Maestrolla hallitset erikoistavarakaupan monipuolisesti kivijalkakaupassa ja verkossa

Moderniin verkkokauppaan siirtyminen tai verkkokaupan vaihtaminen voi olla monelle B2C- ja B2B-kauppiaalle iso prosessi. Koko valikoiman siirtäminen kaikkine tuotetietoineen ja hinnoitteluvaihtoehtoineen verkkoon on monesti paljon työtä vaativa muutos.

Olemme Maestrolla halunneet keventää tätä polkua niin, että siirtymä on mietitty kokonaisuuden kannalta valmiiksi. Maestron kokonaisuus on tuotteistettu niin, että käyttöotto on tarvittaessa hyvinkin kevyt ja tarpeiden kasvaessa ratkaisu mahdollistaa palvelun kehittämisen lähes rajattomasti.

Meiltä saat yhden katon alta erikoistavarakaupan taloushallinnon, materiaalihallinnon, myynnin järjestelmät sekä verkkokaupan.

Asiakkaamme kertovat: Kuinka talous- ja materiaalihallinnon sekä kivijalkakaupan ja verkkokaupan kokonaisuuden voi toteuttaa yhdellä ohjelmistolla?

Timanttiset-ketju

Kotimainen Osuuskunta Timanttiset on 11 itsenäisen kauppiaan omistama ja yli 50 myymälästä muodostuva Suomen suurin kello- ja korualan ketju. Vuonna 2019 Timanttiset aloitti suuren verkkokauppauudistuksen. ”Verkkokauppauudistus helpotti valtavasti sekä keskusorganisaation että myymälöiden arkea. Myös asiakkaille on kyetty tarjoamaan tehokkaampaa palvelua. Verkkokauppaa tehdään nyt enemmän kuin koskaan.”

Lue lisää ja katso verkkokauppa

 

TT-Tools

TT-Tools on myynyt ammattikäyttöön tarkoitettuja työkaluja rakennusalan, teollisuuden ja autokorjaamojen tarpeisiin vuodesta 2009. ”Valitsimme aikanaan Maestron kaupan toiminnanohjausjärjestelmäksi erityisesti siksi, että myyntitapahtumat kassalla on Maestrossa mahdollista hoitaa erittäin nopeasti.”

Lue lisää ja katso verkkokauppa

 

Kitakone

Kitakone Oy on Jyväskylän alueella toimiva ammattilaisten työvälineisiin sekä tarvikkeisiin keskittynyt erikoisliike. ”Käytännön kokeilut osoittivat, että Maestrossa myyntitapahtuma oli selvästi nopein kaikista vaihtoehdoista.”

Lue lisää

Muita esimerkkejä toteuttamistamme kivijalkakaupan ja verkkokaupan yhdistelmistä:

Teknistä kauppaa ammattilaisille

Kulta- ja korukauppaa

Muita

  • Praecom Oy – toimistotarvikkeita ja -kalusteita, IT-laitteita, verkkokauppa ja 5 myymälää
  • UrheiluKoskimies Oy – urheiluvälineitä ja -vaatteita, veneitä, koneita, verkkokauppa ja 1 myymälä
  • Ilmapallokauppa Oy – ilmapallojen verkkokauppa B2B- ja B2C-asiakkaille
  • Herkkukartano Oy – makeisten ja herkkujen tukkuliike, verkkokauppa
  • Nordic Trail Oy – Retkeilyn laatubrändien maahantuoja, verkkokauppa
  • Lundia Oy – Huonekalujen ja valaisimien verkkokauppa
  • R-Menu Easy Gourmet – Valmis ruokakonsepti ravintoloille, suljettu B2B-verkkokauppa

 

Maestro tarjoaa eheän järjestelmäkokonaisuuden erikoiskaupalle

Kannattava liiketoiminta vaatii reaaliaikaista tietoa yrityksen taloudellisesta tilasta, ja kattavaa raportointia esimerkiksi myynnin kehittymisestä kokonaisuutena, tuoteryhmittäin ja tuotteittain. Tiedon on liikuttava järjestelmän läpi automaattisesti ja kertakirjauksella riippumatta siitä, tuleeko sitä esimerkiksi kivijalkamyynnistä vai verkkokaupan myynnistä.

Kun myytäviä tuotteita on valtava määrä, tuotteiden hallinnan on oltava helppoa, ja varastosaldojen aina ajan tasalla. Tämä liittyy osittain kivijalkakaupan sujuvaan myyntitapahtumaan, mutta myös liiketoiminnan kannattavuuteen.

