Tili-Häme Oy tuo asiakkailleen lisäarvoa sähköisillä palveluilla

Tili-Häme Oy tuo asiakkailleen lisäarvoa sähköisillä palveluilla

 Sähköiset palvelut ovat oivat ratkaisu työvoimapulan kanssa painivalle tilitoimistoalalle ja tuovat lisäarvoa myös tilitoimistojen asiakkaille. Tili-Häme Oy siirtyi vuoden 2008 lopulla käyttämään Maestron konesalia, ja on tuonut konesaliin mukanaan jo lukuisia asiakkaita käyttämään ostolaskujen sähköistä kierrätystä tai myyntilaskutusta.

– Ei ole ihan yksinkertaista päästää asiakkaita omalle palvelimelle, perustelee toimitusjohtaja Mikko Pirttilä Tili-Häme Oy:stä siirtymistä konesaliin. ­– Maestron konesalissa palvelut ovat sekä meidän että asiakkaiden käytettävissä, helposti ja luotettavasti.

Ostolaskujen sähköinen käsittely käyttöön vaivattomasti Maestron konesalista

Sähköinen ostolaskujen kierrätys otettiin Tili-Hämeessä käyttöön vuoden 2008 lopulla.

– Se lähti siitä, että asiakkailta oli tullut joitakin kyselyitä aiheesta. Tulimme siihen johtopäätökseen, että jotain on tehtävä, koska sähköinen laskutus yleistyy hyvää vauhtia, muistelee Mikko Pirttilä.

Ratkaisuksi tuli Maestron sähköinen ostolaskujen kierrätys sekä siirtyminen Maestron konesaliin, jonka avulla asiakkaiden on mahdollista tulla mukaan järjestelmään vaivattomasti. Näin ostolaskut saadaan sähköisesti kirjanpitoon asti ja kuittien säilömisestä mapeissa päästään eroon.

– Maestro huolehtii päivittäisestä varmuuskopioinnista ja tilikauden päätyttyä asiakkaalle annetaan cd- tai dvd-levy, jossa tiedot ovat pdf-muodossa.

Levyinä arkistot vievät huomattavasti vähemmän tilaa kuin mappeina. Säilytysaika on sähköisellä arkistolla sama 6 vuotta kuin paperisellakin.

Asiakkaille vaivatonta

Useat Tili-Häme Oy:n asiakkaat ovat jo siirtyneet asioimaan Maestron konesaliin joko ostolaskujen kierrätyksen tai myyntilaskutuksen vuoksi.

– Asiakkaiden on myös ollut mahdollista hankkia lisäosia Maestrolta omaan järjestelmäänsä, ja muutamat ovat jo hankkineetkin, kun Maestrolta löytyy valikkoa aina verkkokaupasta varastokirjanpitoon ja kassajärjestelmiin, toteaa Mikko Pirttilä.

– Sähköinen ostolaskujen käsittely samoin kuin myyntilaskutuksen hoito konesalista käsin on asiakkaille vaivatonta Citrix-etäohjelman avulla. Se on myös kustannustehokasta, koska heidän ei tarvitse investoida ohjelmiin, vaan he voivat ostaa palvelun meiltä.

Lisäksi asiakkaan on itse mahdollista milloin vain etsiä jokin aikaisempi lasku tai kuitti järjestelmästä eikä hänen tarvitsee pyytää tilitoimistoa etsimään sitä mapeista. Aikaa ja vaivaa säästyy sekä tilitoimistossa että asiakkaalla.

 Suoraan kirjanpitoon

Sähköisen käsittelyn myötä tapahtumat siirtyvät kirjanpitoon sitä mukaa kuin niitä syntyy, eikä tilitoimiston tarvitse käsitellä kerralla koko kuukauden kuittikasaa jälkikäteen. Tämä säästää työtä myös tilitoimistossa, jonka suurimmiksi haasteiksi tänä päivänä Mikko Pirttilä nimeää juuri sähköisten järjestelmien käyttöönoton ja työvoimapulan.

– Harvaa nuorta kiinnostaa tämä ala, vaikka työ on nykyään erittäin monipuolista ja laaja-alaista osaamista vaativaa.

Tili-Häme Oy lyhyesti

Tili-Häme Oy on viisi henkilöä työllistävä tilitoimisto, joka on toiminut Forssassa vuodesta 1986 lähtien. Se on Taloushallintoliiton auktorisoitu jäsentoimisto, jonka palveluihin kuuluvat kaikki tilitoimistoalan palvelut yrityksen perustamisesta kirjanpitoon, veroasioihin ja budjetointiin.

Maestron ohjelmistoja yritys on käyttänyt vuoden 2007 alusta; ensimmäiseksi käyttöön otettiin kirjanpito-ohjelma, palkanlaskenta ja pankkiliikenne sekä karsittu versio myynti- ja ostoreskontrasta. Pikkuhiljaa ohjelmistoja on laajennettu ja lisätty.

Jaa LinkedInissä
Jätä yhteydenottopyyntö