uusintaostoille ja missä ovat ostamisen esteet? Koostimme vastauksista selkeän graafisen raportin.

Tehdäänkö B2B-myyntiä teillä myyjän vai ostajan ehdoilla?

Myyntiä tutkitaan paljon, mutta kuinka hyvin yritykset ovat selvillä siitä, millaisia ovat ostajien odotukset ja toiveet. Jotta myyntiä voidaan kehittää ja tehostaa, täytyy tietää, mikä ostajille on tärkeää.

Lue lisää ja lataa tutkimus tästä.

Ota yhteyttä!

Jätä tästä yhteystietosi,  niin otamme sinuun yhteyttä! Soitamme sinulle, ja voimme sopia esittelystä joko tulemalla paikan päälle tai vaikkapa lyhyellä puolen tunnin etäesittelyllä oman tietokoneesi kautta.

Jätä tästä yhteystietosi

Yhteyshenkilösi Maestrolla:

Jesse Järvinen
Avainasiakaspäällikkö
P. 0207 505 649
jesse.jarvinen(a)maestro.fi

Jaa LinkedInissä
Jätä yhteydenottopyyntö