Järjestelmän on oltava sellainen, jota on mahdollista laajentaa tarpeiden muuttuessa vaikkapa verkkokauppaan.

Kivijalkamyymälässä monipuolinen kassajärjestelmä helpottaa tekemistä ja säästää aikaa erikoistavarakaupassa. Sen on oltava saumaton osa talous- ja materiaalihallintoa sekä verkkokauppaa.

Maestron pitkälle viety automaatio vähentää hallinnon päivittäiset työt minimiin, ja antaa välitilinpäätösvalmiuden joka kuukausi. Myös saamiset ovat aina reaaliajassa ajantasaisten myynti- ja korttireskontran ansiosta.

Erikoiskaupan alalla eheä järjestelmäkokonaisuus tarkoittaa kokonaisuutta, jonka muodostavat

  • Myyntikanavien työkalut – kassajärjestelmä, verkkokauppa ja asiakashallinta
  • Toiminnanohjausjärjestelmä, joka sisältää materiaalihallinnon
  • Taloushallinnon ratkaisut, sisältäen myynti- ja ostolaskujen käsittelyn, kirjanpidon ja raportoinnin.

Maestron toiminnanohjausjärjestelmä on tällainen kokonaisuus. Yksi ratkaisu, jolla kytketään kaikki kaupan alan yrityksen toiminnot yhteen – myös verkkokauppa.

Teidän yrityksellenne tämä tarkoittaa, että

  • Tieto liikkuu saumattomasti läpi jokaisen toiminnon, ja turha ylimääräinen tuplatyö poistuu
  • Kustannukset pienenevät, kun päällekkäisiä järjestelmiä ei tarvita
  • Kulujen seuranta ja kassahallinta ovat hallussa
  • Seuraat varastoarvoja reaaliajassa, ja ne näkyvät oikein myös verkkokaupassa
  • Raha virtaa yrityksesi kassaan oikealla tavalla ilman viiveitä

Maestron taloushallinto sopii kaiken kokoisille suomalaisille B2B-, B2C- ja teknistä kauppaa tekeville yrityksille

Maestro Taloushallinto on täydellisesti toisiinsa integroiduista palveluista koostuva taloushallinnon järjestelmä. Se tekee kirjanpidosta tehokasta ja tarjoaa reaaliaikaista, automaattisesti syntyvää informaatiota päätöksenteon tueksi. Jokainen tapahtuma kirjataan vain kerran, minkä jälkeen tieto on koko laajan järjestelmän käytössä.

Maestron ensisijainen tarkoitus on tehdä taloushallinnosta aikaa säästävää ja tehokasta, mutta samalla myös helppoa ja vaivatonta. Tämä on mahdollista pitkälle viedyn sisäisen automaation ja tarkoin hiottujen ominaisuuksien ansiosta:

  • Ohjelmisto on helppokäyttöinen ja selkeä.
  • Ohjelmisto kattaa kaikki taloushallinnon tarpeet.
  • Oleellinen tieto on helposti saatavilla reaaliaikaisesti.
  • Kertakirjaus vähentää virheitä ja tehostaa toimintaa.
  • Ohjelmisto on laajennettavissa helposti muuttuvien tarpeiden mukaan.
  • Automaation ansiosta säästät aikaa.
  • Vältät päällekkäistä työtä ja virheitä.
  • Tehostat toimintaa, kun ohjelmistojen välillä ei tarvitse hyppiä tietoa etsiessä.
Lue lisää taloushallinnon kokonaisuudestamme

Maestro Taloushallinto integroituu luonnollisesti saumattomasti Maestron toiminnanohjaukseen, verkkokauppaan ja palkanlaskentaan. Muita talous- tai materiaalihallinnon ohjelmistoja ei tarvita.

Ja tietenkin myös Maestron ostolaskujen käsittely ja sen pitkälle viety tekoälyllä varustettu automaatio integroituvat saumattomasti muuhun kokonaisuuteen.

Myös B2B-kauppa siirtyy verkkokauppaan vanhojen tilausjärjestelmien väistyessä

Kuluttajakaupan vanavedessä myös B2B-kauppa on jo alkanut kaikkien ennustusteiden mukaisesti siirtymään verkkoon. Toimivan verkkopalvelukokonaisuuden taustalla B2B-kaupassakin on oltava kiinteä integraatio ERP-järjestelmän ja verkkokaupan välillä.

B2B-kaupassa toiminnanohjauksen tärkeitä toimintoja ovat esimerkiksi se, että asiakkaille voidaan luoda omia asiakaskohtaisia hinnastoja, nettohinnastoja ja vaikkapa asiakas- tai tuoteryhmäkohtaisia alennuksia. Nämä kaikki pitää pystyä tekemään monipuolisesti ja asiakkaan tarpeiden mukaisesti niin, että ne näkyvät reaaliaikaisesti verkkokaupassa.

