Tukka putkella pelkkiä rutiineja aamusta iltaan?

Taloushallinnon automatisointi ja liiketoiminnan kehittäminen

Riittääkö aikasi liiketoiminnan kehittämiseen?

Ovatko taloushallinto, palkkahallinto, ostolaskujen käsittely tai sähköinen laskutus hankittu eri aikoihin ja eri ohjelmistotoimittajilta? Entä onko esimerkiksi raportointinne ajan tasalla? Joudutteko syöttämään tietoja moneen eri paikkaan. Entä siirtyykö tieto järjestelmästä toiseen vaivatta ja ilman erillistä käsityötä myös esimerkiksi silloin, kun joku osa ohjelmistokokonaisuudestanne päivittyy uuteen versioon?

Jääkö reaaliaikaisten liiketoimintalukujen seuranta ja raportointi liian vähälle huomiolle? Oletko tyytyväinen tilanteeseen? Paljon kysymyksiä.

Taloushallinnon automatisointi auttaa ennakoinnissa

Taloushallinnon automaation puute voi estää reaaliaikaisen tiedon saamisen yrityksen talouden nykytilasta – ja sitä kautta myös tehokkaan tulevaisuuden ennakoinnin. Jotta talouden lukuihin saadaan reaaliaikainen näkymä, on lukujen tuottamista pystyttävä nopeuttamaan.

Käytännössä tämä tarkoittaa tietojen syöttämistä kertakirjauksella ja automaatiota tiedon siirtymisessä taloushallinnon funktiosta toiseen – kuten myyntilaskutuksesta kirjanpitoon. Tai muista funktioista taloushallintoon, kuten työvuorosuunnittelusta palkanhallintaan.

Ennakointi on hankalaa, jos aikaa menee suhteettoman paljon tarvittavien avainlukujen laskemiseen. Avainlukuihin on päästävä käsiksi mahdollisimman automaattisesti. Avainluvuista on oltava tietoa myös pidemmältä ajalta, jotta menneen perusteella voidaan tehdä johtopäätöksiä tulevasta.

Kun tieto menneestä pystytään tuottamaan liki täysin automaattisesti, saadaan aina reaaliaikainen kuva siitä, miltä yrityksen talous näyttää.

Tämä tieto – yhdessä menneestä koottujen raporttien kanssa – auttaa talousjohtoa ennustamaan myös tulevaisuutta ja johtamaan yrityksen tekemiä päätöksiä tiedolla. Näin voidaan ennakoida ja välttää liiketoiminnan sudenkuopat.

Entä miten teillä sujuu ostolaskujen käsittely?

Jääkö teillä käteisalennuksia hyödyntämättä? Paljonko maksatte turhia korkokuluja viivästyneistä ostolaskuista? Saatteko kaikki laskut sähköisesti yhteen järjestelmään, jossa ne voidaan hyväksyä napin painalluksella?

Osaako nykyinen järjestelmänne tunnistaa usein toistuvia laskuja, jotka voitaisiin automatisoida ja säästää näin merkittävästi työaikaa? Yhdessä asiakkaidemme kanssa tehtyjen mittausten mukaan noin 40% laskuista on sellaisia säännöllisesti toistuvia, joiden käsittely voitaisiin automatisoida kokonaan.

Maestro Taloushallinto on siihen oikea työkalu

Maestro on taloushallinnan kokonaisjärjestelmä, joka tekee kirjanpidosta tehokasta ja tarjoaa reaaliaikaista, automaattisesti syntyvää informaatiota päätöksenteon tueksi. Jokainen tapahtuma kirjataan vain kerran, minkä jälkeen tieto on koko laajan järjestelmän käytössä.

Käyttämällä Maestron ratkaisuja on hallinnon taakkaa mahdollista keventää merkittävästi. Kirjanpidon automaatioasteemme on yli 95 %. Lisäksi valmiiden liittymien ansiosta säästät runsaasti työaikaa, joka normaalisti kuluu turhaan ylimääräisinä käsityönä tehtäviin uudelleenkirjauksiin. Samalla poistuvat kirjaamisen yhteydessä tapahtuvat näppäilyvirheet, ja ennen kaikkea yrityksen taloushallinto pysyy automaattisesti ajan tasalla.

Harkitsetko taloushallinnon järjestelmän uudistamista?

Maestrolta saat taloushallinnon kokonaisuuden ilman aikaa vieviä räätälöintejä. Meillä on kaikki tehokkaaseen taloushallinnon hoitamiseen tarvittavat toiminnot:

  • Kirjanpidon ja maksamisen ohjelmistot: kirjanpito, käyttöomaisuuskirjanpito, konsernilaskenta, pankkiyhteydet, budjetit
  • Palkkahallinnon osiot: palkanlaskenta ja liittymät toimialan työvuorosuunnittelujärjestelmiin, verkkopalkka, matkalaskut
  • Myynnin ohjelmistot: myyntitilaukset, myyntilaskutus ja -reskontra, sopimuslaskutus, sähköinen laskutus, karhut, vuokranvalvonta
  • Kassatoiminnot
  • Sähköinen ostolaskujen vastaanotto ja käsittely, automatisointi
  • Raportointitoiminnot: Sisäinen laskenta, monipuolinen raportointi, maksuvalmiusennuste, Talgraf-raportointi.

Tämän kaiken saat kertakirjaavana kokonaisuutena, jonka toki voit toteuttaa pala kerrallaan tarpeiden mukaan. Järjestelmää käytetään vaivattomasti netin kautta Maestron pilvipalvelusta, joten se on käytettävistä missä tahansa.

Ohjelmistoa ei luonnollisesti vaihdeta kevein perustein, ja vaihtamiseen liittyy aina paljon myös muita kysymyksia:

  • Miten uusi ratkaisu eroaa aikaisemmasta?
  • Kuinka työlästä vaihtaminen on?
  • Voiko ohjelmiston toimittajaan luottaa?
  • Saammeko uudesta ohjelmistosta riittävästi aikaa säästäviä hyötyjä?
  • Paljonko vaihtamisprosessi kuormittaa omaa hallintoamme?

Me maestrolaiset ymmärrämme nämä tarpeet, ja lupaamme sujuvan vaihtoprosessin.

Olemme tehneet taloushallinnon ohjelmistokokonaisuutta jo reilusti yli 30 vuotta. Ratkaisumme avulla yrityksesi saa päätöksenteon tueksi reaaliaikaista tietoa liiketoimintasi tilasta ja tehostat taloushallinnon rutiinejasi. Samalla saavutat merkittäviä kustannussäästöjä.

Tutustu tarkemmin Maestro Taloushallinnon kokonaisuuteen

 

Haluatko tietää lisää? Voimme sopia esittelystä joko niin, että tulen paikan päälle teille – tai vaikkapa esimerkiksi puolen tunnin etäesittelyllä ensin oman tietokoneesi kautta.

Jesse Järvinen
Avainasiakaspäällikkö
jesse.jarvinen@maestro.fi
Puh. 0207 505 64

Edellinen artikkeli

Suomalaisten verkko-ostot jatkavat kasvussa – olisiko nyt hyvä aika pistää paukkuja verkkokauppaan?

Seuraava artikkeli

Tavoite: Timanttiset-ketjulle Suomen paras kello- ja korualan verkkokauppa

Jaa LinkedInissä
Jätä yhteydenottopyyntö