Jos yrityksen toiminnassa merkittävänä kilpailuetuna on se, että asiakkaille voidaan luoda moninaisia ja asiakaskohtaisia hinnoittelumalleja, on tästä voitava pitää kiinni myös silloin kun ostaminen siirtyy yrityksen B2B-verkkokauppaan.

Yritysten välisessä kaupankäynnissä on toki jo pitkään toteutettu erilaisia sähköisiä tuotekuvastoja ja tuotekoodeihin perustuvia tilauskanavia helpottamaan ja digitalisoimaan kaupankäyntiä. Perinteinen tilauskanavamalli ei jatkossa kuitenkaan enää riitä. Muutos tapahtuu, ja nopeasti.

Tarkan tuotetiedon ja saatavuuden näyttäminen asiakkaalle alkaa olla perusvaatimus uuteen tilanteeseen heränneen ostajan näkökulmasta.

Modernin toiminnanohjaukseen integroidun verkkokaupan avulla sopimusasiakkaille voidaan näyttää omat sopimushinnat verkossa, ja asiakkaille voiaan avata heidän oma tuotekatalogi ja mahdolliset vakiostoskorit ehdotuksen omaisesti.

Jos yrityksen toiminnassa merkittävänä kilpailuetuna on se, että asiakkaille kyetään luomaan moninaisia ja asiakaskohtaisia hinnoittelumalleja, on tästä voitava pitää kiinni myös ostamisen siirtyessä verkkoon.

Miten nykyinen verkkokauppa palvelee asiakkaitanne?

Verkkokaupan tärkeydestä ei liene tarpeen vääntää kättä, mutta verkkokaupan laadun merkityksestä on. Globaaliin verkkokauppaan tottunut asiakas ei laske odotuksiaan kotimaisen verkkokaupan kohdalla. Verkkokaupan on oltava käyttäjäystävällinen ja toimiva.

Tämä tarkoittaa seuraavaa:

  • Ostamisen on oltava helppoa. Tarvitaan moderni verkkokauppa-allusta, sekä joustavat maksamisvaihtoehdot.
  • Varastosaldojen on oltava ajan tasalla. Tarvitaan integraatio verkkokaupan ja yrityksen varastonhallinnan välillä.
  • Toimituksista on kyettävä antamaan selkeät lupaukset. Tarvitaan moderni verkkokauppa-alusta, ja luotettava toimituskumppani.
  • Löydettävyyden on oltava kunnossa. Tarvitaan moderni verkkokauppa-alusta, ja hakukoneoptimoitu sisältö.
  • Yrityksen kannattavuuden johtamisen kannalta olennaista on myös, että tieto verkkokaupan tapahtumista kulkeutuu välittömästi ja automaattisesti kirjanpitoon. Tarvitaan liittymä verkkokaupan ja yrityksen taloushallinnon välillä.

Moni verkkokauppa ei kuitenkaan täytä näitä kriteerejä. Tietoa joudutaan syöttämään manuaalisesti useaan eri paikkaan. Varastosaldot eivät täsmää puuttuvan tai huonosti tehdyn integraation vuoksi. Verkkokaupan ulkoasu ja käyttöliittymä ovat vanhat ja kankeat, ja tietojen syöttäminen tai ylläpito on hankalaa ja aikaa vievää.

Toimivan ja kannattavan verkkokaupan taustalla on eheä järjestelmäarkkitehtuuri, jossa tieto liikkuu saumattomasti eri toimintojen välillä, ja kirjaukset tehdään vain kerran. Kuten Maestrossa. Yrityksesi asiakkaalle tämä näkyy verkkokauppana, jossa asiointi on helppoa ja sujuvaa.

Tuoko moderni verkkokauppa lisäkuluja?

Monilla B2C- ja B2B-päättäjillä on epäilyksiä verkkokaupan kannattavuuteen liittyen. Epäilykset johtuvat usein joko huonoista kokemuksista tai omista olettamuksista. Verkkokaupan kannattavuutta voi syödä toki moni tekijä. Suurimpia katteensyöjiä ovat yleensä:

  • Logistiikan- ja varastonhallinnan kulut
  • Tietojärjestelmien ylläpidon kulut
  • Useista yhteensopimattomista järjestelmistä johtuva tuplatyö ja virheiden määrä

Näitä kuluja on mahdollista pienentää, ja sitä kautta parantaa verkkokaupan kannattavuutta. Logistiikan kustannuksia voi vähentää toimituskumppaneita  kilpailuttamalla.

Kaksi muuta mainittua kuluerää johtuvat siitä, ettei verkkokaupan ja toiminnanohjauksen välillä ole keskusteluyhteyttä. Ylläpitokustannukset ovat korkeita, koska maksetaan päällekkäisistä järjestelmistä. Tuplakirjauksia joudutaan tekemään, koska tieto ei kulje näiden eri välillä.

Me Maestrolla olemme ratkaisseet tämän haasteen asiakkaillemme integroimalla verkkokaupan tiiviisti Maestron toiminnanohjausjärjestelmään. Voimme tarjota asiakkaillemme aina valmiin kokonaispaketin ilman, että asiakkaan täytyy aloittaa omaa massiivista aikaa ja rahaa vievää integraatioprojektiaan. Verkkokauppaohjelmistomme muodostaa siis tehokkaan kokonaisuuden toiminnanohjauksemme kanssa.

Toiminnanohjausjausjärjestelmä – ERP

Maestron toiminnanohjausjärjestelmä-erp on eheä kokonaisuus, joka vähentää päällekkäisen työn käytännössä kokonaan. Tiedot ja tarvittavat raportit ovat saatavilla helposti milloin tahansa yhdestä paikasta. Myöskään ylimääräisiä tietojärjestelmäkustannuksia ei ole, eikä tule. Käyttöönotto on vaivatonta ja ketterää - jopa kahdessa viikossa avaimet käteen-perehdytyksellä.

Tutustu tuotteeseen

Verkkokauppa

Maestron verkkokauppa on integroitu tiiviisti Maestron muuhun toiminnanohjausjärjestelmään ja taloushallintoon. Näin voimme tarjota asiakkaillemme aina valmiin kokonaispaketin ilman, että asiakkaan täytyy aloittaa omaa massiivista aikaa ja rahaa vievää integraatioprojektiaan. Maailmalla on tarjolla lukuisia eri tarpeisiin tehtyjä verkkokauppa-alustoja. Kokemuksemme mukaan parhaan verkkokauppakokonaisuuden voi toteuttaa Magento 2:lla. Magento 2 ja sen integroiminen toimivaksi kokonaisuudeksi on monesti mielletty kalliiksi ja pitkäkestoiseksi projektiksi. Maestrolla tämä on jo tehty sinulle valmiiksi.

Tutustu tuotteeseen

Kassajärjestelmä ja Myynnit

Monipuolinen kassajärjestelmä helpottaa tekemistä ja säästää aikaa erikoistavarakaupassa. Se on saumaton osa talous- ja materiaalihallintoa sekä verkkokauppaa. Sen pitkälle viety automaatio vähentää hallinnon päivittäiset työt minimiin, ja antaa välitilinpäätösvalimiuden joka kuukausi. Lahjakorttien käsittely ei aiheuta turhia sotkuja hallintoon, ja saamiset ovat aina reaaliajassa ajantasaisten myynti- ja korttireskontran ansiosta.

Tutustu tuotteeseen

Taloushallinto ja ostolaskujen sähköinen käsittely

Maestro Taloushallinto on paitsi monipuolinen sähköinen taloushallinto-ohjelmisto tehokkaaseen talouden hallintaan, mutta myös suomalainen taloushallinnon ohjelmisto. Maestro säästää hallinnon aikaa ja tekee taloushallinnosta tehokasta. Tämä on mahdollista pitkälle viedyn sisäisen automaation ja tarkoin hiottujen ominaisuuksien ansiosta - kirjanpito on tehokasta, ja tarjoaa reaaliaikaista informaatiota päätöksenteon tueksi.

Taloushallintoon kiinteästi integroitu ostolaskujen käsittely helpottaa hallinnon taakkaa merkittävästi, olipa yrityksen nykyinen ostolaskujen käsittelyprosessi minkälainen tahansa. Se on helppokäyttöinen ja helppo omaksua läpi koko organisaation – ja luonnollisesti mobiilikäyttöinen. Mutta ennen kaikkea siinä on pisimmälle viety automaatio, joka nopeuttaa käsittelyprosessia merkittävästi, ja tuo samalla isoja säästöjä päivittäisessä käytössä. Ostolaskujen käsittelyn ennestään pitkälle vietyä sääntöpohjaista automaatiota on täydennetty tekoälyllä, joka nostaa ostolaskujen käsittelyn automaation vielä entistäkin korkeammalle.

Tutustu tuotteeseen
Jaa LinkedInissä
Jätä yhteydenottopyyntö